Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот vasko__2 » Съб 05 ное 2022 7:54


Алуминия е отлят около чугунени ризи, като на 1.2 три цилиндъра и други




Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 05 ное 2022 20:05


cecoa1 написа:Ето клипче за BSE - https://youtu.be/Mw44ZF-o-B8
...


Тоя клип е първия резулат дето се показва в тубата. Лятото го погледнах за няколко секунди но си помислих че ще правят реклама на автоморгата си и го спрях. От тогава до ден днеше съм го подминавал поне 10пъти :screwy и съм изгледал всички останали ама найстина всички. Сега излиза че точно в тоя клип обясняват как БСЕ-то е с ризи :stumm Искрени благодарности :bowdown

Това с ризите ме успокоява значително :)


Днес се захванах с разглобяването. Тъкмо стигнах до свалянето на главата и ми съобщиха че пералнята е отказала :banghead Та прехвърлих ремонта на друга тематика. С пералнята съм готов и утре ако е хубаво времето продължавам с колата :mhihi


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Съб 05 ное 2022 21:26


То целия канал в ютюб, от който са клипчетата, е що-годе читав и доста информативен. Имат понякога по някои дребни неточности, но сравнително рядко.
Ето тоя сайт също е хубав за обща и бърза информация за различни двигатели и техните недостатъци - https://otoba.ru/dvigatel/vw/bse.html


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 06 ное 2022 22:11


Днес времето малко ме сбърка но поне успях да сваля главата.



Поне вече знам че предишните снимки са от същия двигател :smile
Изображение

За 10 000км и 5 туби с масло, резултата е следния :eek
Изображение

На първи цилиндър хонинга си личи.
Изображение Обаче на 4-ти почти не се забелязва. Отделно има леки задирания. Изображение Изображение

Утре ако времето позволи ще извадя буталата и ще потърся някои с вътромер.

За четвърти цилиндър какво бихте предложили :rolleyes Да взема ли от тези инструменти за хонинговане и да го мина ? https://avto-instrumenti.com/image/cach ... 50x550.jpg


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот vasko__2 » Нед 06 ное 2022 22:47


Не личи много от снимката колко е дълбоко , но прилича на задрало бутало.Трябва да ги извадиш. Предлагат се бутала 1ви ремонт,ако ти се занимава.Друг е въпроса колко са истински.Само с хонинг няма да минеш.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Пон 07 ное 2022 7:13


Тия бутала май трябва да са две по две различни(първи и втори са различни от трети и четвърти) като на помпа-дюзата, ама не им личи толкова, та да не са ги объркали нещо при предишния ремонт.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 07 ное 2022 8:12


Как така да са различни, в какво трябва да се изразява разликата им :rolleyes


nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikmar » Пон 07 ное 2022 9:28


Разликата е, че в първи и втори цилиндър е горяло масло, а трети и четвърти са работили добре. Или е влизало масло от клапаните, или гарнитурата е пропускала масло в цилиндрите. И в двата случаи не е добре, може буталата вече да са компрометирани, най-малкото на 1-ви и 2-ри цилиндър, а докато не се премерят цилиндрите с индикатор, всякакви приказки са излишни...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Пон 07 ное 2022 10:46


dontaskdontsay написа:Как така да са различни, в какво трябва да се изразява разликата им :rolleyes

Симетрични са, виж формата на горивните камери в главата.
На TDI помпа-дюза с по два клапана на цилиндър, си личи най-добре и можеш да го видиш за да придобиеш представа. Т.е. имаш си бутала за първи и втори цилиндър, и симетрични на тях за трети и четвърти. Не можеш просто да обърнеш бутала за първи цилиндър на 180 градуса и да го сложиш на трети или четвърти.
Така с бързо търсене, ми излезе, че и на BSE са така буталата, доколкото схванах, макар че с просто око не им личи. Може и да бъркам, че гледах набързо, но е добре да се провери.
Има и нещо друго, оста на буталния болт винаги е леко изместена от геометричната ос на буталото, и това също е причина да имат посока на монтаж(освен заради формата на горивната камера). Ако някой, нещо е обърнал бутало, това може да е причина също за надиранията...
Хубаво е да се види дали правилно е сглобен мотора при ремонта, щото очевидно нещо не е както трябва. А и да не се допуснат подобни грешки при сегашния ремонт.


nikname
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikname » Пон 07 ное 2022 17:29


Като гледам задиранията по стените мисля,че няма да се мине само с хонинг.Да каже някой майстор мнение,но според мен ще иска и леко престъргване на цилиндрите.Мисля че е възможно,просто ще минеш на следващия номер бутала.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 07 ное 2022 20:02


cecoa1 написа:Симетрични са, виж формата на горивните камери в главата. .

Аха, видях и мисля че схванах за какво говориш, но колкото и да се взирам в буталата не откривам разлика.

А задирането мисля че не е толкова зле колкото изглежда на снимките (поне по моя аматьорска преценка :mhihi ). В смисъл като го пипам с нокът не е толкова дълбоко и едва качи.




Днес идва стругар да мери износването на цилиндрите, и както се и очакваше има елипси. Странно но според неговите измервания най добре е 3-ти цилиндър :eek а видимо той е с доста нагар. То главно на 3-ти и 4-ти ми зацапваше свещите.

Най високо е с най големи отклонения.
Напречно измерени:
1-ви цилиндър 0,08мм
2-ри цилиндър 0,08мм
3-ти цилиндър 0,03-0,04мм
4-ти цилиндър 0,08мм

Измерени по дължина на блока нямат отклонения. Почти всички са на 0.


При изваждането на буталата се видя че сегментите са поставяни както им дойде или са се разместили при монтажа. На 3-ти цилиндър, двата компресионни сегмента бяха в едно и също положение. Имаше и счупена част от масления сепаратор(пружина) с размери около 2мм.
Опитах се да направя една скица на положението на всеки един сегмент, както и какво е разстоянието на ключа при измерване в 3 отделни нива в цилиндъра. Написал стойностите само за компресионните сегменти, понеже масления бяга като жив и не успях да го измеря. Но на 4-ти цилиндър, ключа на масления беше около 0,15мм.

Всеки сегмент е с отделен цвят (дано ми разгадаете скицата) :biggrin
Изображение

Каналите на сегментите не бяха разбити и няма почти никакъв луфт. Максимум 0,05мм е луфта в каналите на буталото. Имаше места на който и 0,05 не влизаше, а буталата са чисти и сегментите се движат свободно.

Последна промяна от dontaskdontsay на Вто 08 ное 2022 1:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 07 ное 2022 21:57


Писал си , че трети е най-добре, но 0.3 е повече от 0.08


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Пон 07 ное 2022 22:17


Моя грешка, трябва да е 3 стотни.


nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikmar » Пон 07 ное 2022 22:42


Ами 4-ти е с почти 1 мм разлика, освен ако не е изтървал една нула...


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 08 ное 2022 1:55


Точно така и там е 0,08мм :th_up А уж го прочетох 3 пъти :mhihi
Съжалявам, просто покрай тоя ремонт ми се е запалила главата и съм много отнесен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта