Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Алуминия е отлят около чугунени ризи, като на 1.2 три цилиндъра и други
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Тоя клип е първия резулат дето се показва в тубата. Лятото го погледнах за няколко секунди но си помислих че ще правят реклама на автоморгата си и го спрях. От тогава до ден днеше съм го подминавал поне 10пъти и съм изгледал всички останали ама найстина всички. Сега излиза че точно в тоя клип обясняват как БСЕ-то е с ризи Искрени благодарности
Това с ризите ме успокоява значително :)
Днес се захванах с разглобяването. Тъкмо стигнах до свалянето на главата и ми съобщиха че пералнята е отказала Та прехвърлих ремонта на друга тематика. С пералнята съм готов и утре ако е хубаво времето продължавам с колата
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
То целия канал в ютюб, от който са клипчетата, е що-годе читав и доста информативен. Имат понякога по някои дребни неточности, но сравнително рядко.
Ето тоя сайт също е хубав за обща и бърза информация за различни двигатели и техните недостатъци - https://otoba.ru/dvigatel/vw/bse.html
Ето тоя сайт също е хубав за обща и бърза информация за различни двигатели и техните недостатъци - https://otoba.ru/dvigatel/vw/bse.html
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Днес времето малко ме сбърка но поне успях да сваля главата.
Поне вече знам че предишните снимки са от същия двигател
За 10 000км и 5 туби с масло, резултата е следния
На първи цилиндър хонинга си личи.
Обаче на 4-ти почти не се забелязва. Отделно има леки задирания.
Утре ако времето позволи ще извадя буталата и ще потърся някои с вътромер.
За четвърти цилиндър какво бихте предложили Да взема ли от тези инструменти за хонинговане и да го мина ? https://avto-instrumenti.com/image/cach ... 50x550.jpg
Поне вече знам че предишните снимки са от същия двигател
За 10 000км и 5 туби с масло, резултата е следния
На първи цилиндър хонинга си личи.
Обаче на 4-ти почти не се забелязва. Отделно има леки задирания.
Утре ако времето позволи ще извадя буталата и ще потърся някои с вътромер.
За четвърти цилиндър какво бихте предложили Да взема ли от тези инструменти за хонинговане и да го мина ? https://avto-instrumenti.com/image/cach ... 50x550.jpg
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Не личи много от снимката колко е дълбоко , но прилича на задрало бутало.Трябва да ги извадиш. Предлагат се бутала 1ви ремонт,ако ти се занимава.Друг е въпроса колко са истински.Само с хонинг няма да минеш.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Тия бутала май трябва да са две по две различни(първи и втори са различни от трети и четвърти) като на помпа-дюзата, ама не им личи толкова, та да не са ги объркали нещо при предишния ремонт.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Как така да са различни, в какво трябва да се изразява разликата им
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Разликата е, че в първи и втори цилиндър е горяло масло, а трети и четвърти са работили добре. Или е влизало масло от клапаните, или гарнитурата е пропускала масло в цилиндрите. И в двата случаи не е добре, може буталата вече да са компрометирани, най-малкото на 1-ви и 2-ри цилиндър, а докато не се премерят цилиндрите с индикатор, всякакви приказки са излишни...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
dontaskdontsay написа:Как така да са различни, в какво трябва да се изразява разликата им
Симетрични са, виж формата на горивните камери в главата.
На TDI помпа-дюза с по два клапана на цилиндър, си личи най-добре и можеш да го видиш за да придобиеш представа. Т.е. имаш си бутала за първи и втори цилиндър, и симетрични на тях за трети и четвърти. Не можеш просто да обърнеш бутала за първи цилиндър на 180 градуса и да го сложиш на трети или четвърти.
Така с бързо търсене, ми излезе, че и на BSE са така буталата, доколкото схванах, макар че с просто око не им личи. Може и да бъркам, че гледах набързо, но е добре да се провери.
Има и нещо друго, оста на буталния болт винаги е леко изместена от геометричната ос на буталото, и това също е причина да имат посока на монтаж(освен заради формата на горивната камера). Ако някой, нещо е обърнал бутало, това може да е причина също за надиранията...
Хубаво е да се види дали правилно е сглобен мотора при ремонта, щото очевидно нещо не е както трябва. А и да не се допуснат подобни грешки при сегашния ремонт.
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
- Автомобил: vw golf mk5 2006
- Двигател: 1_6i BSE
- Местоположение: София
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Като гледам задиранията по стените мисля,че няма да се мине само с хонинг.Да каже някой майстор мнение,но според мен ще иска и леко престъргване на цилиндрите.Мисля че е възможно,просто ще минеш на следващия номер бутала.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
cecoa1 написа:Симетрични са, виж формата на горивните камери в главата. .
Аха, видях и мисля че схванах за какво говориш, но колкото и да се взирам в буталата не откривам разлика.
А задирането мисля че не е толкова зле колкото изглежда на снимките (поне по моя аматьорска преценка ). В смисъл като го пипам с нокът не е толкова дълбоко и едва качи.
Днес идва стругар да мери износването на цилиндрите, и както се и очакваше има елипси. Странно но според неговите измервания най добре е 3-ти цилиндър а видимо той е с доста нагар. То главно на 3-ти и 4-ти ми зацапваше свещите.
Най високо е с най големи отклонения.
Напречно измерени:
1-ви цилиндър 0,08мм
2-ри цилиндър 0,08мм
3-ти цилиндър 0,03-0,04мм
4-ти цилиндър 0,08мм
Измерени по дължина на блока нямат отклонения. Почти всички са на 0.
При изваждането на буталата се видя че сегментите са поставяни както им дойде или са се разместили при монтажа. На 3-ти цилиндър, двата компресионни сегмента бяха в едно и също положение. Имаше и счупена част от масления сепаратор(пружина) с размери около 2мм.
Опитах се да направя една скица на положението на всеки един сегмент, както и какво е разстоянието на ключа при измерване в 3 отделни нива в цилиндъра. Написал стойностите само за компресионните сегменти, понеже масления бяга като жив и не успях да го измеря. Но на 4-ти цилиндър, ключа на масления беше около 0,15мм.
Всеки сегмент е с отделен цвят (дано ми разгадаете скицата)
Каналите на сегментите не бяха разбити и няма почти никакъв луфт. Максимум 0,05мм е луфта в каналите на буталото. Имаше места на който и 0,05 не влизаше, а буталата са чисти и сегментите се движат свободно.
Последна промяна от dontaskdontsay на Вто 08 ное 2022 1:56, променено общо 2 пъти.
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Писал си , че трети е най-добре, но 0.3 е повече от 0.08
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Моя грешка, трябва да е 3 стотни.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Ами 4-ти е с почти 1 мм разлика, освен ако не е изтървал една нула...
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Точно така и там е 0,08мм А уж го прочетох 3 пъти
Съжалявам, просто покрай тоя ремонт ми се е запалила главата и съм много отнесен.
Съжалявам, просто покрай тоя ремонт ми се е запалила главата и съм много отнесен.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: FromSky и 180 госта