Здравейте,
От няколко дена не съм спрял да чета за проблемите свързани с този мотор, включително и немски форуми. За съжаление не мога да си реша проблема и затова се реших да направя тема.
Малко предистория:
Това лято се сдобих с въпросната кола и съм я карал само лятото за един месец. От години със семейството ми сме в чужбина и си идваме само лятото (Созопол). Колата я взехме колкото да има с какво да се придвижваме докато сме на почивка. Преди десетина дни си дойдох в Бг по работа и колата ми прави проблеми:
1.: При студен двигател, гасне и не държи обороти (типичното за този мотор). Загрят, дори не трепват оборотите.
2.: От ауспуха излиза тъмен (черен) дим. За цвета съм сигурен защото по земята хвърля черни пръски, а и не мирише на масло.
3.: Разход от порядъка на 11.5/100 по табло и около 12/100 по колонката на Лукойл като 60% от изминаваните километри са извънградско с 90 км./ч.
4.: Колата е удряна в десния калник... Установих го след като се отлюпи кит от бронята и се видяха "шевовете". След това вече навързах фактите - разменени местата на вакуумните маркучи, леко пукната кутия на въздушния филтър, счупен и неработещ халоген.
5.: Докато е студен двигателя се ускорява изключително пъргаво, стига разбира се да мине 2000 оборота. Загрее ли двигателя, колата умира...подавам газ но няма ускорение. Чува се само, че двигателя се мъчи но не набира както си му е реда.
Сменил съм свещи и датчик на температурата на охладителната течност. Също така и вакуумите са проверени и сменени (които са имали нужда от подмяна). Нищо не издиша и не смуче въздух от никъде.
Търсейки решение, ровейки из форуми, разглеждайки снимки на дебитомери ми направи впечатление, че на моя дебитомер, на колелцето със скобата пише 504 504 504....
Качвам две снимки на дебитомери и питам дали е въобще от/за тази кола, защото имам съмнение, че е подменян или най-малкото човъркан.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Сбито обобщение по темата за улеснение ( решение)...
Сменени са:
* Дебитомер
* Клапан за регулиране на празния ход
* Свещи
* Термостат
* Датчик за температурата на антифриза (общо 4 броя, нови! Всеки показва каквото си иска. Последния, с който проблема със стрелката на таблото се реши, оригинален VAG-аджийски, който се слага заводски).
* Детонационен датчик (knock sensor)
* Ламбда сонда (Бош, нова)
* Термошалтер на радиатора
В момента, извънградско, таблото заковава на 90⁰ и не мърда. В града стрелката играе между 90⁰ и 100⁰
Разход по колонка пълно-пълно 32литра за 500 км. + десетина пъти загрявяна и оставяна да работи на място.
Вентилатора е проверен дали двете степени работят... Наред са. Ще сменя и термошалтера за да ми е мирна главата.
Решението е на втора страница, трети коментар!
Свързана тема: viewtopic.php?f=5&t=491930
Решено!!! Голф 3 94' 2е Обороти, гасне, гори много, загрява и още нещо
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Решено!!! Голф 3 94' 2е Обороти, гасне, гори много, загрява и още нещо
Последна промяна от TheEx0rcist на Чет 25 май 2023 20:47, променено общо 10 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Те тва, дето го виждаш на аватара ми беше с 2Е мотор.
ДЖилезИн!
Относно дебитомера, по снимки едва ли някой може да ти каже дали в бил човъркан.
Ако е бил отварян - вероятно да. Майстори всякакви!
За оборотите на празен ход - емпирично установих, че филтъра не дава достатъчно дебит на въздух, за да захрани 2Е. Особено като се замърси, почваше така да се форсира и да сваля обороти по светофарите, че Опелите наоколо ме гледаха на кръв и палеха гуми при зелена светлина - мислеха, че се готвя за гонки!
Проблема частично го реших след като си купих 'спортен' филтър на K&N.
За пълно решаване на проблема, извади клапана за стабилизация на празен ход (много хора погрешно му викат стъпково моторче), дето е по средата над капака на клапаните и хубаво го промий отвътре с коресилин. Докато спре да излиза каквато и да е мръсотия. Хубаво е и да го 'причаткаш' 2-3 пъти, подавайки захранване от акумулатора.
След това му капваш някакво тънко масълце (за шевни машини или WD-40) и монтираш.
Това, че си сменил температурния датчик, не е гаранция, че работи.
Аз от онова време още си имам 3, захвърлени някъде в килера. Чак четвъртия пореден се оказа, че върши работа.
За целта закачаш диагностика и проследяваш от студен двигател до напълно загрял какво ти показва като температура.
За невървенето голямо влиание оказва и масово любимото занимание на 'майсторите' - да се заиграват с делкото
За да го настроиш както трябва, ще ти трябва стробоскоп (онзи, свекащия пистолет) и лаптоп с диагностика, за да вкараш мотора в сервизен режим. Ако не е в сервизен режим, контролера мести по усмотрение момента на запалването и на практика нищо не правиш, като тръгнеш да настройваш. Даже може да влошиш нещата.
Пак емпирично установих, че фабричните 6* преди ГМТ са недостатъчни. Аз карах на 10* (че даже и на 12, но не го препоръчвам, ако не си сигурен, че сипваш читаво дориво! ) Ускорението се променя драстично!
Е, всичко е танто за кукуриго - тогава пък на високи обороти почва да тъпче и губиш макс скорост, но едва ли ще има къде да вдигаш над 180-190км/ч, та за мен лично си струваше забавлението
С диагностиката ще видиш и какво показва Ламбда-сондата.
Докато е студена колата, тя не играе. Като се сгрее сондата, тогава вече компа я гледа и се усеща сериозно и на вървеж, и на разход.
Поне при мен, първото, което правих по Пассата е да почистя ТПС-датчика. Малко терсене се сваля, защото е с 2 болтчета м/у смукателния колектор и купето, на оста на дросела.
Избиват се внимателно двете месингови втулки, през които минават болтовете и отваряш. Ама много внимателно, че ще изпада плъзгача вътре. Датчика си е един потенциометър, графитен, на керамична подложка. С годините се износва. Нищо не можеш да направиш, освен да забършеш графитния прах с чисто парцалче и спирт и да сглобиш.
Е, или да купиш ново от ПоршеБг, ама няма да ти хареса цената - преди години беше над 120лв, аз си купих, ама така и не го монтирах - след забърсванто моя си заработи съвсем прилично, защото пистите не бяха износени до 0
Та и той ми седи в килера, при темп. датчици, ама си е още в оригиналната опаковка (отворена)
При монтажа обърни внимание в кой караш е завъртян датчика, защото може да го обърнеш на 90* и при натискане на газта да го изкъртиш вътре.
Имах проблеми и с детонационния датчик, и с бобината... Напукан корпус и в двата случая и некоректна работа. Там вече само смяна помага.
Ама за момента не даваш никакви симптоми, сочещи бобина, та не я барай ;)
ДЖилезИн!
Относно дебитомера, по снимки едва ли някой може да ти каже дали в бил човъркан.
Ако е бил отварян - вероятно да. Майстори всякакви!
За оборотите на празен ход - емпирично установих, че филтъра не дава достатъчно дебит на въздух, за да захрани 2Е. Особено като се замърси, почваше така да се форсира и да сваля обороти по светофарите, че Опелите наоколо ме гледаха на кръв и палеха гуми при зелена светлина - мислеха, че се готвя за гонки!
Проблема частично го реших след като си купих 'спортен' филтър на K&N.
За пълно решаване на проблема, извади клапана за стабилизация на празен ход (много хора погрешно му викат стъпково моторче), дето е по средата над капака на клапаните и хубаво го промий отвътре с коресилин. Докато спре да излиза каквато и да е мръсотия. Хубаво е и да го 'причаткаш' 2-3 пъти, подавайки захранване от акумулатора.
След това му капваш някакво тънко масълце (за шевни машини или WD-40) и монтираш.
Това, че си сменил температурния датчик, не е гаранция, че работи.
Аз от онова време още си имам 3, захвърлени някъде в килера. Чак четвъртия пореден се оказа, че върши работа.
За целта закачаш диагностика и проследяваш от студен двигател до напълно загрял какво ти показва като температура.
За невървенето голямо влиание оказва и масово любимото занимание на 'майсторите' - да се заиграват с делкото
За да го настроиш както трябва, ще ти трябва стробоскоп (онзи, свекащия пистолет) и лаптоп с диагностика, за да вкараш мотора в сервизен режим. Ако не е в сервизен режим, контролера мести по усмотрение момента на запалването и на практика нищо не правиш, като тръгнеш да настройваш. Даже може да влошиш нещата.
Пак емпирично установих, че фабричните 6* преди ГМТ са недостатъчни. Аз карах на 10* (че даже и на 12, но не го препоръчвам, ако не си сигурен, че сипваш читаво дориво! ) Ускорението се променя драстично!
Е, всичко е танто за кукуриго - тогава пък на високи обороти почва да тъпче и губиш макс скорост, но едва ли ще има къде да вдигаш над 180-190км/ч, та за мен лично си струваше забавлението
С диагностиката ще видиш и какво показва Ламбда-сондата.
Докато е студена колата, тя не играе. Като се сгрее сондата, тогава вече компа я гледа и се усеща сериозно и на вървеж, и на разход.
Поне при мен, първото, което правих по Пассата е да почистя ТПС-датчика. Малко терсене се сваля, защото е с 2 болтчета м/у смукателния колектор и купето, на оста на дросела.
Избиват се внимателно двете месингови втулки, през които минават болтовете и отваряш. Ама много внимателно, че ще изпада плъзгача вътре. Датчика си е един потенциометър, графитен, на керамична подложка. С годините се износва. Нищо не можеш да направиш, освен да забършеш графитния прах с чисто парцалче и спирт и да сглобиш.
Е, или да купиш ново от ПоршеБг, ама няма да ти хареса цената - преди години беше над 120лв, аз си купих, ама така и не го монтирах - след забърсванто моя си заработи съвсем прилично, защото пистите не бяха износени до 0
Та и той ми седи в килера, при темп. датчици, ама си е още в оригиналната опаковка (отворена)
При монтажа обърни внимание в кой караш е завъртян датчика, защото може да го обърнеш на 90* и при натискане на газта да го изкъртиш вътре.
Имах проблеми и с детонационния датчик, и с бобината... Напукан корпус и в двата случая и некоректна работа. Там вече само смяна помага.
Ама за момента не даваш никакви симптоми, сочещи бобина, та не я барай ;)
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Здравейте колети
Имам въпрос към radotom
Седемнадесет годинки карам Голф3 с 2Е мотор. Действително е ДЖЕлезИн както както казваш колега.
В последно време се появи едно надлъжно придърпване при ускоряване на 1 и 2 скорост..
При натискане на съединителя и колата се движи нормално и мотора работи без прекъсване.
Чудя се къде да търся причината за това придърпване. Дали тампони на двигателя,дали скоростна кутия или свещи кабели или или нещо друго?????
Имам въпрос към radotom
Седемнадесет годинки карам Голф3 с 2Е мотор. Действително е ДЖЕлезИн както както казваш колега.
В последно време се появи едно надлъжно придърпване при ускоряване на 1 и 2 скорост..
При натискане на съединителя и колата се движи нормално и мотора работи без прекъсване.
Чудя се къде да търся причината за това придърпване. Дали тампони на двигателя,дали скоростна кутия или свещи кабели или или нещо друго?????
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 10 дек 2022 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
На бензинова мазда , но без делко ( с бобина ) така ми придръпваше от свещи и то нови щото разстоянието между електродите не беше по предписание. Ама тва е мазда ,японски претенции..
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Много е възможно от свещи да е, но не може еднозначно да се каже.
От всичко, което си изброил, за сега бих отхвърлил кутията - по-вероятно е първо да се появят шумове и ручене, отколкото да мине направо на лашкане
От пробила бобина на мен ми глъхнеше и не можеше да ускорява, но е възможно и да пропуска запалване в някой цилиндър. Особено от износени капачка и палец.
Ама ако има газова, хеле па ако не е ГИ -
Ти няма да я махнеш, тъй, чееее....
От всичко, което си изброил, за сега бих отхвърлил кутията - по-вероятно е първо да се появят шумове и ручене, отколкото да мине направо на лашкане
От пробила бобина на мен ми глъхнеше и не можеше да ускорява, но е възможно и да пропуска запалване в някой цилиндър. Особено от износени капачка и палец.
Ама ако има газова, хеле па ако не е ГИ -
Ти няма да я махнеш, тъй, чееее....
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Газ няма на мотора.
Ще започна с проверка на свещи и дистрибутор на капачка.
Ще започна с проверка на свещи и дистрибутор на капачка.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Темата е актуална отново.
Предния път заради лошото време и това че имах само още няколко дена в България, не можах нищо да направя.
Упражнениете с клапана за празен ход е направено. Подавайки захранване от акумулатора, няма никаква реакция от страна на клапана. Нищо не се чува, нищо не се движи. Само искрици на буксата + и -. Така ли трябва да е?
Предния път заради лошото време и това че имах само още няколко дена в България, не можах нищо да направя.
Упражнениете с клапана за празен ход е направено. Подавайки захранване от акумулатора, няма никаква реакция от страна на клапана. Нищо не се чува, нищо не се движи. Само искрици на буксата + и -. Така ли трябва да е?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Определено не.
Клапанчето си се чува, като щрака.
Е! Не е да думка като тъпан, но щракането си е чуваемо.
Щом има искричка при подаване на напрежение, значи не е изгорял електрически. Остава механично да е блокирал.
Кисненето в корисилин и опити за раздвижване би трябвало да го оправят по някое време, освен ако не е задрало буталцето в метал.
Тогава вече... оглеждане по моргите за кола с такъв двигател и смяна.
Клапанчето си се чува, като щрака.
Е! Не е да думка като тъпан, но щракането си е чуваемо.
Щом има искричка при подаване на напрежение, значи не е изгорял електрически. Остава механично да е блокирал.
Кисненето в корисилин и опити за раздвижване би трябвало да го оправят по някое време, освен ако не е задрало буталцето в метал.
Тогава вече... оглеждане по моргите за кола с такъв двигател и смяна.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
С оглед на това,че колата е претървявала някакви интервенции от страната на филтъра, имам въпрос. Този дебитомер въобще за този мотор ли е? Търся из интернет втора ръка но точно този не ми излиза за 2е мотора.
https://ibb.co/BLnwgDF
https://ibb.co/N2Z92g0
https://ibb.co/sCWG817
https://ibb.co/brJYCwW
https://ibb.co/QC8Q6fd
Edit.: Вентила за празен ход стоя накиснат, почти нищо черно не излезе, върти се (разбутах го с дървена пръчица) но на 12 волта на акумулатора никаква реакция.
------------------------------
Edit(развръзка).
Сменени:
Дебитомер с такъв какъвто уж трябва да е (втора употреба разбира се) 80 лева
Клапан за стабилизация на празен ход. Сменен с чисто нов. Стария е тотален мъртвец. 217 лева
Датчик за температурата на охладителната течност. Сменен с Хела, 29 лева.
Сега колата работи, форсира се без проблеми (на място). За съжаление утре ще я карам да мине технически и ще споделя как е в движение.
По табло включва вентилатора на 90 градуса. Стрелката се движи в диапазона между 90 и 100 градуса по табло.
Първите 15 минути докато работеше на място, хвърляше от ауспуха един дим и конденз (вода), едно чудо... но след като завъртя няколко пъти перките за охлаждане почти изчезнаха тези явления.
Свещите макар и чисто нови бяха станали катран черни. Предполагам от обогатената смес преди това. Разбира се бяха старателно почистени преди последното палене.
https://ibb.co/TvyMVyk
https://ibb.co/Hr6Gsdg
https://ibb.co/XyRp4gd
https://ibb.co/8481sSw
https://ibb.co/s26Lt08
https://ibb.co/Jz6CwvY
https://ibb.co/BLnwgDF
https://ibb.co/N2Z92g0
https://ibb.co/sCWG817
https://ibb.co/brJYCwW
https://ibb.co/QC8Q6fd
Edit.: Вентила за празен ход стоя накиснат, почти нищо черно не излезе, върти се (разбутах го с дървена пръчица) но на 12 волта на акумулатора никаква реакция.
------------------------------
Edit(развръзка).
Сменени:
Дебитомер с такъв какъвто уж трябва да е (втора употреба разбира се) 80 лева
Клапан за стабилизация на празен ход. Сменен с чисто нов. Стария е тотален мъртвец. 217 лева
Датчик за температурата на охладителната течност. Сменен с Хела, 29 лева.
Сега колата работи, форсира се без проблеми (на място). За съжаление утре ще я карам да мине технически и ще споделя как е в движение.
По табло включва вентилатора на 90 градуса. Стрелката се движи в диапазона между 90 и 100 градуса по табло.
Първите 15 минути докато работеше на място, хвърляше от ауспуха един дим и конденз (вода), едно чудо... но след като завъртя няколко пъти перките за охлаждане почти изчезнаха тези явления.
Свещите макар и чисто нови бяха станали катран черни. Предполагам от обогатената смес преди това. Разбира се бяха старателно почистени преди последното палене.
https://ibb.co/TvyMVyk
https://ibb.co/Hr6Gsdg
https://ibb.co/XyRp4gd
https://ibb.co/8481sSw
https://ibb.co/s26Lt08
https://ibb.co/Jz6CwvY
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Здравейте отново.
Сега следния проблем е на дневен ред:
Като позагрее малко колата, при подаване на газ има едно замисляне за секунда. Изчетох доста теми и коментари с такъв казус НО имам конкретно питане. Есента смених датчика за детонации. В магазина нямаше такъв като за колата а в автоморгата намерих от Поло, здрав датчик. Видимо стария и новия бяха с различна дължина на кабела но реших все пак да ги сменя. Стария беше изпечен и жегите и тотално разрушен. Може ли това да е причината за глъхненето на двигателя при подаване на газ?
Сега следния проблем е на дневен ред:
Като позагрее малко колата, при подаване на газ има едно замисляне за секунда. Изчетох доста теми и коментари с такъв казус НО имам конкретно питане. Есента смених датчика за детонации. В магазина нямаше такъв като за колата а в автоморгата намерих от Поло, здрав датчик. Видимо стария и новия бяха с различна дължина на кабела но реших все пак да ги сменя. Стария беше изпечен и жегите и тотално разрушен. Може ли това да е причината за глъхненето на двигателя при подаване на газ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 2е Обороти, гасне, и още нещо
Ето ги моите терзания със споменатия мизерник
viewtopic.php?f=6&t=203969&hilit=%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD
viewtopic.php?f=6&t=203969&hilit=%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Re: Голф 3 94' 2е Обороти, гасне, гори много, загрява и още нещо
Проблема с глъхненето продължава да е налице.
Паля, тръгвам и има страшно добро ускорение и респонс. Да не казвам, че с ABF-a не съм усещал толкова рязко тръгване. След няколко секунди след като колата е работила, глъхне при подаване на газ, замисля се осезаемо. Насочете ме къде да търся проблема, някакви идеи, съвети?
Първия пост на темата е редактиран с кратко обобщение
Паля, тръгвам и има страшно добро ускорение и респонс. Да не казвам, че с ABF-a не съм усещал толкова рязко тръгване. След няколко секунди след като колата е работила, глъхне при подаване на газ, замисля се осезаемо. Насочете ме къде да търся проблема, някакви идеи, съвети?
Първия пост на темата е редактиран с кратко обобщение
Re: Голф 3 94' 2е Обороти, гасне, гори много, загрява и още нещо
Смени и термостата , не ми харесва това 90 - 100 градуса . Стрелката трябва да закове около 90 и да не мърда . Много е лошо , че цапа свещите . Ако свещта не работи /зацапана/ , бензина не изгаря , отмива смазващия слой масло /силно износване на цилиндър , сегменти , бутало/. Компресията мерена ли е .
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 25 ное 2022 21:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 2E
Re: Голф 3 94' 2е Обороти, гасне, гори много, загрява и още нещо
Ъп на темата след изминати 500 километра и допълнително описание на проблема.
Проблема с глъхненето продължава да е актуален!
Преди 2 дена ми се привидя, че стрелката на температурата, при работещ и загрял двигател, тръгна да пада и след 2-3 секунди пак си дойде на мястото. Не обърнах внимание, защото както казах, помислих си, че ми се е привидяло.
Вчера се случи пък нещо друго... загряла кола, задръствания, стрелката на таблото варира между 90 и 100 градуса. Пускам парното да духа на макс, подавам газ и парното угасна за секунда и пак се включи. Ей така от нищото!
Паркирах след десетина минути, колата си е загряла както казах по-горе и видимо се усещаше, че работи мнооого неравномерно, да не казвам като на 3 цилиндъра и оборотите бяха около 500 - 600. Подадох малко газ и се оправи.
Колата има климатик, който не работи. Натискам копчето за включване но няма никаква реакция. Нито цъка нещо, нито се случва нещо.
На 5та предавка, 1500 оборота, подавам газ и забива предницата или в най-добрия случай претриса все едно са й набили шут в г*за и тръгва мудно да ускорява. Подмине ли 2000 - 2500 оборота е ок.
Друго, което ми прави впечатление: вдигам си крака от газта (ППХ) и колата претриса, подавам газ (на скорост в движение) колата претриса. Няма плавност ако мога така да се изразя.
Тръгвам от място, подавам леко газ, отпускам съединителя и колата сама решава да се изфорсира с осезаемо повече обороти от това, което аз съм подал с педала.
Извънградско кове стрелката на 87-90 градуса по което съдя, че датчика за температурата на антифриза отчита вярно.
Термостата е сменен с 87 градусов. Термошалтер на радиатора също сменен с нов. Теста с кламера и буксата на термошалтера е успешен. Включва и двете степени на перките (на втора степен имам чувството, че ще излетят )
Наблюдение, което може да подскаже нещо на по-опитните: без значение дали е загряла или не, първите няколко секунди след запалване, колата се ускорява много добре! След 30-40 секунди, 1 минута, глъхненето при ниски обороти е вече факт!
Та... На къде да се насоча да търся проблема? Бобина, алтернатор? Може ли от тях да е това, че в ниските не доставя стабилна искра?
Иска ми се да проверя и масите по колата. Къде се намират? Знам за тези на блока на двигателя и до казанчето за антифриза. Други места?
Благодаря на всички отзовали се
Проблема с глъхненето продължава да е актуален!
Преди 2 дена ми се привидя, че стрелката на температурата, при работещ и загрял двигател, тръгна да пада и след 2-3 секунди пак си дойде на мястото. Не обърнах внимание, защото както казах, помислих си, че ми се е привидяло.
Вчера се случи пък нещо друго... загряла кола, задръствания, стрелката на таблото варира между 90 и 100 градуса. Пускам парното да духа на макс, подавам газ и парното угасна за секунда и пак се включи. Ей така от нищото!
Паркирах след десетина минути, колата си е загряла както казах по-горе и видимо се усещаше, че работи мнооого неравномерно, да не казвам като на 3 цилиндъра и оборотите бяха около 500 - 600. Подадох малко газ и се оправи.
Колата има климатик, който не работи. Натискам копчето за включване но няма никаква реакция. Нито цъка нещо, нито се случва нещо.
На 5та предавка, 1500 оборота, подавам газ и забива предницата или в най-добрия случай претриса все едно са й набили шут в г*за и тръгва мудно да ускорява. Подмине ли 2000 - 2500 оборота е ок.
Друго, което ми прави впечатление: вдигам си крака от газта (ППХ) и колата претриса, подавам газ (на скорост в движение) колата претриса. Няма плавност ако мога така да се изразя.
Тръгвам от място, подавам леко газ, отпускам съединителя и колата сама решава да се изфорсира с осезаемо повече обороти от това, което аз съм подал с педала.
Извънградско кове стрелката на 87-90 градуса по което съдя, че датчика за температурата на антифриза отчита вярно.
Термостата е сменен с 87 градусов. Термошалтер на радиатора също сменен с нов. Теста с кламера и буксата на термошалтера е успешен. Включва и двете степени на перките (на втора степен имам чувството, че ще излетят )
Наблюдение, което може да подскаже нещо на по-опитните: без значение дали е загряла или не, първите няколко секунди след запалване, колата се ускорява много добре! След 30-40 секунди, 1 минута, глъхненето при ниски обороти е вече факт!
Та... На къде да се насоча да търся проблема? Бобина, алтернатор? Може ли от тях да е това, че в ниските не доставя стабилна искра?
Иска ми се да проверя и масите по колата. Къде се намират? Знам за тези на блока на двигателя и до казанчето за антифриза. Други места?
Благодаря на всички отзовали се
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 282 госта