Махане на катализатор AFT

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Махане на катализатор AFT

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 14:04


Исках днес да си махна катализатора и да сложа една хубава права тръбичка на негово място,но се оказа,че германецът е забил ламбда сондата в началото на кат-а и ауспухджията ме посъветва да карам така,докато се запуши и после да му мисля.Каза също,че ако сложа тръба или резонатор ламбдата няма да отчита правилно,поради намаленото съпротивление на газовете и компира ще се бърка.
Та въпросът ми е:някой махал ли е кат. на AFT/AEK/AKS,къде му е поставена ламбдата,как е реализирано махането (избушване и пълнене със стружки,тръба или резонатор) и дали има някакви последствия върху работата на ДВГ-то и разхода на бензин?




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 02 юни 2007 14:12


Може да се присади спокойно.Човека явно е само "майстор" и слага само нови гърнета.

Слагал съм резонаторно гърне на Алфа 155 2,0 л - 147 к.с . И на нея сондата е на входа на катализатора, но с мерак се прави ново гърне и участъка със сондата се присажда. Повече от 2 години карам така и няма оплакване от сондата и вървене.

Сондата ти с 4 кабелчета ли е ? Нямам Аутодата на работа да я погледна.

На АЕЕ сондата е веднага след колектора и на мястото на катализатора сложих права тръба. Вече около 2 години е така. Но катализатора си го пазя.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 14:13


4-ри кабела,да.Мерси за акъла. :D
Аз искам да си запазя кат-а да ми седи У гаража,за всеки случай.Не ми се реже на парчета.Ама то пълно щастие няма.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 02 юни 2007 16:47


Ами като искаш пък на първо време му направи аутопсия и му запази опаковката с ламбада сондата ,пък тленните останки ги изхвърли.....


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 16:50


Андро, знеш ли колко Фи е крайното гърне на АФТ? ама не ГТ? т.е тръбата на крайното гърне?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 17:38


@Ludia - инсталирах си Текдок и ЕТОС-а ми каза,че повече не иска да работи,поради незнайна причина :cry: Там имаше размери,ама сега не мога да видя.
Хич не ми дойде на простия акъл да измеря при майстора колко фи са тръбите (то и шублер нямах...).На око са около 50 мм.Ама само на око.
Другата седмица ще пратя татко ми при един познат ауспухджия,да видим какво ще измисли той.Аз знам какво би било добре да се направи:избушване на керамиката и пълнене на гърнето на кат-а с алуминиеви или неръждаеми стружки от струг,ама просто ми се искаше да си запазя катализатора здрав.Тъпо АФТ... :D


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 17:41


хаха, абе АФТ-то не ти е виновно ;)
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 17:53


Ludia написа:хаха, абе АФТ-то не ти е виновно ;)
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся :wink:

Оригиналния номер на задното гърне на AFT/AEK е : 1H6253609AF .Търси в нета,дерзай mhihi.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 18:06


andro_ написа:
Ludia написа:хаха, абе АФТ-то не ти е виновно ;)
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся :wink:

Оригиналния номер на задното гърне на AFT/AEK е : 1H6253609AF .Търси в нета,дерзай mhihi.

сигурен ли си че двуцевката на ГТ и едноцевката на обикновенния, не се различават по диаметър?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 18:09


Ludia написа:
andro_ написа:
Ludia написа:хаха, абе АФТ-то не ти е виновно ;)
ок, като разбереш Ф ми пиши, че трябва да сменявам крайно гърне, да знам какво да търся :wink:

Оригиналния номер на задното гърне на AFT/AEK е : 1H6253609AF .Търси в нета,дерзай mhihi.

сигурен ли си че двуцевката на ГТ и едноцевката на обикновенния, не се различават по диаметър?

Разбира се,че не :D .Аз като купувах Голфи,гледах един AFT,който не беше GT,ама пак си беше с оригиналната двуцевка.Силно се съмнявам,че ще има разлика в диаметрите на тръбите на обикновеното купе и GT.Все пак един и същ мотор обслужват :wink: .Ако някой има друго мнение (или има работещ ЕТОС mhihi),да си каже,да не се срамува.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 18:15


ako това е номера, значи 50
Изображение


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 18:17


благодаря ти ;) значи търся Ремус на 50 mhihi


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 юни 2007 18:18


Ludia написа:благодаря ти ;) значи търся Ремус на 50 mhihi

Легни отзад и го премери,какво се чудиш.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 02 юни 2007 18:22


andro_ написа:
Ludia написа:благодаря ти ;) значи търся Ремус на 50 mhihi

Легни отзад и го премери,какво се чудиш.

а за какво, ако може да мине без лежане :lol:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Съб 02 юни 2007 20:20


Колега не се занимавай с глупости. Колата няма да литне с липсата на катализатор. Единствено ще стане по-шумна, дори дразнещо на дълги пътувания. Предполагам, че ще имаш и проблем с техническия преглед.

Поздрави.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта