Здравейте,Колеги.След доста изчетени чуждестанни теми свързани с тази слабост на конкретните двигатели реших да споделя и моя опит и как постъпих да за предотвратя евентуалното хвърляне на двигателя в кофата.Проблема е следния.Биелите се чупят и излизат през блока на двигателя.Ето и малко снимки нагледно
https://bxeenginefailures.wordpress.com/.Този проблем е главно при БЛС И БХЕ моторите.Километрите на които се случва са от около 180 000-300 000.Има и случаи на доста по-рано.Като притежател на Голф 5 1.9 БЛС от 2008 в интервала на тези километри реших да взема мерки това да не се случи.Колата има и софтуер и в момента е на около 140 ps.След изчетеното се стига до заключението ,че мерките които трябва да се вземат това да не се случи са:Обслужването(масло и филтри)не трябва да се пропуска и според мен избора на масло играе голяма роля.Препоръчвам оригинално масло на VW.Аз в момента съм със SAE 0W-30 на VW.Другото което според мен е задължително да се направи е смяната на биелните лагери и болтовете на биелите.Аз го комбинирах със смяната на маслто.Прикачвам снимка на състояинето на моите.Колата е на 203 000 км.Заместителя които е сложен е на GLYCO.Според мен ще намали шанса за счупване драстично.Другото което е препоръчително,но аз не смених понеже мисля,че при мен е в добро състояние е маслената помпа.Смазването на конкретните двигатели е жизненоважно.Като заключение-обслужване на време и качествени части,смяна на биелни лагери и биелни болтове и евентуално маслена помпа ще намали шанса за счупване в голяма степен.Наздраве
