Дебитомер, ламдасонда
Дебитомер, ламдасонда
Искам малко помощ ! Несъм капацитет в тази област, и ще помоля някой ако има малко време и знание да ми обясни ДЕБИТОМЕРА и ЛАМДАСОНДАТА каква функция изпълняват по точно ? Благодаря предварително ! Предполагам ,че и други ще се радват да научат ! И по конкретно ако има някакво значение разбира се, за автомобил Флксваген Бора 1.6 .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Дебитомер, ламдасонда
Brain написа:някой ако има малко време и знание да ми обясни ДЕБИТОМЕРА и ЛАМДАСОНДАТА
Време имам БОЛ!
За знания... каквото съм чел по книжки и тук, във форума:
Дебитомера измерва количеството постъпил към двигателя въздух.
Целта е контролера да знае колко е този въздух и по заложената си предварително програма да подаде на дюзата (дюзите) сигнал за впръскване на толкова гориво, колкото е необходимо за постигането на оптимална горивна смес.
Колко ще е това зависи и от много други показатели: Температура на охлаждаща течност, позиция на дроселната клапа, скорост на изменение на позицията на същата тая дроселова клапа (рязко ускорение или отпускане на педала) и др.
Допълнително показанията на дебитомера се коригират и от показанията на датчика за температурата на постъпилия въздух, защото плътността, а от там и тегловния обем на газовете силно зависи от температурата им.
Ламбда-сонда: Това чудо стои на изхода на двигателя (изпускателните колектори) и измерва количеството кислород, което има в изгорелите газове. Целта е да не се допуска прекомерно количество СО в атмосферата.
Изходното ниво на Ламбдата е 2-степенно -> има/няма (0/1)
Т.е. напрежението, което тя подава към контролера постоянно играе м/у минималната и максималната стойност
Минималната стойност обикновено е 0.2V, а максималната- 0.8V. При по-старите модели дава около 5 импулса в секунда. При по-новите май е по-бързичка, но това не го зная.
Ако едно от тези двете чудесии на техниката откажат да работят, контролера замества техните показания с предварително заложени коефициенти, така, че двигателя да бъде способен да продължи да работи за да се прибереш, но вече не говорим за ускорения, равномерна работа, па камо ли икономичност на автомобила.
Дано да съм бил полезен!
Ако греша нещо, моля да бъда поправен!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта