Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Здравейте колеги, извинявам се за глупавия въпрос. Имам Голф 7 1.6tdi, искам да си сменя антифриза, интересуваме освен от радиатора откъде другаде трябва да разскача маркучите. Има ли възможност без сваляне на термостата.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Трябва да има кранче долу на радиатора в ляво , поне на полото ми имаше.
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Гледах клип на Хаенс, няма , разкача се радиатора, след това казаха, има допъпнителна цикркулациоона помпа, която също се разкача и общо взето до каквото имаш достъп.Клипа беше кратък, по скоро като реклама на ръководството им.Трябва да влезна в канала да огледам за какво иде реч.Дилемата ми е следната, смениха ми радиатора, защото старият протече, добавих розов антифриз(около 700мл.общо), на който му беше паднал етикета.В последствие разбрах, че на колата се слага G13 антифриз, а аз този който добавих е или G12 или G12+.Но от инфото, което намерих само G12++ може да се меси с G13.Общо взето искам да сменя антифриза с G13.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
По принцип G13 може да се меси с G12, със или без плюсове. Иначе за източването наистита е до където има достъп, и винаги остава от стария антифриз някъде. По-важното е да се провери дали при наливането не се изисква да се вакуумира преди това системата, което е задължително при всички нови варианти Crafter, както и при много камиони Евро-6. Дори и при моя ЕА189 самообезвъздушаването става бавно и трудно. Не е хубаво да се рискува, особено сега в горещото време.
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Ами обезвъздушаването , става по следния начин: Закачат всички разкачени връзки, налива казаното до максимум, на отворена капачка държиш около 2000 оборота, след като се включи перката гасиш.То си придърпва антифриза и доливаш.Или поне така гледах на клип.На мен майстора ми смени радиатора, изглежда кво е изтекло от маркучите, го е долял.И както си карах се чу бълбукане от парното и ми изписа грешка за ниско ниво на антифриза.Изглежда е сменил радиатора без да ибезвъздуши и като покарах си дръпна антифриза в радиатора.
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
нормално е да дръпне малко след това , по системата остават винаги малки мехурчета обикновен в радиатора на парното както е станало и при теб.
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Да знам, че е нормално.Но днес помислих пък реших да му сваля маркуча от радиатора, след това ще продухам с-мата с въздух, ако имам достъп до други маркучи като влезна в канала и тях ще разкача пък колко изтече.
- Terranova
- Мнения: 69
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
- Автомобил: VW Golf VI
- Двигател: CHGA 2009
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Здравей, предстои ми същото начинание само, че на голф 6 1.6 bifuel. Варианта който обмислям е да извадя термостатата и да разкача радиатора долу. Каквото изтече ще го допълня с вода ще я запаля да загрее. После като истине плк същата гимнастика и така 1-2 пъти и нкарая сипвам новия антифриз. Не знам колко е надеждно, но това е което ми идва наум. Ако някой има някакви др. предложения нека сподели. :)
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
вода не е добра идея разкачаш долу радиатора ( най-ниската точка ) каквото изтече и наливаш новият
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
[quote="Terranova"]
Моят термостат е много играчка да се сваля и затова реших да не го барам.Ти хубаво си решил да направиш промивка на с-мата, но мисля че веднъж да напълниш вода и да изчакаш да загрее е напълно достатъчно.Използвай задължително дестилирана вода.И бъди готов да смениш и термостата, защото има голяма вероятност уплътнението да е свършило курса.
Моят термостат е много играчка да се сваля и затова реших да не го барам.Ти хубаво си решил да направиш промивка на с-мата, но мисля че веднъж да напълниш вода и да изчакаш да загрее е напълно достатъчно.Използвай задължително дестилирана вода.И бъди готов да смениш и термостата, защото има голяма вероятност уплътнението да е свършило курса.
- Terranova
- Мнения: 69
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 23:59
- Автомобил: VW Golf VI
- Двигател: CHGA 2009
- Местоположение: Сливен
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Norek написа:Terranova написа:
Моят термостат е много играчка да се сваля и затова реших да не го барам.Ти хубаво си решил да направиш промивка на с-мата, но мисля че веднъж да напълниш вода и да изчакаш да загрее е напълно достатъчно.Използвай задължително дестилирана вода.И бъди готов да смениш и термостата, защото има голяма вероятност уплътнението да е свършило курса.
Виж за това не се бях сетил! Благодаря за съвета ще купя нов термостат с уплътнението. Иначе моя е мн лесен за подмяна отпред на блока с два болта
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Не съм напълно запознат, но мисля, че системата при 1.6 тди новото поколение е доста сложна и обезвъздушаването става чрез диагностичен уред. Аз не бих се пробвал сам. Имах проблеми със загуба на вода заради водния кулер на турбото, но поверих смяната на Порше и там ми я обезвъздушиха.
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
По законите на физиката (скачените съдове), не е ли достатъчно да се отвори най-ниската и най-високата точка на системата за да изтече почти всичко?
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Г13 е една идея агресивен тип охл.течност. Заради нея почнаха да слагат един гел в казаните на такива коли. Усложниха излишно концепцията заради него, гела също се разпада и тръгва по системата, запушва наред възли, абе мазало..., сега "чувам" че на места тече процедура по смяна на течността с друг тип.
Аз не бих се натискал да го слагам точно него де...
Аз не бих се натискал да го слагам точно него де...
Re: Голф 7 1.6tdi Смяна на антифриз
Здравейте късно отговарям, но смяната на антфриза се наложи, защото радиатора ми протече и оставих колата на майстор, смени радиоатора без да смени антифриза, а може би е долял, най-вероятно не беше я обезвъдушил като хората и след като покарах няколко км ми изписа, че нямам антфриз - беше дръпнало всичко от казанчето и тъй като нямах нищо долях вода.Антифриза го смених, сложих Г13( ще разуча темата с отлаганията и при следваща смяна ще коригирам), обезвъздушаването го направих по процедура- но имаше един период от примерно 200км, в които от казанчето ми падаше по около 1см(белязъл съм) и доливах.Естествено прочетох няколко теми за изчзващ антифриз и ми стана лошо :D .Но покарах няколко стотин км и падането спря.Източих антифриза около 4л от 6 на цялата с-ма май бяха.Като разкачих маркучите на радиатора и имам 2 помпи пред и зад двигателя.Интересното е, че първо разкачих ниската точка на радиатора и изтече определено количество, след това разкачих маркуча, който е на по-високо от първия и изтече доста повече.След всяко разкачане на маркуч пусках по 0.6бар да продуха с-мата, за целата използвах това :
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Vili777 и 240 госта