Проблем с климатроника (голф 5)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Kristiyan123
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 16 фев 2024 15:58
Автомобил:
Двигател:

Проблем с климатроника (голф 5)

Мнениеот Kristiyan123 » Пет 16 фев 2024 16:14


Здравейте колеги,четох доста но не намерих подобна тема за моя проблем...Та проблема е следния ,една сутрин бях пуснал парното (да върти въздуха в купето) ,но нали се сещате почна да се потят прозорците и го изкючих ,но уви топлото изчезна.Като го усиля до край се чува въздуха но през духалките не се усеща нищо :eek ,реших да върна пак да върти въздуха и топлото се появява,друго което забелязах че на климатих на LOW работи :banghead , минали на HI спира да духа.Пуснах диагностика на климатроника излиза грешка ''4ФА'', но не мисля че от нея защото до колкото знам на тея коли тая грешка си излиза но всичко си работи(може и да греша).Ще помоля за съвет от къде да започна да търся проблема...Колата е голф 5 2006 1,9 тди.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника (голф 5)

Мнениеот zfa159 » Съб 17 фев 2024 17:07


Типичен проблем :)
Твърде вероятно Вашият климатроник е с два мотора за управление на въздушния поток преди вентилатора (има и версии с един общ) - един за Air Flow и един за Recirculated Air. Единият регулира притока на въздух отвън, а другият на въздух отвътре. Функцията да върти въздуха вътре, зависи от двата мотора едновременно - моторът за Air Flow затваря въздуха отвън, а този за рециркулацията отваря да взима въздух отвътре. Когато умре единия мотор, има такова положение, при което и двете клапи остават затворени и съответно колата не духа нищо и вентилатора само си бучи. Именно това се е случило - мотора за рециркулацията си работи, ама другия не и когато не е на рециркулация, няма откъде да взима въздух, защото клапата за вътрешния се затваря, ама другата за външния не се отваря. Точно заради това при пусната рециркулация или на LO е окей - при режим LO завтоматично минава отново на вътрешна циркулация и отваря работещата клапа, което осигурява приток на въздух към вентилатора.
Сваля се жабката, пускат се тестове на моторите през VCDS, за да се види какво точно се случва и ако проблемът се потвърди, се сменя мотора за Air Flow, адаптира се и проблемът приключва. Има редки случаи, в които проблемът е в самата механика след мотора, ама това е шанс 1 на 1000...
:beer


Kristiyan123
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 16 фев 2024 15:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с климатроника (голф 5)

Мнениеот Kristiyan123 » Съб 17 фев 2024 21:15


Не мисля,че проблем точно това защото при тест на климатроника работи всичко.Друго забелязах днес като вкюча задна той започва да духа както трябва и след 5 минути отново спира :11 Другото нещо страно днес ,при едно от паленията обротомера не работеше правилно,тоест на място показва 0 обороти а при 70 км на 3та,ми показа 1100 оборота :screwy .Утре ще я закача на да видя какво ще излезе


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроника (голф 5)

Мнениеот zfa159 » Нед 18 фев 2024 12:33


Да, нормално, защото и при вкл. на задна предавка, контролерът измества клапите, за да върти въздуха вътре, за да не засмуква изгорелите газове при движението назад, точно както прави и при натискане на бутона за циркулация или при режим LO. Това още повече навежда на мисълта за дефект в мотора за Air Flow клапата, защото функцията да засмуква въздух отвън, не работи в нито един режим, в който трябва да работи. Диагностика с VCDS, както вече казах, ще помогне доста, както и визуално да се види движението на Air Flow клапата (като се свали жабката) .
Другият проблем няма общо с HVAC системата :) .
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 225 госта