Крайно се нуждая от вашата помощ (съдействие), за "основен" ремонт на двигателя.
Двигателя е известен на голяма част от вас, а именно маслояда BSE 1.6 102к.с. 2008г.
Миналото лято пращах двигателя в сервиз за основен ремонт, дадох 1000лв и харченето на масло си остана. Сега никой не може да каже какво е сменявано и дали изобшо е сменявано нещо по този двигател докато не се отвори наново.
Сега целта ми е аз да си го отворя и да видя какво е сменявано и дали двигателя подлежи на ремонт. Ако не е паднало никасиловото покритие то тогава с възможно най малко средства да се направи полвинчат ремонт. Неискам да набивам много пари в този двигател понеже не се знае какъв ще е крайния резултат.
Разбирасе тук ще ми е необходима вашата помощ. Катоцяло по главата нямам особенни запитвания. Правил съм 2 глави на голф 3 (шлайф на клапани, гумички) и са били успешни. Ако видя луфт във водачите ще я дам за рециклиране някъде. Обаче 90% е сигурно че проблема няма да е в нея.
Надолу по блока вече не съм пипал и тук се намесвате вие. Всичко за което се сетите е добре дошло като помощ. Къде са тънките моменти и за кое трябва да внимавамнай много.
До колкото разбрах момента на затягане на биелите е 30нм+ 90 градуса
Намислил съм да сваля само 3-то и 4-то бутало понеже само там имам харч на масло. Да занеса буталата някъде да ги измерят абе почти сигурно ще се сменят с нови. 1-ви и 2-ри няма да ги пипап изобщо.
Ще потърся и някой с вътромер да дойде и да измери на место цилиндрите, но съм скептично настроен че ще открия такъв.
Всички останали инструменти ги имам. Динамометричния, скобите за сегментите, специалния Polidrive ключ за болтовете на главата.
Само информативно разхода на масло стана 1,5л за 250км. Преди сменях свещите през месец/два а сега е през ден/два.
От предишния ремонт получих само тези снимки.









Ако допуснем че снимките са от същия двигател то значи в действителност е правен ремонт. Виждат се и биелни лагери. Коляновия вал май не е свалян.
Надявам се на голям късмет, да се окаже че са сложени от тънките маслени сегменти (тези от 3-те части) и че това е проблема за неуспешния ремонт
