Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 15 ное 2022 9:34


Моя грешка, не си зададох въпроса правилно. Става въпрос за лагерите на разпределителния. А 100нм видях че е за болта на зъбното колело.

Зададох си въпроса понеже почти изскубнах 2 от шпилките на вала. :censored2 Така става като слушам не когото трябва :screwy Приятел ми услужи с динамометричния си ключ и започна да ме убеждава как се гледала горната резка на числата а не долната. Тоест, нали резката на числото започва по от долу, прави една чупка на горе и е втората резка която показва и точно за кое число се отнася (дано ме разбрахте). И съответно сега съм пренатегнал всичко с по 14нм повече :horror Шпилките на раз. вал тръгнаха да излизат :stumm

Най ме е яд че сега пак трябва да свалям картера за да стягам на ново биелните. Лагерите дали са се сплескали от пренатягането? Като ги разхлабя и стегна на ново дали ще се получи луфт.




Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот vasko__2 » Вто 15 ное 2022 11:32


Лагерите им няма нищо,смени болтовете.А за шпилките решението е :
1111.jpeg
1111.jpeg (30.56 KиБ) Видяна 1041 пъти


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 16 ное 2022 21:36


Шпилките не успях да ги изскубна изцяло. Докато стягах шпилките усещах напрежението в ключа, и изведнъж като напрежението взе да отслабва ми стана ясно че съм предобрил работата и се спрях. Общо взето успях да ги докарам всички на 23нм. Може би тези двете шпилки са с 1-2мм по високи (изтеглени на горе) но за сега държат. След няколко км като поработи двигателя ще ги проверя дали още са на 23нм или от топлинното разширение са се разхлабили. То и без това ще трябва да свалям капака на клапаните щото се оказа че гарнитурата не е същата и го събрах със старата.

Добре че тези малките мотори са опростени и има място да бръкнеш навсякъде че без канал си е ... мамата да правиш такъв ремонт лежейки под нея :Mr Green Fun



Да споделя и какво направих. Разговарях с човек дето наскоро е правил ремонт на такъв двигател. Думите му бяха: "С това износване на цилиндрите, и нови бутала да му сложиш пак ще си гори масло!". При което се разубедих да слагам нови бутала ако резултата ще е същия. Реших че ако ще давам пари за нови бутала то това да са ремонтния комплект след престъргване.

Та изчистих буталата и клапаните до блясък. Нови сегменти и ревизия на главата, като разглобих всеки един повдигач и го почистих най идеално. Оказа се че повдигачите на 4-ти цилиндър бяха блокирали но учудващо нямаше никакво чукане в мотора (преди ремонта). Абе с две думи и аз претупах работата ама за по малко пари от колкото предишния майстор :mhihi


За съжаление не успях да снимам всичко. Винаги когато се сещах за снимки бях омазан до ушите и ме беше жал за телефона, а пък асистенти нямаше :) Бях забранил на всички да ме посещават докато ремонтирам колата :11
Единствената снимка е тази но тя не е баш на фокус:
Изображение

Още е рано и не бързам да се радвам докато не се видят резултатите. Важното е че я събрах и за сега приключих с ремонта. Вече мога да си отдъхна :asleep



Стефан беше казал: "Форума е сила". За мен е нещо повече. Форума е като едно голямо семейство. Бил съм в много други форуми, било то на автомобилна тематика или от общ характер, но други като вас няма. Тази колегиалност и съпричастност я няма никъде другаде. Тук винаги ще се намери кой да те изслуша и да ти помогне.
Най важното е че напук на гадния феисбоклук, все още се държим и не се предаваме. :love.vwclub
Да осезаемо намаляхме и то с много членове заради множеството групи у феиса, които бавно унищожава всеки форум. :horror Мъка ми става като вляза в някои форум и погледна че на първата страница има само 3-4 активни теми а всичко останало е с последна активност от няколко месеца или година :no

Затова искам да изкажа огромни благодарности към всички вас (не само участвалите в темата а изцяло в форума), за съдействието и помощта която оказахте :beer :drunk :beer
Благодаря :love.vwclub


nikname
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikname » Чет 17 ное 2022 9:55


Браво,както гледам и чувам си се справил,похвално.
След 2000-3000км смени маслото и филтъра...
Маслена помпа смени ли,верига обтегач?Питам защото това леко виене на свободен ход казват,че е от тоя възел.Моята вие като вълк и ме побърква,ама не ми се ляга да свалям всичко да пробвам да сменя частите.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 17 ное 2022 10:12


На клипа още не беше напълнила всички повдигачи и се чува щракането. След около 30мин вече беше напълно утихнала.

Помпата не съм я барал. Не знаех има ли някакво зацепване и не ми се рискуваше. Буталото на първи цилиндър се свали и без демонтаж на помпата.
Следващия път ще погледна помпата :mhihi Не може още първия път да се гмурна в дълбокото. Постепенно ще си трупам опит :Mr Green Fun


nikname
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikname » Чет 17 ное 2022 10:21


След известно време докладвай как са нещата с разхода на масло :smile
Надявам се всичко да е наред!
Знам ли,ако още карам тоя голф ще те търся за консултант по ремонта :th_up


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 17 ное 2022 11:31


nikname написа:... ще те търся за консултант по ремонта :th_up


Не се излагай :mhihi В форума има къде къде по компетентни хора от мен :th_up
Ама ако има с какво да помогна ще съдействам.
Примерно с ключа за болтовете на главата. Така и не успях да го намеря в бг този polidrive. Навсякъде ми дават Ribe под името Polidrive. Визуално си приличат но не е същия.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 17 ное 2022 13:42


Браво за свършеното, пиши след 1000-2000-3000км какво е положението :th_up


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот tdi fen » Чет 17 ное 2022 14:20


браво сега знаш че е направено както трябва моето предложение е да сменяш маслото на 7-8 к км за да избегнеш варианта запичане на сегментите и нагар от калпаво или загубило качествата с масло


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 17 ное 2022 14:48


Аз винаги сменям на 7-8к :th_up


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 17 ное 2022 20:18


Поздравления! Стискам палци всичко да е наред. Докладвай периодично.
П. П. Смятам,че с читаво 5/40 масло 10000км е добър интервал за смяна.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 17 ное 2022 21:28


Ще докладвам с течение на времето :th_up

Разработката има ли значение с какво масло ще се прави? Гледам на доста места препоръчват да се разработва с минерално масло.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 17 ное 2022 22:04


Слагай някакво 5W40 средна хубост/Тотал,Елф,Wolf,или квото решиш/ и след 1500-2000 хвърляй ,после на 250-300 моточаса .


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 17 ное 2022 22:06


Аз навремето използвах старото си масло. 10/40 по спомен. Но минах около 150 километра,и го смених. После смених на 3000. Но 5/40. Като тия 3000 километра не давах зор. Сутрин на първо палене работеше поне 3-4 минути и тогава тръгвах. Карах в различни оборотни диапазони,но не преминавах 3000 оборота.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 17 ное 2022 22:34


:th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 229 госта