1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 05 апр 2022 9:28


Колата е Ауди А3 но мисля че това не е от голямо значение за точно този проблем. Все пак ако модераторите решът че темата не е за тук, се извинявам и моля да я преместят.

От няколко дена ми светва EPC на таблото но колата продължава да си върви макар и да не може да ускорява добре. След като я изгася и запаля отново, лампата вече не свети. След 50-60км пак светва. Обаче тая сутрин светна, EPC, Check-a и ESP и до тука. Остави ме на сред път и няма мърдане. Пали но обиротите постоянно играят и не ти дава да подадеш газ, макс до 1000 об/м. Добре че лаптопа беше при мен и след няколкократно триене на грешките успях да потегля само със светещ EPC.

Вчера вечерта като я закачих ми изкара грешки за ламбдата и педала на газта.
Днес като спря да върви ми изкарва само за педала на газта или дросела.

Toва е от днес:
https://i.ibb.co/fYGQt17/IMG-20220405-082824.jpg


Ето и от вчера: https://i.ibb.co/7XKX6fc/IMG-20220404-184823.jpg


Можете ли да ме насочите къде да търся проблема?
Смяна на педала или дросела, адаптация на дросела ?
Последно преди 3 месеца като гледах дросела си беше съвсем чист няма нагар или масло от картерната вентиласия.

Колата има допълнително монтирана газова, но отказва да върви и на двата вида гориво.
С обикновенния мотор е а не с директно впръскване.




thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот thanis » Вто 05 апр 2022 9:39


Ако толкова се побърква, бих елиминирал напълно акумулатора първо. Вземи някой читав от приятел/познат и виж как се държи автомобила. Недей веднага да скачаш да сменяш и адаптираш.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот tdi fen » Вто 05 апр 2022 9:56


мой познат имаше същия проблем и се реши с смяната на дросела


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 05 апр 2022 10:02


Акумулатора е читав. Не е нов но съм сигурен в него. Сложил съм му 75Ah. Но ако найстина се съмнявате в него ще го сменя с друг, имам налични :smile

Сега като видях цените на педала и дросела се отказах от покупката им :mhihi първо ще се процедира като при стария верен голф 3. Разглобване, почистване, тестване и чак тогава смяна.

Ама те първо да се допитам до любимия форум за съвет и ориентация на къде да се насоча :beer


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 06 апр 2022 21:00


Пробвах с друг акумулатор и прегледах кутията с бушоните в двигателния отсек (тази с главните бушони и кабела за динамото).

Реших да пробвам с адаптация на канал 060.
Стана по зле... Сега изобщо няма ниски обороти. Постоянно играят нагоре/надолу и набива следните грешки.



2 Faults Found

17549-Load Calculation Cross Check

P1141-007 -Implausible Value -Intermittent

16555 Fuel Trim Bank 1

P0171-006 System Too Lean - Intermittent





https://i.ibb.co/vP2cMkk/IMG-20220406-210320.jpg

https://i.ibb.co/yg4qPvx/IMG-20220406-210338.jpg


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 06 апр 2022 21:37


Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот kalin09 » Сря 06 апр 2022 21:41


Zdravko Zankov написа:Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.

Тц. Отчита я.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот radotom » Сря 06 апр 2022 21:49


Вярно, че я отчита, ама ако работи, а е 'ленива' ще показва нещо, но не вярното.
По същия начин ще има проблем и ако работи коректно, но е на сменено място (катализатор или нещо от сорта)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 06 апр 2022 22:05


kalin09 написа:
Zdravko Zankov написа:Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.

Тц. Отчита я.

Кое отчита? Ако е умряла тая сонда отчита дедовия.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот radotom » Сря 06 апр 2022 23:45


Здравко, ако е напълно умряла си я хваща.
Да, кара си на 'сервизна' стойност, все едно напрежението е 0.45V (по средата на обхвата), но я лови :c020
Виж, втората не при всички се хваща, вече, там съм съгласен.
Ако е хептен зле, макар и не-напълно умряла, пак пише грешка. Нещо от рода на System is too learn или не помня какво точно...


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 07 апр 2022 6:23


Катализатора е сменен със заместител миналата година. Първата сонда и тя е сменена миналата година.

Забравих да спомена един важен фактор. Колата гори масло, 0,5л на 1000км. Може сондата да е в сажди и заради това да не мери вярно.

Ако е така то с какво мога да я почистя? Корселин, бензин, газ ? Имам и един спрей Анти кокс който бях взел за сегментите.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 08 апр 2022 19:49


Едно бързо въпросче. След като има 2 сонди, защо втората липсва на диагностика. В смисъл, прегледах всички канали до 100 и ми показва данни само за първата сонда :gruebel Такова нещо като втора сонда никъде не видях, все едно не съществува.

Не че разбирам много но гледах данните на първата сонда и ги мени постиянно. Според мен това означава че не е забила и си работи нормално, но разбира се последната дума е ваша и вие ще кажете :)

https://youtu.be/V95Co3ilVPU


От както правих адаптацията на дрисела, не ми е светвало EPC. Сега светват само ESP и Чека с горните две грешки. На дълъг път си върви перфектно но на празен ход постояно играят и понякога гасне.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 11 апр 2022 20:23


След разглобяване на дросела почистване,смазване на зъбните колела, почистване на МАП сензора и отново адаптация, проблема изчезна. Сега колата работи много по добре (като изключим горенето на масло) :Mr Green Fun



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 240 госта