Исках днес да си махна катализатора и да сложа една хубава права тръбичка на негово място,но се оказа,че германецът е забил ламбда сондата в началото на кат-а и ауспухджията ме посъветва да карам така,докато се запуши и после да му мисля.Каза също,че ако сложа тръба или резонатор ламбдата няма да отчита правилно,поради намаленото съпротивление на газовете и компира ще се бърка.
Та въпросът ми е:някой махал ли е кат. на AFT/AEK/AKS,къде му е поставена ламбдата,как е реализирано махането (избушване и пълнене със стружки,тръба или резонатор) и дали има някакви последствия върху работата на ДВГ-то и разхода на бензин?



Махане на катализатор AFT
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Може да се присади спокойно.Човека явно е само "майстор" и слага само нови гърнета.
Слагал съм резонаторно гърне на Алфа 155 2,0 л - 147 к.с . И на нея сондата е на входа на катализатора, но с мерак се прави ново гърне и участъка със сондата се присажда. Повече от 2 години карам така и няма оплакване от сондата и вървене.
Сондата ти с 4 кабелчета ли е ? Нямам Аутодата на работа да я погледна.
На АЕЕ сондата е веднага след колектора и на мястото на катализатора сложих права тръба. Вече около 2 години е така. Но катализатора си го пазя.
Слагал съм резонаторно гърне на Алфа 155 2,0 л - 147 к.с . И на нея сондата е на входа на катализатора, но с мерак се прави ново гърне и участъка със сондата се присажда. Повече от 2 години карам така и няма оплакване от сондата и вървене.
Сондата ти с 4 кабелчета ли е ? Нямам Аутодата на работа да я погледна.
На АЕЕ сондата е веднага след колектора и на мястото на катализатора сложих права тръба. Вече около 2 години е така. Но катализатора си го пазя.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
@Ludia - инсталирах си Текдок и ЕТОС-а ми каза,че повече не иска да работи,поради незнайна причина
Там имаше размери,ама сега не мога да видя.
Хич не ми дойде на простия акъл да измеря при майстора колко фи са тръбите (то и шублер нямах...).На око са около 50 мм.Ама само на око.
Другата седмица ще пратя татко ми при един познат ауспухджия,да видим какво ще измисли той.Аз знам какво би било добре да се направи:избушване на керамиката и пълнене на гърнето на кат-а с алуминиеви или неръждаеми стружки от струг,ама просто ми се искаше да си запазя катализатора здрав.Тъпо АФТ...

Хич не ми дойде на простия акъл да измеря при майстора колко фи са тръбите (то и шублер нямах...).На око са около 50 мм.Ама само на око.
Другата седмица ще пратя татко ми при един познат ауспухджия,да видим какво ще измисли той.Аз знам какво би било добре да се направи:избушване на керамиката и пълнене на гърнето на кат-а с алуминиеви или неръждаеми стружки от струг,ама просто ми се искаше да си запазя катализатора здрав.Тъпо АФТ...

- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
andro_ написа:Ludia написа:хаха, абе АФТ-то не ти е виновно
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся
Оригиналния номер на задното гърне на AFT/AEK е : 1H6253609AF .Търси в нета,дерзай.
сигурен ли си че двуцевката на ГТ и едноцевката на обикновенния, не се различават по диаметър?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ludia написа:andro_ написа:Ludia написа:хаха, абе АФТ-то не ти е виновно
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся
Оригиналния номер на задното гърне на AFT/AEK е : 1H6253609AF .Търси в нета,дерзай.
сигурен ли си че двуцевката на ГТ и едноцевката на обикновенния, не се различават по диаметър?
Разбира се,че не



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта