Проблем с хидравлика на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
chriss
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот chriss » Чет 30 мар 2023 8:38


Здравейте ,
ако може да дадете някакви насоки за следния проблем :

Омаслен маркуч на хидравликата за високо налягане - реших да го рециклираме преди да се е влошило положението .
При сваляне майстора забелязва , че цвета на маслото е червено и има стружки на дъното на съда .
Когато монтира рециклирания маркуч сипва зелено хидравлично масло каквото според него е правилното за колата - Голф 4 , 1,9 ТДИ , 101 к.с. 2003 г.

След това волана става твърд и се усещат леки вибрации при въртене . Предполагам помпата не прави нужното налягане и системата се мъчи .

След това източва зеленото хидравлично масло , сипва червено . Волана олекна , но все пак е леко по - твърд отколкото преди да започнем ремонта . Също така вибрациите останаха при въртене на място се усещат , а преди ги нямаше .




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 30 мар 2023 10:12


Стружките са от рейката вероятно е за рециклиране ,маслото е 3 вида зелено ....минерално Pentosin CHF 7.1 (аналог Febi 06162 или Maxxus ZHS-sevro) , Pentosin CHF 11S изцяло синтетично или Pentosin CHF 202,има и на синтетична основа на Febi и Maxxus .Спецификациите са VW G 00200 и VW G00400 като само последната е налична в OEM туба .Червени ATF масла не се наливат в рейките на коли от VAG ,принципно с минерално е най-щадящо за гумените маншони но се наблюдава този ефект за "тежък" волан ,синтетичните са обратния вариант волана е много лек но маслото е агресивно към гума и когато VW започват да го влагат променят и изискванията към маншоните.В по-стари коли не е желателно да се налива освен ако рейката не е рециклирана с подходящи гумени уплътнения и маншони.Тресенето във волана е признак за износена рейка .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот samo_pechka » Чет 30 мар 2023 10:50


Стружките не са от рейката, а от помпата на 90% . Няма отде в рейка да се образуват стружки ( всъщност има някакъв хипотетичен вариант ) . Лошото е , че помапата брадяса ли , вкара ли стружки, заминава често и рейка.
Проблемите при рейка са омасляване и губене на налягане , това в голяма част от лсучаите.
Импулсите във волана са честа причина помпата, не работи правилно.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 30 мар 2023 10:55


Прав си но тогава определено има и неприятни цвилещи звуци от помпата ,каквото и да е смяна на маслото няма да реши проблема.


chriss
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот chriss » Чет 30 мар 2023 11:08


А какво ще ме посъветвате ? Смяна на помпа + масло по спецификация на първо време ?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 30 мар 2023 11:34


Маслото е лесна работа ,1 литър минерално е 14-15 лева ...помпата я свали и майстора да види в кво състояние е,тогава ще решаваш .Нова помпа е от порядъка 300-700 лева според производителя.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 30 мар 2023 15:20


Само зелено масло.


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот powerade » Чет 30 мар 2023 18:01


Каква е тая помпа .... Пълно рециклирана с гаранция е 130 лв в магазина с документи с всичко


chriss
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот chriss » Пет 31 мар 2023 10:12


Някой знае ли при първоначално вграждане каква марка помпа слагат VW ?
Тази марка ZF читава ли е ?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 31 мар 2023 10:39


Kayaba


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот samo_pechka » Пет 31 мар 2023 11:36


Ивайло Димов написа:Прав си но тогава определено има и неприятни цвилещи звуци от помпата ,каквото и да е смяна на маслото няма да реши проблема.

За звуците е валидно когато помпата засмуква въздух . Маслото в казанчето буквално завира от вкарания въздух.
Не засмуква ли ( все още ) помпата въздух, пак шуми увредена , но не както го описваш. Звукът е като на повредена обтяжна ролка тогава.
П.п. и сменяйте редовно маслото колеги, лесно е и не отнема чак много време. особено ако се иде на сервиз. Лошото е, че масата хора не сменят маслото на хидравликата. Системата по принцип държи на издевателства и каране със старо масло, но и то има "край" . Главоболията са големи като се стигне до повреди и ремонти.


Kikogeorgiew17
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 22 апр 2023 16:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Kikogeorgiew17 » Съб 22 апр 2023 16:29


Здравейте! Искам и аз да попитам нещо тъй като не съм голям разбирач имам проблем с хидравликата, налях хидравлично масло само че изтече. Течът се намира в лявата част зад двигателя мисля че от рейката. Въпросът ми е следния колко струва рециклиране на рейката за Голф 4 1.6 sr 1999г или ако гледам втора употреба трябва ли да е точно за 1.6 sr или всички са еднакви и пасват?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот vanesto » Нед 23 апр 2023 5:46


Не бързай с рециклиране на рейката, щом изтича на земята, не е от самата рейка. Може да е от някоя връзка, има един клапан също на входа и. Нека първо някой майстор я погледне.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с хидравлика на Голф 4

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 23 апр 2023 13:56


Направо си тече от рейката. Втора употреба вече трудно се намира, рециклиране е нож с две остриета. Рейката е еднаква от коли на Голф 4 платформата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта