Здравейте,
От скоро съм собственик на Golf 6 TSI 1.4 160 коня и съм озадачен от "процеса на нагряване на катализатора" /гугъл преводач/. Когато беше по-топло този процес се изпълняваше всеки път, палейки колата студена. Откакто стана студено навън този процес вече е почти мираж. Гледах видео, в което автора му пише в коментарите, че е съвсем нормално, когато стане по-хладно навън да не се изпълнява този процес или поне не всеки път. Според вас така ли трябва да бъде или си има някакъв проблем. Когато не изпълнява този процес на студен двигател във времето за неговото изпълнение доста понамирисва на неизгорял бензин от ауспуха. Колата стои в гараж и затова ми прави впечатление.
VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Последна промяна от user_vw на Пет 29 окт 2021 8:16, променено общо 1 път.
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Понеже не виждам клипа, би ли обяснил с какво е характерен процеса ?
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Коригирах клипа, моя грешка, но явно трябва да се одобри отново целия пост. Пускам го и в този пост. Процеса се характеризира с по-високи обороти при палене между 1100 - 1200 и по-силен звук/бучене от ауспуха.
https://www.youtube.com/watch?v=HYkuXdf8-MI
https://www.youtube.com/watch?v=HYkuXdf8-MI
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
То в клипа друго питат, но и при мен от както я карам е така не всеки път държи високи обороти, когато е студено са ниски, под 12 гр. или когато си реши.
И при мен както в клипа е доста дразнещо бученето, може и катализатора да е позапушен аз съм на 133 х.км
И при мен както в клипа е доста дразнещо бученето, може и катализатора да е позапушен аз съм на 133 х.км
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Моята /1,4TSI 122к.с./ докато беше топло, това нещо го правеше системно. Като казвам системно, имам предвид буквално всеки ден, ако не сутринта при първо палене, то гаранция при тръгване от работа...
Диагностики правих при тукашните гурута, акумулатор гледахме понеже имаше съмнение за слаб такъв .... И понеже нищо не открихме, реших че това е просто някаква VW драма с която трябва да свикна... Просто откакто застудя, това нещо практически изчезна/миналата зима също не се сещам да го е имало./. Иначе да, доста в дразнещо, палиш и двига оборотите, и се появява едно бучене сякаш ще изпада мотора всеки момент...
Някаква идея защо при 30 градуса външна температура се пуска това подгряване, а при - 5 градуса го няма?
Диагностики правих при тукашните гурута, акумулатор гледахме понеже имаше съмнение за слаб такъв .... И понеже нищо не открихме, реших че това е просто някаква VW драма с която трябва да свикна... Просто откакто застудя, това нещо практически изчезна/миналата зима също не се сещам да го е имало./. Иначе да, доста в дразнещо, палиш и двига оборотите, и се появява едно бучене сякаш ще изпада мотора всеки момент...
Някаква идея защо при 30 градуса външна температура се пуска това подгряване, а при - 5 градуса го няма?
- jordan17772
- Мнения: 671
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Според мен всяка бензивнова кола при по-студено време държи малко по-високи обороти за да подгрее по-добре. Със сигурност смукача взема информация от околната температура. При по-топло време държи по-ниски обороти след стартиране.
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Точно така. Особено с падането на температурите, при студен старт след престой повече от 6- 7ч на ниска околна температура е нормално. При дизелите го има същото.
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
jordan17772 написа:Според мен всяка бензивнова кола при по-студено време държи малко по-високи обороти за да подгрее по-добре. Със сигурност смукача взема информация от околната температура. При по-топло време държи по-ниски обороти след стартиране.
Да, звучи логично, но тук говорим, че прави точно обратното на това, както потвърждава и joromnt. При ниски температури не държи по-високите обороти в началото и не бучи като от видеото по-горе при студен старт. При по-високи околни температури (при мен забелязах 18+) си го прави редовно при студен старт. Имах едно-две изключения на 0 градуса, когато пак си го правеше. Както и да е.
Re: VW GOLF 6 TSI 1.4 160 к.с. - "catalytic converter heating process" при студен двигател
Приемаме че това си е така, и си караме със здраве.
Нищо че аз три пъти на различни места я карах за да хвърлят боба какво и е хахаха
Нищо че аз три пъти на различни места я карах за да хвърлят боба какво и е хахаха
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 188 госта