Голф 4 наду охладителната система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
toshko22
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 29 юни 2018 20:55
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот toshko22 » Вто 01 ное 2022 12:13


Добър ден колеги,
нуждая се от вашата помощ.
Вчера по път от Варна за София, малко след проходите светна лампата за нивото на антифриза и вдигна градусите (120+).Веднага спрях и отворих капака и пушеше изпод казанчето. Изтече и солидно количество антифриз(течеше пак някъде изпод казанчето, падайки върху предна дясна гума) , а самото казанче направо вреше.Обадих се на мои познати , с чиято помощ доляхме вода и докарахме колата в София. Направи ми впечатление, че голямата перка не се включваше,а въпросният мой познат не констатира някакви проблеми с маркучите. Днес запалихме колата и при подаване на газ водата в казанчето направо бълбукаше, а след като покарах малко и вдигна нормалните 90 градуса и след изгасяне на колата проверих казанчето, то отново вреше.Днес пуснах и климатика и двете перки си работиха без проблем. Моят познат загатна, че е гарнитура, но не би ли следвало да смеси масло с антифриз, да зацапа капачката за маслото или да пуши бяло?
:exclaim Капачката на антифриза не е оригиналната, възможно ли е това да играе някаква роля? :exclaim
Моля препоръчайте добър сервиз или някой, който може да я погледне и да разберем къде е проблема.Пътувам с моите родители и не мога фа остана повече от 2-3 дни в града. :h020 :cry
И ако е най-лошият случай-гарнитура, има ли как да прибера колата на ход до Варна или ремонтът в София е задължителен? :scare3

П. С. - забравих да спомена, че става въпрос за голф 4 1.8т,няма газ.

Последна промяна от toshko22 на Вто 01 ное 2022 15:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот railfan » Вто 01 ное 2022 12:25


Очевидното за мен е, че колата е прегряла вследствие на никакво охлаждане по катеренето и съвсем логично при достигане на тези градуси антифриза под налягане търси и избива през най - слабото място по системата. Друг е въпроса защо не си спрял веднага като си видял, че стрелката мърда нагоре от 90те градуса и си изчакал да дойде и следващата индикация за ниското ниво на течност.
Според мен по-скоро имаш проблем с охлаждането на първо място, а впоследствие от избилия антифриз и с маркуч/казанче/връзка някъде по системата щом е изтекъл антифриза. След като изтича изпод казанчето какъв е проблема да се констатира ЯВЕН теч?
Явно взима въздух отнякъде и оттам са балончетата, системата не ти е херметизирана добре.
За съжаление не мога да ти помогна със сервиз, тъй като тези, които аз познавам са много натоварени и не могат да поемат кола от днес за утре.


toshko22
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 29 юни 2018 20:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот toshko22 » Вто 01 ное 2022 12:32


Спрях веднага, щом индикирах промяната в градусите. Днес свалихме и казанчето, за да го огледаме, но си беше наред, както и маркучите. Из форумите прочетох, че често има проблем с тройника.След малко ще погледна и него.Явен теч под казанчето не видях.


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот powerade » Вто 01 ное 2022 13:37


Има един трик, на студена кола отвиваш капачката, нанизваш един презерватив или балон на резбата да не изпуска и палиш колата. Форсираш и ако се надува балона, значи е заминала гарнитурата. Ако не се надуе първите няколко секунди, може и всичко да е наред с гарнитура. Иначе най-добре тест за изгорели газове в антифриза


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот railfan » Вто 01 ное 2022 14:01


Тройникът на главата също се случва често да изгори от времето и температурата и да изпуска. Сменя се, стига да е от него теча...без да го локализираш трудно.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1690
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Голф 4 наду охладителната система

Мнениеот fur1ous » Вто 01 ное 2022 14:16


railfan написа:Очевидното за мен е, че колата е прегряла вследствие на никакво охлаждане по катеренето и съвсем логично при достигане на тези градуси антифриза под налягане търси и избива през най - слабото място по системата. Друг е въпроса защо не си спрял веднага като си видял, че стрелката мърда нагоре от 90те градуса и си изчакал да дойде и следващата индикация за ниското ниво на течност.


Когато спреш и оставиш колата да работи на място ако е бензинова, то тя загрява още повече, ако пък я изгасиш в главата се вдигат още 10на градуса ако е загряла добре, все пак вече не циркулира антифриз, поне не и на това поколение.
Кола не се гаси ако я видиш след 90 градуса, на това поколение специално се пуска се климатика или парното на максимално топло и се гледа дали се пускат перките, ако да най вероятно ще охлади, освен ако проблема не е във водната помпа или термостата, тогава си леко прецакан.
Друг вариант ако имаш спускане, вкарваш колата в обороти на пусната газ, да няма никакъв товар двигателя и ще изстине най бързо, отново ако нямаш проблем с водната помпа или термостата.

Топла кола е най лошо да я изгасиш. Стрелката на таблото мърда след 90 градуса когато реалната температура в главата е 106-107 градуса.

Най вероято датчика за перката не ти работи, той седи на радиатора, друг вариант водна помпа, друг вариант запушен радиатор, термостат и тн. Това е за което се сещам на първо време.
Но 99% колата ти е за гарнитура щом балбука казанчето.
И да може да не меша масло и антифриз, ако е пробила гарнитурата само към антифриза става точно това което описваш.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта