Проблем с климатроник на Бора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Съб 26 апр 2025 19:10


Здравейте колеги

Имам следния проблем с климатроника на Бора.
След включване на климатроника перките се включват но компресора не.
Измерих напрежението което захранва електромагнита на компресора има 4-5v. След подаване на директен ток към електромагнита компресора зацепва и започва да духа студено. Проверен е фреона и ми казаха, че има.
Къде да търся проблема?




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 26 апр 2025 21:35


Блока за управление под акумулатора.


ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Нед 27 апр 2025 3:57


Zdravko Zankov написа:Блока за управление под акумулатора.


Отворих блока, няма видими дефекти


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 27 апр 2025 8:53


А невидими?
Сложи друг за проба.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот vanesto » Нед 27 апр 2025 10:18


Аз залагам на бобина на компресора.
viewtopic.php?f=5&t=450230


Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот Irnik » Нед 27 апр 2025 14:36


От АКБ ли подаваш директно ток ? Изключи куплунга на бобината и виж , дали блока ще подаде 12 волта или 4-5 както казваш . Ако подава 12/през реле предполагам / , сигурно проблема е в бобината . Премери я на съпротивление и сравни с нова , ако можеш измери и индуктивността и сравни с нова или здрава бобина .


ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Нед 27 апр 2025 16:50


Irnik написа:От АКБ ли подаваш директно ток ? Изключи куплунга на бобината и виж , дали блока ще подаде 12 волта или 4-5 както казваш . Ако подава 12/през реле предполагам / , сигурно проблема е в бобината . Премери я на съпротивление и сравни с нова , ако можеш измери и индуктивността и сравни с нова или здрава бобина .


Подавам директно от акумулатора, след като изключих куплунга закачих една крушка и тези 4-5v падат на 0.


Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот Irnik » Нед 27 апр 2025 17:09


Щом не подава 12 волта , проблема е в блока . Провери релето , ако е с реле . На бобинката му трябва да идва сигнал и то да включва 12 волта към бобината на климатика . Може да са нагорели контаките му .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот zfa159 » Пон 28 апр 2025 5:40


Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.


ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Пон 28 апр 2025 16:45


zfa159 написа:Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.


Съпротивлението на бобината е 3.9 ома, прегледах буксата с 4 Пина няма скъсани кабели. Климатроник няма


ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Пон 28 апр 2025 17:36


ne_coo написа:
zfa159 написа:Щом при подаване на захранване, бобината вкл. и компресорът тръгва, тези два елемента са здрави. Важно е само да се спазват + и - на бобината, защото тези са с вграден диод за обратно напрежение и ако обърнете поляритета, или ще ви изгори източника или ще изгори диода, а той гаси обратните импулси при спиране на бобината.
Управлението за бобината не е с реле, а с електронен елемент и блока следи какъв товар има и колко ток харчи. Ако нама закачена бобина с коректно съпротивление, напрежението е контролно (няколко V), затова измервате тези 4-5V без товар и падат на 0 с товар.
Съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома, а токът, който харчи, около 3-4A. Премерете и тях, за да е сигурно, че бобината е здрава (ако се опитва да харчи повече, контролерът няма да я пусн).
А ако бобината е здрава, вариантите са проблем в окабеляването или в блока или в окабеляването/ сигналите към блока.
Щом перките тръгват, колата изисква от модула да пусне системата (клмпресор и перки) .
Най-честият проблем по окабеляването е при буксата при ск. кутия - 4 пинова.


Съпротивлението на бобината е 3.9 ома, прегледах буксата с 4 Пина няма скъсани кабели. Климатроник няма


Как се проверява колко ток харчи?


Потребителски аватар
Ник никишето
Мнения: 759
Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
Автомобил: Golf G60
Двигател: Pg 1990
Местоположение: СОФИЯ

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот Ник никишето » Вто 29 апр 2025 7:42


Блок управление перки има код и буква трябва да се заменя със същото , тези бобини на ваг нямат диод може да се захранват както ти падне имат Термо шалтера ако прегрее се разтопява и спира да работи но е под залятата изолация .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот zfa159 » Вто 29 апр 2025 14:06


Странно, аз не съм попадал на заводска бобина за SD7V16 без диод. Имат термошалтер, да, но всичките, които съм рязал с нАучна цел, винаги са имали и диод (също залят под изолацята, ама от задната страна при изводите за кабелите). Възможно е след някоя година, вече да не слагат диод, защото аз съм рязал такива до около 1998г. , а бобината за този компресор има и весрия с по-нов дизайн за тези след 2000г. (с елипсовидна букса).
:beer


ne_coo
Мнения: 38
Регистриран на: Пет 29 май 2009 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с климатроник на Бора

Мнениеот ne_coo » Чет 01 май 2025 14:43


Здравейте колеги

Проблема е решен. Оказва се че съм имал дефектирал блок за управление на перки и прекъснат кабел. Благодаря на всички.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MamaMy и 85 госта