Имам въпросният голф и от доста време отлагам смяната на амортисьорите. А сега ми се върти идея с тях да сменя евентуално и предни и задни пружини и леко да се повдигне автомобила че като е натоварен закача при влизане в гаража, а и често закача бронята по бордюри и т.н.
И имам следните въпроси:
1. Колко вида твърдост има на пружините, знам само за спортни и до там.
2. Различна ли им е височината, или от твърдостта зависи колко ще е висок автомобила.
3. Препоръчайте марка.
Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
- w_smith
- Мнения: 2325
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
Оригиналните пружини имат цветови код в зависимост от оборудване на автомобила, двигател, кутия и тн. Афтърмаркет пружините са един размер за всички, може да стане по-висока, може и да не стане. С височината би могъл да играеш с пружини от 2.0тди, автоматик примерно (втора употреба), но и това си има рисковете. Има тема в продава, където колега предлага подложки под пружините с цел връщане на фабричната стойка или повдигане. Може и това като вариант.
- georgebonev
- Мнения: 3112
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
Аз вдигнах моето комби само със смяна на пружини. Бях със спортно и ниско окачване.
Сложих от най-високите.
Задни EIBACH R10981 / 380x12mm, VAG 1K0-511-115 CL/CM/CN
Предни LESJÖFORS 4085719 - 354/13.5/150mm, (EIBACH R10841 / R10220, VAG 1K0-411-105DL/DK)
Размерите са височина/диаметър на витката/диаметър външен на пружината.
Амортисьорите останаха старите.
Вдигна се с около 3-4 см.
Сложих от най-високите.
Задни EIBACH R10981 / 380x12mm, VAG 1K0-511-115 CL/CM/CN
Предни LESJÖFORS 4085719 - 354/13.5/150mm, (EIBACH R10841 / R10220, VAG 1K0-411-105DL/DK)
Размерите са височина/диаметър на витката/диаметър външен на пружината.
Амортисьорите останаха старите.
Вдигна се с около 3-4 см.
Re: Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
Колко удачен е варианта за слагане на подложки? Плюсове, минуси?
-
apolon
- Мнения: 888
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
Силиконови втулки м/у средните витки:
Повдигане с около 25 мм.Автомобила наистина стана и много по-устойчив в завоите.
Повдигане с около 25 мм.Автомобила наистина стана и много по-устойчив в завоите.

Re: Голф 5 плюс 1,9 TDI, 105 к.с.,смяна пружини.
vandu написа:Колко удачен е варианта за слагане на подложки? Плюсове, минуси?
С поставянето на подложки печелиш повдигане на автомобила без влошаване на комфорта, заради слагане на по-високи/по-твърди пружини.
Може да разгледаш тази тема, доста автомобили сме повдигнали и няма недоволен :)
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=45&t=489806
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 121 госта