Климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
tanworld
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих
Контакти:

Климатик

Мнениеот tanworld » Чет 14 юни 2007 13:55


Колеги, един майстор на хладилници ми каза, че ако няма теч в климатичната инсталация, не се налагало да се зарежда климатика с фреон, било като хладилниците- фреонът не намалявал при ползване на климатика.

Вярно ли е това нещо или не ?




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Климатик

Мнениеот joker » Чет 14 юни 2007 13:57


tanworld написа:Колеги, един майстор на хладилници ми каза, че ако няма теч в климатичната инсталация, не се налагало да се зарежда климатика с фреон, било като хладилниците- фреонът не намалявал при ползване на климатика.

Вярно ли е това нещо или не ?

А ти как мислиш.....къде ще отиде фреонът ако е в затворена система?


tanworld
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих
Контакти:

Мнениеот tanworld » Чет 14 юни 2007 15:44


Няма какво да му мисля, аз ако знаех нямаше да има нужда да ми отговаряш.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 14 юни 2007 16:08


Логично е ако няма изтичане на фреон да не се налага допълване - просто не намалява. Обаче това е при чисто новите коли. При автомобил, който гони тийнеисжърска възраст винаги се появяват места в системата, от където да избяга фреонец - даже и да е напълно изправна на пръв поглед - малки пукнатинки. Абе - старост - нерадост :lol:
Ако не съм прав - колегите да ме поправят :wink: :idea: :arrow:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 14 юни 2007 17:24


генерално си прав ама в детайлите не си-в хладилната техника има поне 2 големи НЕта-резбови съединения и вибрации-в колата ги има в изобилие и 2те...няма начин. е оттам бега газчицата. :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 14 юни 2007 18:32


При хладилниците всички снадки се правят със заварки.При колите са сглобки с гумички ( О - пръстени ), има маркучи, компресора има семеринг на оста .. .много са местата от къде може да пусне :).

Ако чувстваш, че духа по-малко студено отиди да го прегледат.


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Чет 14 юни 2007 20:44


климатичната система на автомобилите от гледна точка на сглобките не е като при хладилниците и домашните климатици при автомобилите тя не е напълно херметична имаш компресор с външно задвижване о пръстени хидравични маркучи и т.н.!един климатик който работи не го барай и не си прави експерименти че ще съжаляваш!


Потребителски аватар
VW_ABT
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 0:33
Автомобил: VW Bora
Двигател: AKL
Местоположение: София

Мнениеот VW_ABT » Нед 17 юни 2007 22:28


колеги, vaskoto1 е напълно прав. Наистина от вибрациите в автомобила, които са причинени от двигателя и допълнително се усилват от дупките по родните ни пътища съединенията на климатичната инсталация се разхлабват. И именно от тези места излиза по малко фреон в атмосферата и с течение на времето намалява. Когато се допълва климатика с фреон, операцията трябва да се извършва задължително при температури над 20 C, т.е. при тази температура при която се ползва клим. инсталация. Освен това количеството фреон в системата не трябва да надвишава определени норми. Казвам го, защото съм имал случай, когато при профилактика на климатика ми го препълниха с фреон в следстъвие на което той не духаше достатъчно студено и се наложи част от количеството да се освободи в атмосферата. Т.е. симптомите при по-малко и при повече фреон в системата за подобни :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 58 госта