Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
WolfBG
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 29 апр 2021 20:44
Автомобил:
Двигател:

Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот WolfBG » Нед 04 дек 2022 17:36


Здравейте, вчера на прибиране от сбирка автомобила ми почна да прекъсва и изгуби два цилиндъра (1 и 3). Закачих го на програма и ми даде грешка ignition coil Cylinder 1 и 3. Колата е 2000г и е със по старата система с една главна бобина. Въпросът ми е, има ли как да се преправи от старата система към по-новата система с бобина на всеки цилиндър, и какво ще е нужно. Проблемът не ми е в парите за нова бобина, но този вариант мисля че е доста по здрав и рентабилен. Нов съм в тази среда и се извинявам ако съм написал някоя глупост.




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот zografski » Пон 05 дек 2022 10:52


Здравей колега, ще напиша това което съм чел по другите форуми, визирам UK-ски предимно. Доста често дори при смяна на 1 бобина, колата продължава да не работи добре и в повечето случаи се препоръчва смяната на 6те бобини при BDE мотора, т.е. дали с 1 или с 6 не е сигурно дали е по-добре (просто бобините на 6 цилиндровите голфове е слабост). Мен даже ме очудва как ти дава грешка за бобина и то за конкретен цилиндър, като тя е блок бобина... Според мен трябва да смениш 1во кабели и свещи и ако продължваш да имаш проблем, тогава да смениш и бобината.
Инак до колкото знам има вариант да се направи от блок към към варианта с 6 бобини, но не знам колко е рентабилно...
БТВ ако взимаш бобина, купувай скъпа... BERU или NGK, пробвах да купя няква полска за 180лв, колата работи добре около месец и изведнъж се прецака, сега за 2-3 месеца сменям втора, сега слагам отново доказаното BERU, от тях съм доволен, преди 2 месеца купих 1 NGK която се оказа дефектна и ми върнаха парите... Предната която изкара близо 80-100к км беше BERU и лично ти препоръчвам тази марка. СЪщо и за кабелите, препоръчвам пак BERU, имат си изолация и са доста по-добре оразмерени от NGK кабелите, сега съм с тях, но си пазя и старите, за всеки случай.
За свещи, аз лично карам на LPG и карам със тези свещи и съм много доволен, предните ги смених на 80к км, преди около 2к км сложих пак същите, скъпи са, но изкарват по много км и си заслужават. NGK LPG Laser Line 1565
https://www.autodoc.bg/ngk/1040994
Особено ако скоро не си сменял кабели и свещи или ако изобщо не си, направо почни с тях.


WolfBG
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 29 апр 2021 20:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот WolfBG » Пон 05 дек 2022 15:31


Кабели не съм сменял свещите са на NGK иридиеви и са на около 3000км. Карам я на бензин газ няма. И аз мислех да почна от кабелите ще гледам да са BERU или в най-лошия случай NGK. Ако няма подобрение ще сменя и бобината. Интерестното е че като загася колата и я запаля се управя докато не усети товар и за това ме съмнява че по вероятно е бобина но ще сменя кабелите също.
Zografski другото което искам да те питам, ремап има ли разлика в вървежа на колата, и другото е имам грешки на ламбда сондите преди катализатора възможно ли е колата да харчи повече поради прецакана сонда?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот zografski » Вто 06 дек 2022 11:35


На всичките ти въпроси отговора е ДА :D
Ремап - да, има разлика във вървежа, не е кой знае какъв, но има, а с ремапа при мен са премахнати софтуерно и ламбда сондите, т.е. не взима инфо от тях, даже тия на катализаторите са премахнати изцяло, понеже нямам и катализатори :D на тяхно място имам къстъм резонатори и след това всичко е от R32 генерация.
От там ДА и на другия ти въпрос, при този двигател всички Л. Сонди играят роля и от тях може да не върви добре колата и да харчи повече, но и като цяло тоя мотор си харчи доволно бензин :D Преди 10г като купих моя, за ден и половина сипвах по 50лв бенз :D Още за тия шибани л. сонди... само оригинални се купуват, няма универсални или др евтини варианти, което е лошо, но това е положението... Лошото е че тая кола има общо 4 сонди, 2 при мотора и 2 при катовете и не са евтини, ноо това е.. хубаво е да видите точно коя дава проблем, да видите точно каква е грешката, да не би да има проблем с окабеляването, а не със самата сонда, т.е. хубаво е да се провери, че са си цени...
Препоръчвам ти да си купуваш БОШ и само БОШ в autodoc-а ги има по 150лв :D БТВ ако поръчваш от там, взимай всичко, та поне доставката да ти излезе без пари :)
https://www.autodoc.bg/bosch/1149452
А за бобината и кабелите, давам ти сайта където са най евтини, купувай направо и бобина и кабели, като ти слушам проблема съм на 99%, че е бобината, но щом и кабели не си сменял, вземи си и тях и да знаеш, че запалителната система ти е нова.
кабели:
https://www.autodoc.bg/beru/7020673
Бобина:
https://www.autodoc.bg/beru/990922

Не взимай NGK кабели, изглеждат ето така и един път извадиш ли някой кабел, гумичката която изолира се къса и повече не може да влезе с нея лулата...:
Изображение

BERU-то са доста по-добре според мен и си имат изолация на кабелите, което според мен е допълнителен +:
Изображение


WolfBG
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 29 апр 2021 20:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот WolfBG » Сря 07 дек 2022 9:36


Мерси за отговорите и при мен са изключени тези на катализатора защото е свален, а тези преди него ще ги подменя и да се надявам че ще се управи малко и разхода, че не мога да смогна на та ламя.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 V6 204к.с Бобина 2000–>

Мнениеот zografski » Сря 07 дек 2022 11:10


Аз за това сложих газ почти веднага, за 10г съм си избил колата няколко пъти от гориво :D Има един лаф, когато и да сложиш газ, все е късно :D :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 238 госта