Колеги, един майстор на хладилници ми каза, че ако няма теч в климатичната инсталация, не се налагало да се зарежда климатика с фреон, било като хладилниците- фреонът не намалявал при ползване на климатика.
Вярно ли е това нещо или не ?
Климатик
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Климатик
tanworld написа:Колеги, един майстор на хладилници ми каза, че ако няма теч в климатичната инсталация, не се налагало да се зарежда климатика с фреон, било като хладилниците- фреонът не намалявал при ползване на климатика.
Вярно ли е това нещо или не ?
А ти как мислиш.....къде ще отиде фреонът ако е в затворена система?
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Логично е ако няма изтичане на фреон да не се налага допълване - просто не намалява. Обаче това е при чисто новите коли. При автомобил, който гони тийнеисжърска възраст винаги се появяват места в системата, от където да избяга фреонец - даже и да е напълно изправна на пръв поглед - малки пукнатинки. Абе - старост - нерадост
Ако не съм прав - колегите да ме поправят


Ако не съм прав - колегите да ме поправят



- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
климатичната система на автомобилите от гледна точка на сглобките не е като при хладилниците и домашните климатици при автомобилите тя не е напълно херметична имаш компресор с външно задвижване о пръстени хидравични маркучи и т.н.!един климатик който работи не го барай и не си прави експерименти че ще съжаляваш!
- VW_ABT
- Мнения: 24
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 0:33
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AKL
- Местоположение: София
колеги, vaskoto1 е напълно прав. Наистина от вибрациите в автомобила, които са причинени от двигателя и допълнително се усилват от дупките по родните ни пътища съединенията на климатичната инсталация се разхлабват. И именно от тези места излиза по малко фреон в атмосферата и с течение на времето намалява. Когато се допълва климатика с фреон, операцията трябва да се извършва задължително при температури над 20 C, т.е. при тази температура при която се ползва клим. инсталация. Освен това количеството фреон в системата не трябва да надвишава определени норми. Казвам го, защото съм имал случай, когато при профилактика на климатика ми го препълниха с фреон в следстъвие на което той не духаше достатъчно студено и се наложи част от количеството да се освободи в атмосферата. Т.е. симптомите при по-малко и при повече фреон в системата за подобни 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 58 госта