Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Износва се ,консуматив е ....скъп консуматив .В workshop manual го дават да се сменя на 90 хил.
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Ивайло Димов написа:А това какво е
Това е обтегач ,който се "изпъва" от налягането на маслото на двигателя. Пружината вътре има второстепенна роля. И има съчмено клапанче вътре ,за задържане на маслото при неработещ двигател ,точно като хидравличен "повдигач" на клапан. Ако имаш още въпроси ,давай ,човек се учи докато е жив. Но не заблуждавай хората...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Попитах те за шплента Калине ?Човека е сменил комплект вериги но не са сменили дефазатора ,веригата му трака ....сложил е ОЕМ части .
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
А аз те питах как така обтегача няма допир с маслото в мотора?!? Имал си свое масло?! Такива обтегачи съм сменил поне 20 ,заедно с веригите ,само на 1,4 тси. Шплента се вади преди стягането на колелата към валовете ,пружината обира "корема" на веригата ,а след заработване на мотора ,моторното масло поддържа веригата опъната. Я иж сега какво си писал ,че такива глупости като твоите рядко се виждат...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
А откъде влиза маслото
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
През отвора в противоположния край на шплента.
Ако се загледаш внимателно, ще го видиш и на твоята снимка от предишната страница.
Ако се загледаш внимателно, ще го видиш и на твоята снимка от предишната страница.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Видях го още в сервизното ръководство Кайзен .Не мога да си представя,че през този малък отвор маслената помпа може да направи налягане достатъчно ,за да държи ангренажната верига опъната .И веднага изниква въпроса ,ами ако този малък отвор се запуши от лак,нагар ,маслени отлагания как ще опъва веригата.Опитвам се да си обясня чисто като принцип на работа и последствията от калпаво масло .
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Точно от там ,и въобще не е малък. Поне 3 мм е. На повдигачите на клапаните е наполовина. Критичното е замърсяването на съчменото клапанче вътре ,затова свалянето и чистенето на картера е много важно.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Ок щом казваш, съгласявам се и приемам критиката.До колкото четох по чужди форуми това тракане при някои се е появило още на 30-40 000 км и само подмяна на целия ангренажен комплект помага .Понеже не видях уплътнение за този обтегач ,там херметик за картер ли се ползва ?
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Не ,евентуално осигурител на болтовете (аз винаги слагам). Разчита се на шлайфаните повърхности и на факта ,че е монтиран в "маслената вана" на мотора-незначителен теч няма да окаже влияние в/у налягането ,а и няма да "оцапа" нищо.
Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор
Значи съм бил на прав път..Възможно ли е проблема да е във възвратния крапан на масления филтър..или проблема е в дефазатора?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 266 госта