Здравейте колеги, от доста време се опитвам да открия неоткриваем проблем с посоченото голфче, което карам от 10години :D
Проблема се изразява в лош старт на мотора, особено сутрин в студеното, но и не само тогава (понякога не иска да запали от 1-2-3 път, но в крайна сметка запалва), от време на време прекъсва при ускорение, интересното е че след като загрее и я загася за 2-3 мин, колата пали от раз и после не прекъсва.
Грешката която ми дава на VCDS e P0321 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal - Intermittent
Проверил съм грешката в RossTech и видях, че е crankshaft position sensor, ест първото което направихме е да го сменим, сложен е Bosh и си дава коректни омове при тест с мултицет(около 950), но проблема не е решен.
Интересното е че когато изтрия грешката, колата не пали, трябват и поне 2-3-4 опита и чак тогава пали, светва EPC и отново дава същата грешка. След леко покарване, чека се гаси , но грешката остава записана при сканиране. Ако грешката си остане записана, колата пали, когато я изчистя, спира да пали и започва пак въртене 2-3-4 пъти докато запали.... Някакви тежки мистерии и проблеми които ту ги има, ту ги няма...
Реших че е Бобина, за инфо AUE е с блок бобина, т.е. една за 6те цилиндъра, първо взех NGK, оказа се дефектна... хубавото е че бързо ми върнаха парите от Аутодок, че не е 100лв, а близо 600лв.. след това реших да купя някаква полска за 180лв, монтирах я и колата за известно време заспа... месец по късно отново същите проблеми и се чудя дали проблема е бил изобщо в бобината, дали тази нова някак е дала фира след около 1000км... Няма други грешки на компа, няма детонации, просто прекъсва и забива при ускорение. Не е от ламбда сондите защото те са премахнати софтуерно преди доста години, колата е с ремап и вече съм в дилема какво да правя... нова бобина ли да купувам отново и ако е от нея, защо ми дава тази грешка. Още по странното е защо като я има записана, колата пали, а когато я изчистя, не пали...
Почвам да се съмнявам в още няколко неща...:
1. релето на помпата 409, но ако е от него, нормално ли е да няма грешка на компа? Може ли да се тества с мултицет и какви стойности трябва да дава? или се тества по др начин?
2. Бобина? Ако взимам нова бобина... Beru или NGK да взема? Beru-то е 380лв, за инфо такава ми беше преди да почнат проблемите и изкара доста години, NGK-то е 563лв, но като поръчах такава, дойде дефектна ... и се чудя дали коя от двете да взема..?
3. Датчик налягане на маслото
4. Темп датчик?
Давайте идеи или някой добър специалист при който да я запиша и да я мъчи, че вече не се издържа... Мисля да купувам пак нова бобина.. но нещо мн съмнително бобина на 1000км да се прецака, вярно че взех някаква за 180лв , а не скъпа... но все пак си работеше доста км без проблем и изведнъж почна да си прави старите проблеми... почвам да се чудя от нея ли е бил проблема или има и друго...
Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
"Проверете окабеляването към/от сензора и модула за управление на двигателя, за да изключите повреда на кабела и модула поради двигателно масло или охлаждаща течност от повреден сензор или обтегач."
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 321/000801
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 321/000801
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
vanesto написа:"Проверете окабеляването към/от сензора и модула за управление на двигателя, за да изключите повреда на кабела и модула поради двигателно масло или охлаждаща течност от повреден сензор или обтегач."
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 321/000801
Пробвано е, преслушахме кабелите от компютъра до буксата при датчика, няма прекъсване на окабеляването... Това е първото което проверихте.. измерихме датчика и преслушахме кабелите. Даже взех някакъв 2ра ръка датчик и с него даже беше още по зле и си сложих стария нов Бош.
Интересното е че след като сложих тази бобина от 180лв колата си работеше доста добре около месец и изведнъж почна да прави същите мизерии, след около 1к км, прибирах се по магистралата от Велинград, когато ми свърши газта, покарах малко на бенз и изведнъж почна да прекъсва по стария начин, както преди смяната на бобината... За това си мисля, че се е прецакала пак тя... ноо някак си ми се вижда мн странно на 1к км да се прецаква бобина... било тя и за 180лв, не за 570лв, а и никъде по нета и по форумите не видях тази грешка да идва от дефектирала бобина... а гледах и по UK форумите за R32ки и V6 мотори...
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
имам подобен проблем - колата пали ужасно след няколко часа престой. Засега се съмнявам в бензиновата помпа че не праща достатъчно гориво. Писаха ми да разглобя релето но гледам че е капсуловано и няма как
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
Типично за заминала бобина.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
Поръчах нова... този път Beru, интересно как бобина на няма и 1000км (нова) даде фира... Добре че поне хванах черен петък в Autodoc и я поръчах на промоция за 290лв...
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
rld написа:от нея ли беше?
Още не е дошла и не съм я монтирал, но проблема си седи... Мисля че няма от какво друго да е, другите неща са проверени, уж... По принцип съм запланувал и сваляне на бензиновите дюзи (инжектори), за да им се направи профилактика и да се проверят някоя да не пикае случайно, че на бензин колата работи по зле от колкото на газ.
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
моите ги чистиха срещу 200 лв, абсолютно никаква разлика преди и след. Ако можеш наблюдавай ги да си сигурен че ги чистят
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
rld написа:моите ги чистиха срещу 200 лв, абсолютно никаква разлика преди и след. Ако можеш наблюдавай ги да си сигурен че ги чистят
Мии колата на бензин е отвратителна.. проверена е бенз помпа, горивна система като цяло.. др освен дюзи не остана за съмнение, а колата на газ къса асфалта... По принцип трябва 1во а ги тестват, защото аз лично имам съмнение, че са запекли и някоя пикае сериозно... Даже сигурно ще купувам нови ако има дали фира, че с тва чистене е бош лаф история май. За инфо колата е с ремап и няма ламбда сонди, така че и тях ги игнорирам в търсенето на проблема с бензиновия вървеж, пък и след ремапа нямах проблем на бенз, след години се прояви. Ще пиша като имам резултат, че още не е дошла бобината, а и чакам моя човек дет ще прави свалянето на всичко, да се освободи, за да я вкарам в бокса и да вади дюзите.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
А кабелите към свещите и свещите проверени ли са?
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
да, NGK, но старите BERU по ми харесват. Имат си защита самите кабели, отделно лулите, където хващат свещите са по-добре измислени, но ги оставих, че все пак са чисто нови, но си запазих и старите, според мен им няма нищо.
Стари
новите NGK
Стари
новите NGK
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
Пиша упдейта, вчера си взех колата и съм много доволен <3 след чистене на бенз дюзи (инжектори) на бензин колата просто излетя... отделно имах сцепен вакуум маркуч към ЕГР-а и др леки проблемчета, дето се видяха чак след като се свали колектора, ноо финалния резултат е страхотен.. колата не е вървяла така на бензин никога <3
Инак смених и бобината, сега вече не се появява и тази грешка (P0321 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal - Intermittent), така че явно проблема е бил отново в бобината, така че колеги с AUE и AQP - не купувайте евтини бобини!!! Дано и тази не даде фира за 1000км де :D Слагам и 1-2 снимки за красота :P
Преди чистенето, човека каза че ръжда паднала от някоя дюза:
Инак смених и бобината, сега вече не се появява и тази грешка (P0321 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal - Intermittent), така че явно проблема е бил отново в бобината, така че колеги с AUE и AQP - не купувайте евтини бобини!!! Дано и тази не даде фира за 1000км де :D Слагам и 1-2 снимки за красота :P
Преди чистенето, човека каза че ръжда паднала от някоя дюза:
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
zografski написа:Пиша упдейта, вчера си взех колата и съм много доволен <3 след чистене на бенз дюзи (инжектори) на бензин колата просто излетя... отделно имах сцепен вакуум маркуч към ЕГР-а и др леки проблемчета, дето се видяха чак след като се свали колектора, ноо финалния резултат е страхотен.. колата не е вървяла така на бензин никога <3
къде ги чистиха?
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 2.8 V6 AUE 4Motion 2001г- неоткриваем проблем със запалване и вървеж
Моя човек дет му бях възложил тежката задача по разглабянято, той ги закара някъде в люлин, но ми каза, че от някоя от дюзите е паднало ръжда, явно тя е била проблема, но както се вижда, всички изглеждаха доста зле преди чистенето... Като цяло проблема идва от това, че за 10 години колата е карана предимно на газ, ноо като знам, че съм си я избил поне 4-5 пъти за тия 10години, няма как да съжалявам, че съм сложил ГИ :D
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 242 госта