Здравейте колеги
Имам следния проблем с климатроника на Бора.
След включване на климатроника перките се включват но компресора не.
Измерих напрежението което захранва електромагнита на компресора има 4-5v. След подаване на директен ток към електромагнита компресора зацепва и започва да духа студено. Проверен е фреона и ми казаха, че има.
Къде да търся проблема?
Проблем с климатроник на Бора
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатроник на Бора
Блока за управление под акумулатора.
Re: Проблем с климатроник на Бора
Zdravko Zankov написа:Блока за управление под акумулатора.
Отворих блока, няма видими дефекти
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с климатроник на Бора
А невидими?
Сложи друг за проба.
Сложи друг за проба.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на Бора
Аз залагам на бобина на компресора.
viewtopic.php?f=5&t=450230
viewtopic.php?f=5&t=450230
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Проблем с климатроник на Бора
От АКБ ли подаваш директно ток ? Изключи куплунга на бобината и виж , дали блока ще подаде 12 волта или 4-5 както казваш . Ако подава 12/през реле предполагам / , сигурно проблема е в бобината . Премери я на съпротивление и сравни с нова , ако можеш измери и индуктивността и сравни с нова или здрава бобина .
Re: Проблем с климатроник на Бора
Irnik написа:От АКБ ли подаваш директно ток ? Изключи куплунга на бобината и виж , дали блока ще подаде 12 волта или 4-5 както казваш . Ако подава 12/през реле предполагам / , сигурно проблема е в бобината . Премери я на съпротивление и сравни с нова , ако можеш измери и индуктивността и сравни с нова или здрава бобина .
Подавам директно от акумулатора, след като изключих куплунга закачих една крушка и тези 4-5v падат на 0.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Проблем с климатроник на Бора
Щом не подава 12 волта , проблема е в блока . Провери релето , ако е с реле . На бобинката му трябва да идва сигнал и то да включва 12 волта към бобината на климатика . Може да са нагорели контаките му .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на Бора
Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.
Re: Проблем с климатроник на Бора
zfa159 написа:Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.
Съпротивлението на бобината е 3.9 ома, прегледах буксата с 4 Пина няма скъсани кабели. Климатроник няма
Re: Проблем с климатроник на Бора
ne_coo написа:zfa159 написа:Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.
Съпротивлението на бобината е 3.9 ома, прегледах буксата с 4 Пина няма скъсани кабели. Климатроник няма
Как се проверява колко ток харчи?
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Проблем с климатроник на Бора
Блок управление перки има код и буква трябва да се заменя със същото , тези бобини на ваг нямат диод може да се захранват както ти падне имат Термо шалтера ако прегрее се разтопява и спира да работи но е под залятата изолация .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на Бора
Странно, аз не съм попадал на заводска бобина за SD7V16 без диод. Имат термошалтер, да, но всичките, които съм рязал с нАучна цел, винаги са имали и диод (също залят под изолацята, ама от задната страна при изводите за кабелите). Възможно е след някоя година, вече да не слагат диод, защото аз съм рязал такива до около 1998г. , а бобината за този компресор има и весрия с по-нов дизайн за тези след 2000г. (с елипсовидна букса).


Re: Проблем с климатроник на Бора
Здравейте колеги
Проблема е решен. Оказва се че съм имал дефектирал блок за управление на перки и прекъснат кабел. Благодаря на всички.
Проблема е решен. Оказва се че съм имал дефектирал блок за управление на перки и прекъснат кабел. Благодаря на всички.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта