Проблем с оборотите и климатика

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Проблем с оборотите и климатика

Мнениеот Wish_Master » Чет 17 май 2007 19:25


Здравейте. Днес ходих да си пълня климатика с фреон. Оказа се че почти няма налягане. Майсторите започнаха да го пълнят под налягане да се разбере дали изпуска отнякъде, но нищо не излезе. После решихме да му сложим фреон, но веднага започна да пада налягането. Предполага се че или изпуска от някой маркуч или има пукнатина в радиатора. Това което повече ме притеснява е че откакто човъркаха нещо по климатика, двигателя започна да гасне при палене и след форсиране. Оборотите паднаха на 400-600 и като цяло двигателят работи неравномерно. Преди просто залепваше за 850 оборота и нямаше абсолютно никакъв проблем. Предполагам така е станало заради малкото фреон който са сложили и като изтече ще се оправят оборотите но не съм сигурен. Освен това доколкото знам при включване на климатика, оборотите леко се вдигат, което при мен го няма. Майстора предполага че може нещо да е заминала някоя платчица в компютъра, която се грижи за това.
Интересно ми е вашето мнение по въпроса. Ако нещо не съм обяснил ясно - питайте. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално как го е решил?




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Чет 17 май 2007 19:39


само да допълня че колата е 1.6 101 74 Kw /AEK,AFT/ ;)


Потребителски аватар
sarafa
Мнения: 112
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sarafa » Чет 17 май 2007 20:06


Пълни глупости :lol: как можеш въобще да ги наричаш майстори всеки който пълни климатици има уред за проверка и е длъжен да го провери и съответно той ще му покаже дали изпуска и къде точно :wink: а за оборотите така е като го включиш падат и се дигат затормузява се двг. имам леки подузрения че си на газ щото на бензин не може да стане понеже клим. се включва ако е пълен ако ли не шаибата въобще няма да залепи компа няма нищо общо с него :lol: имаш един бушон до акумолатора той може да дава ядове ( да не вкл. клм. ако е нагорял ) но не е той така че клм. или работи или не в твоя слуай :?:


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Чет 17 май 2007 20:51


Хората дойдоха с уред. Той показва налягането, но с него неможе да се определи от къде изпуска. На бензин съм. Преди шайбата не се въртеше, защото налягането е било прекалено ниско. Сега като включа климатика шайбата тръгва. Проблемът е че и при включен и при изключен климатик) съответно без да се върти и като се върти шайбата) оборотите са прекалено ниски и при палене ако не подавам газ веднага изгасва. Заредих бензин, защотото бях на червено, но не е в това проблема. Възможно ли е бензиновата помпа да се е напълнила с боклуци, защото съм карал с малко гориво? Не винаги оборотите падат толкова, но и като подавам газ в началото докато се развърти двигателя, се колебае. Преди да отида за проверката на климатика, двигателят работеше абсолютно перфектно! Не са бутали нищо друго освен тръбите за климатика. Много неприятно :(


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 18 май 2007 9:11


При вкл. на климатика оборотите падат, но се подава и сигнал /не знам при теб на кои пинове/ на компа, който почти веднага ги корегира. При теб се е появил друг проблем, може би предизвикан /неволно/ по време на работата по климатика. Това за замърсената помпа е вариант - иди да видят налягането. По запалителната с-ма също имаш не малко възможности - от свещите до компа /дано не е последното... :cry: /, търси колега с ДВГ като твоя и разменяйте - всичко без ламбдата и датчика на хол се разменя сравн. лесно, ако си с имобилайзер - компа също се сменя от майстор... При АФТ /и не само.../ може да е и дроселова клапа - също е неприятно... Ползвай търсачката. Виж си и за окислени/разместени/прекъсващи кабели и букси, и да не смуче въздух то където не трябва - маркучета, скоби, спукани щуцери... Оправянето на климатика е друга бира - отиди при проверени, опитни хора...


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Пет 18 май 2007 13:33


Малко актуални новини. Сутрина като запалих двигателя нямаше никакъв проблем с оборотите. Явно налягането е паднало и не натоварва двигателя(макар че не виждам какво общо има при положиение че климатика не е пуснат). Ходих при друг майстор, който процедира по същия начин: Остави системата под налягане за 1 час и нямаше загуби. После я тества на вакум и леко изпускаше. После вкара малко фреон и отново почна да изпуска. Мери с 1 уред и заключи че изпуска от някакво уплътнение на компресора. Колата е стояла доста време без да се кара и ми звучи логично гумичката да се е повтърдила и да е позагубила качествата си. Това което ме притеснява повече е цената на това уплътнение -80лв. (уж само 1 фирма ги внасяла). Представлява нещо като лагер с гума. Трябвало да се полира и някаква втулка, която се предполага че също може да е замърсена/корозирала. Цялата работа с труда и пълненето излиза 230лв. Чудя се какво да правя :(


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 18 май 2007 13:59


Сега се замислям - ако "пистара" го спъва "нещо" как ще се държи ДВГ? Какво ще излезе, като свалите и "разхлупите" компресора? Паричките не са малко - приказвай да ти смени и дехидрататора поне и то без сериозно да повишава цената... Приготви си и още пари - за изненади, но имай в предвид, че читав компресор като за такава кола, 2-ра ръка /с гаранция от продавача/ върви 360-400 лв...


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Пет 18 май 2007 14:14


Цялата работа ще е по компресора. Полирането доколкото разбрах ще е на втулката, която влиза в това уплътнение. Цената наистина е висока, но в нея влиза и зареждането и труда. Дано има ефект че вече незнам :(


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Съб 23 юни 2007 20:15


Здравейте отново. Наближава времето за заплати и ще мога да заделя някой лев за ремонта. Кажете някой изпитан и евтин сервиз за климатици във Варна? Аз ходих на пирамидата за прегледа, но човека каза 260лв семеринга, полиране на някакъв цилиндър, пълнене и труд. Един приятел с нисан примера е дал 70лв за смянта на въпросната втулка, пълненето и труда. Това е на някакъв сервиз до Елпром. Мисля там да отида, но все пак да попитам тук за някакви по-добри идеи, че в тези жеги просто е убийствено без климатик:(



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта