Здравейте колеги. По принцип рядко пиша, в повечето време чета и попивам знания от форума.
Та директно към проблема. Колата е Г4, 1.6, 16v, AZD (за последното не съм сигурен).
След смяна на рейката, която стабилно протече, баща ми бил посъветван от негов колега, че от Г4 дизел ставали 1:1 (от кой дизел така и не стана ясно).
Намерили рейка, сменили я, до тук всичко добре.
Отивам аз да взимам колата, и 20 метра след сервиза (сервиз е силно казано, по-скоро гаражче с подемник) светва лампата за ESP.
Връщам се, обяснявам какво е станало, майстора се чеше по главата и вика - туй сигурно е нещо от някой abs датчик, закачи я на диагностика и да изчистят грешката.
След като го попитах дали въобще знае какво прави в тоя гараж, измърмори нещо от сорта - ми аз като я вкарвах вътре и то си светеше постоянно. Както и да е, теглих му една майна и си тръгнах.
Тъй като гаража му се намира в едни малки улички, докато изляза на прав път, нищо не ми прави впечатление. В един момент обаче забелязвам че колата върви направо, а волана седи леко завит надясно (не знам, може би около 20 градуса надясно). Изправям волана и съответно колата тръгва наляво.
Обръщам и газ към гаражчето, ама гадината си тръгнал...
Ясно ми е че след смяната трябва да се мине стенд.
Та въпроса ми е, това отклонение в волана и евентуалния проблем с ESP- то ще изчезнат ли?
Благодаря предварително
Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
То след такава смяна задължително трябва да отидеш да ти регулират предницата ,а ESP свети заради някой проблемен датчик или модул .
Самата рейка я има в 15 разновидности ,дано сте я уцелили и майстора да е налял правилното хидравлично масло .
Виж провери маслото какво е в казанчето ,трябва да е зелено по възможност минерално щото синтетичните разяждат уплътненията ,за ESP трябва да я закачиш на диагностика и да се види грешката която сте изтрили дали я има пак .Иначе след реглаж на предницата не би трябвало да имаш проблеми с правилната позиция на волана и гумите .
Самата рейка я има в 15 разновидности ,дано сте я уцелили и майстора да е налял правилното хидравлично масло .
Виж провери маслото какво е в казанчето ,трябва да е зелено по възможност минерално щото синтетичните разяждат уплътненията ,за ESP трябва да я закачиш на диагностика и да се види грешката която сте изтрили дали я има пак .Иначе след реглаж на предницата не би трябвало да имаш проблеми с правилната позиция на волана и гумите .
Последна промяна от Ивайло Димов на Нед 22 яну 2023 13:56, променено общо 1 път.
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
Искрено се надявам да са уцелили правилната рейка и масло и да не се налага да се връщам пак (този път не толкова културен)
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
Аз не виждам някакъв проблем в това. Какво точно е направил погрешно майсторът?
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
Ами честно казано не очаквах да взема колата със светещи лампи и волан сочещ надясно когато колата се движи направо
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
Рейката е една и съща на всички Голф 4 подобни. За усилените модификации не съм сигурен,R32/S3. Бягай утре на реглаж. И погледни под волана има модул на ESP-то,да не е откачена буксата. Като е развивал рейката от вътре е възможно да го е откачил. Еърбега свети ли? Дано е заключил волана,че лентовия кабел се къса с поглед.
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Голф 4 1.6 16V - проблем след смяна на рейка
В зависимост от смените на които работя, до петък колата ще е минала реглаж.
Ще погледна и отдолу какво е положението.
Иначе еърбега не свети. Свети ми чека, но там ми набива друга грешка, за ламбда сондата
Ще погледна и отдолу какво е положението.
Иначе еърбега не свети. Свети ми чека, но там ми набива друга грешка, за ламбда сондата
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: anger и 239 госта