Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 03 ное 2022 11:20


Здравейте скъпи съфорумници.

Крайно се нуждая от вашата помощ (съдействие), за "основен" ремонт на двигателя.
Двигателя е известен на голяма част от вас, а именно маслояда BSE 1.6 102к.с. 2008г.


Миналото лято пращах двигателя в сервиз за основен ремонт, дадох 1000лв и харченето на масло си остана. Сега никой не може да каже какво е сменявано и дали изобшо е сменявано нещо по този двигател докато не се отвори наново.

Сега целта ми е аз да си го отворя и да видя какво е сменявано и дали двигателя подлежи на ремонт. Ако не е паднало никасиловото покритие то тогава с възможно най малко средства да се направи полвинчат ремонт. Неискам да набивам много пари в този двигател понеже не се знае какъв ще е крайния резултат.

Разбирасе тук ще ми е необходима вашата помощ. Катоцяло по главата нямам особенни запитвания. Правил съм 2 глави на голф 3 (шлайф на клапани, гумички) и са били успешни. Ако видя луфт във водачите ще я дам за рециклиране някъде. Обаче 90% е сигурно че проблема няма да е в нея.

Надолу по блока вече не съм пипал и тук се намесвате вие. Всичко за което се сетите е добре дошло като помощ. Къде са тънките моменти и за кое трябва да внимавамнай много.
До колкото разбрах момента на затягане на биелите е 30нм+ 90 градуса

Намислил съм да сваля само 3-то и 4-то бутало понеже само там имам харч на масло. Да занеса буталата някъде да ги измерят абе почти сигурно ще се сменят с нови. 1-ви и 2-ри няма да ги пипап изобщо.
Ще потърся и някой с вътромер да дойде и да измери на место цилиндрите, но съм скептично настроен че ще открия такъв.

Всички останали инструменти ги имам. Динамометричния, скобите за сегментите, специалния Polidrive ключ за болтовете на главата.


Само информативно разхода на масло стана 1,5л за 250км. Преди сменях свещите през месец/два а сега е през ден/два.

От предишния ремонт получих само тези снимки.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Ако допуснем че снимките са от същия двигател то значи в действителност е правен ремонт. Виждат се и биелни лагери. Коляновия вал май не е свалян.

Надявам се на голям късмет, да се окаже че са сложени от тънките маслени сегменти (тези от 3-те части) и че това е проблема за неуспешния ремонт :mhihi

Последна промяна от dontaskdontsay на Чет 03 ное 2022 11:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6258
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 03 ное 2022 11:46


Да направиш цялата процедура и да смениш две бутала е първото нещо върху , което те съветвам да помислиш, ако смяташ, че разхода на масло е само от 3-ти и 4-ти цилиндър защото там свещите се зацапват то и това е малко грешно като разсъждение. Ще ти споделя че имах 6 години пасат В5.5 с 2.0 също известен маслояд, който ми харчеше между 3 и 6 литра за 10хил км и никога не ми е цапал свещи, смених ги веднъж на 80хил км след покупката, към момента е на 140хил км след покупката и свещи повторно още не са му сменяни. Отвориш ли сваляш всички бутала и ще се отчаеш от състоянието на сегментите. Ще видиш едни натрупани с нагари бутала, на които трудно ще различиш кое е сегмент, за свободно движение на същите пък не може и дума да става.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 03 ное 2022 12:37


Напълно съм съгласен с теб :th_up Стигнах до този извод понеже с ендоскоп прегледах цилиндрите и първите два бяха идеално чисти, даже и се четяха надписите.
Ако се окаже че сегашните сегменти са от менталивите то тогава най вероятно ще се стигне до изваждането и на другите бутала.
Причината порадикоято не исках да вадя първие две бутала е че се сваля маслената помпа. Има вероятност да надценя уменията си ако тръгна да я свалям. Там е с верига и неизвестните ми стават в повече.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6258
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 03 ное 2022 13:00


буталата не са сменени , което показва половинчат ремонт, тези бутала освен , че запичат при сегментите правят и много голям луфт на сегмента в осово направление, и се получава тъй наречения помпен елемент и самия сегмент си вкарва маслото в целиндъра през ключа. Поне моя майстор ми каза, че без смяна на бутала комплект резултат ще има, но незадоволителен.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 03 ное 2022 13:31


Да това с луфта в канала на сегментите го видях и в руските клипове. Тук в форума също беше споменато за помпения ефект.
Сега ходих да поръчвам частите и ударих на греда с буталата :banghead Тези на MAHLE с номер 033 20 00 не могат да се поръчат в Euro07.

Вариантите ми бяха: Колбен шмит но с гадните сегменти (демек допълнително трябва да си поръчам сегменти на Goetze или Male) или да поръчам бутала на NURAL.

Колкото и да не ми се иска поръчах бутала NURAL 87-148300-00
Имам право на връщане така че ако номеря колега който да съдейства с поръчката на Малето ще върна другите.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 03 ное 2022 13:54


Кът се сетя ,че миналата година гледах коли с 1.6 и от старите и новите и 2.0 чак се кръстя с две ръце ,че не съм взел такава.Колега като за начало си сменил сервиза предполагам защото тези мърлячи е трябвало да извадят цялата коляно-мотовилкова група и да ти дадат становище ,за да имаш информиран избор какво да предприемеш.Те просто са я свършили като кучето на нивата.Къв е смисъла да изтърбушят половината кола ,да извадят ДВГ и да не го разглобят целия!?


nikmar
Мнения: 405
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikmar » Чет 03 ное 2022 14:23


Нали знаете, че Маале ги правят в завода на Мописан в Турция. Нямам мнение за качеството, но иначе съм купувал преди години бутала на Мописан и бяха добри. Би трябвало и немската марка да я правят свястна. Преди 2 години правих ремонт на един спортен мотор и едни готини пичове от състезателния бранш ми препоръчаха бутала Teikin, които дори не бяха скъпи и засега се държат превъзходно с 6000 об./мин. От десетилетия тази индонезийска или филипинска фирма оборудва много двигатели на големите японски производители. Не знам дали правят и за VW, но може да се провери, ако не е късно... Иначе задължително и 4-те бутала! Виж, какво се получава, ако известно време в горивната камера е горяло масло, а това се разбира едва, когато се извади буталото...

Piston #1 (Large).jpg


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Чет 03 ное 2022 17:03


А откъде никасил в тоя двигател?


nikname
Мнения: 233
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот nikname » Пет 04 ное 2022 12:41


От това което съм се запознал с тоя двигател,бутала доста рядко съм видял да сменят хората.Разбира се по-добре нови,но не мисля,че е наложително.
Дали има никасил или алусил нямам идея,но чета че препоръчват евентуално само хонинг нищо повече.
Макар че съм гледал двигатели BSE с 300к км и хонинга си стои.
Може да има голям проблем ако има овал на цилиндрите....доста вероятно!!
От предишния ремонт трябва да се види как са били поставили сегментите/да се увериш сам/ как са ориентирани....грешки,невнимание,неразбиране и тн.Да се увериш,че дренажните отвори на буталата са чисти,луфт в буталния болт/ако има/

Едно тема да хвърлиш едно око,как се поставят правилно маслени сегменти
https://www.drive2.ru/b/2089749/


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот stefan4o » Пет 04 ное 2022 14:48


Ако е износен цилиндърът не се ли шлайфа, после хонинг и после ремонтен размер бутала?
Предполагам, че има значение и, колко е износен, но все пак, принципно :gruebel


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4694
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот tdi fen » Пет 04 ное 2022 15:54


аз бих потърсил и друг блок като вариант ако се намери по-запазен


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Пет 04 ное 2022 21:21


Принципно това е алуминиев блок с чугунени цилиндри/ризи, нещо подобно на Москвич 412 :mhihi Само не знам дали така се уплътняват и сменят ли се...
Хонинг има, няма никасил, алусил...
Отделно, като човек учил основните ремонти по дебелите книги, помня даскала какво казваше, че е необходимо за правилен, качествен ремонт(Да можеш да дадеш гаранция! -казваше той). Първо и основно, техническа документация, второ, правилните инструменти, което включва и измервателните. И нататък естествено, основни знания и умения, и избиране на подходящи части.
И още една дребна мъдрост от мен - в тоя занаят, често малко четене, мерене и мислене, спестяват много излишни нерви, пари, време и труд.
Последното се потвърждава, от вече направения предишен ремонт по незнаен начин.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 04 ное 2022 22:14


nikname написа:... Едно тема да хвърлиш едно око,как се поставят правилно маслени сегменти
https://www.drive2.ru/b/2089749/


Благодаря, доста полезно :bowdown
Аз си бях намерил ето това:

Изображение



Стефчо до колкото разбрах тези цилиндри не подлежът на шлайф. Били покрити с никасил/алусил или квото е там, и ако ги шлайфаш то блока отива в кофата.


Колкото до хонинга, то с ендоскопа видях че все още присъства: Изображение



@tdi fen
Мислил съм го като вариант и съм оглеждал обявите на такива коли продавани на части. Обаче всичките двигатели се продават цели.


cecoa1 написа:Принципно това е алуминиев блок с чугунени цилиндри/ризи, нещо подобно на Москвич 412 :mhihi .


Сигурен ли си че е с ризи :rolleyes Ако е така то това е супер. Обаче от всичко изчетено през последните месеци оставам с убеждението че няма ризи. Това най лесно ще се разбере като го отворя и взема магнита.

Дано не ме разбереш погрешно. Уважавам всяко едно мнение на всеки един потребител в форума защото винаги има какво да се научи от вас :bowdown Проблема ми е че трудно си намирам необходимите четива онлайн.Затова и пуснах темата, защото знам че тук винаги ще се намери кой да ти удари едно а даже и две рамена :beer
През последните месеци съм прочел десетки теми от руски, български и немски форуми, свързани с въпросния двигател. Купих си всички необходими инструменти които ми липсваха с изключение на часовника и микрометъра.

Вярвам че заедно ще го оправим :mrgreen


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот stefan4o » Пет 04 ное 2022 22:18


Кой, с каквото може ще помага. Форумът е сила!!!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт на двигател BSE 1.6 102к.с. 2008г.

Мнениеот cecoa1 » Пет 04 ное 2022 23:56


Ето клипче за BSE - https://youtu.be/Mw44ZF-o-B8
...
А ето и за негов надлъжен предшественик, някои неща по железата са им очевидно много сходни - https://youtu.be/-PPcSn2pSeI



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта