От няколко дена не съм спрял да чета за проблемите свързани с този мотор, включително и немски форуми. За съжаление не мога да си реша проблема и затова се реших да направя тема.
Малко предистория:
Това лято се сдобих с въпросната кола и съм я карал само лятото за един месец. От години със семейството ми сме в чужбина и си идваме само лятото (Созопол). Колата я взехме колкото да има с какво да се придвижваме докато сме на почивка. Преди десетина дни си дойдох в Бг по работа и колата ми прави проблеми:
1.: При студен двигател, гасне и не държи обороти (типичното за този мотор). Загрят, дори не трепват оборотите.
2.: От ауспуха излиза тъмен (черен) дим. За цвета съм сигурен защото по земята хвърля черни пръски, а и не мирише на масло.
3.: Разход от порядъка на 11.5/100 по табло и около 12/100 по колонката на Лукойл като 60% от изминаваните километри са извънградско с 90 км./ч.
4.: Колата е удряна в десния калник... Установих го след като се отлюпи кит от бронята и се видяха "шевовете". След това вече навързах фактите - разменени местата на вакуумните маркучи, леко пукната кутия на въздушния филтър, счупен и неработещ халоген.
5.: Докато е студен двигателя се ускорява изключително пъргаво, стига разбира се да мине 2000 оборота. Загрее ли двигателя, колата умира...подавам газ но няма ускорение. Чува се само, че двигателя се мъчи но не набира както си му е реда.
Сменил съм свещи и датчик на температурата на охладителната течност. Също така и вакуумите са проверени и сменени (които са имали нужда от подмяна). Нищо не издиша и не смуче въздух от никъде.
Търсейки решение, ровейки из форуми, разглеждайки снимки на дебитомери ми направи впечатление, че на моя дебитомер, на колелцето със скобата пише 504 504 504....
Качвам две снимки на дебитомери и питам дали е въобще от/за тази кола, защото имам съмнение, че е подменян или най-малкото човъркан.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Сбито обобщение по темата за улеснение ( решение)...
Сменени са:
* Дебитомер
* Клапан за регулиране на празния ход
* Свещи
* Термостат
* Датчик за температурата на антифриза (общо 4 броя, нови! Всеки показва каквото си иска. Последния, с който проблема със стрелката на таблото се реши, оригинален VAG-аджийски, който се слага заводски).
* Детонационен датчик (knock sensor)
* Ламбда сонда (Бош, нова)
* Термошалтер на радиатора
В момента, извънградско, таблото заковава на 90⁰ и не мърда. В града стрелката играе между 90⁰ и 100⁰
Разход по колонка пълно-пълно 32литра за 500 км. + десетина пъти загрявяна и оставяна да работи на място.
Вентилатора е проверен дали двете степени работят... Наред са. Ще сменя и термошалтера за да ми е мирна главата.


Решението е на втора страница, трети коментар!
Свързана тема: viewtopic.php?f=5&t=491930