Колата е Ауди А3 но мисля че това не е от голямо значение за точно този проблем. Все пак ако модераторите решът че темата не е за тук, се извинявам и моля да я преместят.
От няколко дена ми светва EPC на таблото но колата продължава да си върви макар и да не може да ускорява добре. След като я изгася и запаля отново, лампата вече не свети. След 50-60км пак светва. Обаче тая сутрин светна, EPC, Check-a и ESP и до тука. Остави ме на сред път и няма мърдане. Пали но обиротите постоянно играят и не ти дава да подадеш газ, макс до 1000 об/м. Добре че лаптопа беше при мен и след няколкократно триене на грешките успях да потегля само със светещ EPC.
Вчера вечерта като я закачих ми изкара грешки за ламбдата и педала на газта.
Днес като спря да върви ми изкарва само за педала на газта или дросела.
Toва е от днес:
https://i.ibb.co/fYGQt17/IMG-20220405-082824.jpg
Ето и от вчера: https://i.ibb.co/7XKX6fc/IMG-20220404-184823.jpg
Можете ли да ме насочите къде да търся проблема?
Смяна на педала или дросела, адаптация на дросела ?
Последно преди 3 месеца като гледах дросела си беше съвсем чист няма нагар или масло от картерната вентиласия.
Колата има допълнително монтирана газова, но отказва да върви и на двата вида гориво.
С обикновенния мотор е а не с директно впръскване.
1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Ако толкова се побърква, бих елиминирал напълно акумулатора първо. Вземи някой читав от приятел/познат и виж как се държи автомобила. Недей веднага да скачаш да сменяш и адаптираш.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
мой познат имаше същия проблем и се реши с смяната на дросела
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Акумулатора е читав. Не е нов но съм сигурен в него. Сложил съм му 75Ah. Но ако найстина се съмнявате в него ще го сменя с друг, имам налични
Сега като видях цените на педала и дросела се отказах от покупката им първо ще се процедира като при стария верен голф 3. Разглобване, почистване, тестване и чак тогава смяна.
Ама те първо да се допитам до любимия форум за съвет и ориентация на къде да се насоча
Сега като видях цените на педала и дросела се отказах от покупката им първо ще се процедира като при стария верен голф 3. Разглобване, почистване, тестване и чак тогава смяна.
Ама те първо да се допитам до любимия форум за съвет и ориентация на къде да се насоча
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Пробвах с друг акумулатор и прегледах кутията с бушоните в двигателния отсек (тази с главните бушони и кабела за динамото).
Реших да пробвам с адаптация на канал 060.
Стана по зле... Сега изобщо няма ниски обороти. Постоянно играят нагоре/надолу и набива следните грешки.
2 Faults Found
17549-Load Calculation Cross Check
P1141-007 -Implausible Value -Intermittent
16555 Fuel Trim Bank 1
P0171-006 System Too Lean - Intermittent
https://i.ibb.co/vP2cMkk/IMG-20220406-210320.jpg
https://i.ibb.co/yg4qPvx/IMG-20220406-210338.jpg
Реших да пробвам с адаптация на канал 060.
Стана по зле... Сега изобщо няма ниски обороти. Постоянно играят нагоре/надолу и набива следните грешки.
2 Faults Found
17549-Load Calculation Cross Check
P1141-007 -Implausible Value -Intermittent
16555 Fuel Trim Bank 1
P0171-006 System Too Lean - Intermittent
https://i.ibb.co/vP2cMkk/IMG-20220406-210320.jpg
https://i.ibb.co/yg4qPvx/IMG-20220406-210338.jpg
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Zdravko Zankov написа:Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.
Тц. Отчита я.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Вярно, че я отчита, ама ако работи, а е 'ленива' ще показва нещо, но не вярното.
По същия начин ще има проблем и ако работи коректно, но е на сменено място (катализатор или нещо от сорта)
По същия начин ще има проблем и ако работи коректно, но е на сменено място (катализатор или нещо от сорта)
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
kalin09 написа:Zdravko Zankov написа:Бедна смес. За която отговаря първата ламбда сонда.
Тц. Отчита я.
Кое отчита? Ако е умряла тая сонда отчита дедовия.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Здравко, ако е напълно умряла си я хваща.
Да, кара си на 'сервизна' стойност, все едно напрежението е 0.45V (по средата на обхвата), но я лови
Виж, втората не при всички се хваща, вече, там съм съгласен.
Ако е хептен зле, макар и не-напълно умряла, пак пише грешка. Нещо от рода на System is too learn или не помня какво точно...
Да, кара си на 'сервизна' стойност, все едно напрежението е 0.45V (по средата на обхвата), но я лови
Виж, втората не при всички се хваща, вече, там съм съгласен.
Ако е хептен зле, макар и не-напълно умряла, пак пише грешка. Нещо от рода на System is too learn или не помня какво точно...
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Катализатора е сменен със заместител миналата година. Първата сонда и тя е сменена миналата година.
Забравих да спомена един важен фактор. Колата гори масло, 0,5л на 1000км. Може сондата да е в сажди и заради това да не мери вярно.
Ако е така то с какво мога да я почистя? Корселин, бензин, газ ? Имам и един спрей Анти кокс който бях взел за сегментите.
Забравих да спомена един важен фактор. Колата гори масло, 0,5л на 1000км. Може сондата да е в сажди и заради това да не мери вярно.
Ако е така то с какво мога да я почистя? Корселин, бензин, газ ? Имам и един спрей Анти кокс който бях взел за сегментите.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
Едно бързо въпросче. След като има 2 сонди, защо втората липсва на диагностика. В смисъл, прегледах всички канали до 100 и ми показва данни само за първата сонда Такова нещо като втора сонда никъде не видях, все едно не съществува.
Не че разбирам много но гледах данните на първата сонда и ги мени постиянно. Според мен това означава че не е забила и си работи нормално, но разбира се последната дума е ваша и вие ще кажете :)
https://youtu.be/V95Co3ilVPU
От както правих адаптацията на дрисела, не ми е светвало EPC. Сега светват само ESP и Чека с горните две грешки. На дълъг път си върви перфектно но на празен ход постояно играят и понякога гасне.
Не че разбирам много но гледах данните на първата сонда и ги мени постиянно. Според мен това означава че не е забила и си работи нормално, но разбира се последната дума е ваша и вие ще кажете :)
https://youtu.be/V95Co3ilVPU
От както правих адаптацията на дрисела, не ми е светвало EPC. Сега светват само ESP и Чека с горните две грешки. На дълъг път си върви перфектно но на празен ход постояно играят и понякога гасне.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102кс BSE 2008г Влиза в сервизен режим и свети EPC
След разглобяване на дросела почистване,смазване на зъбните колела, почистване на МАП сензора и отново адаптация, проблема изчезна. Сега колата работи много по добре (като изключим горенето на масло)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zdravkov94 и 240 госта