Дебитомер, ламдасонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Brain
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Дебитомер, ламдасонда

Мнениеот Brain » Нед 24 юни 2007 18:23


Искам малко помощ ! Несъм капацитет в тази област, и ще помоля някой ако има малко време и знание да ми обясни ДЕБИТОМЕРА и ЛАМДАСОНДАТА каква функция изпълняват по точно ? Благодаря предварително ! Предполагам ,че и други ще се радват да научат ! И по конкретно ако има някакво значение разбира се, за автомобил Флксваген Бора 1.6 .




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Дебитомер, ламдасонда

Мнениеот radotom » Нед 24 юни 2007 18:44


Brain написа:някой ако има малко време и знание да ми обясни ДЕБИТОМЕРА и ЛАМДАСОНДАТА

Време имам БОЛ!
За знания... каквото съм чел по книжки и тук, във форума:
Дебитомера измерва количеството постъпил към двигателя въздух.
Целта е контролера да знае колко е този въздух и по заложената си предварително програма да подаде на дюзата (дюзите) сигнал за впръскване на толкова гориво, колкото е необходимо за постигането на оптимална горивна смес.
Колко ще е това зависи и от много други показатели: Температура на охлаждаща течност, позиция на дроселната клапа, скорост на изменение на позицията на същата тая дроселова клапа (рязко ускорение или отпускане на педала) и др.
Допълнително показанията на дебитомера се коригират и от показанията на датчика за температурата на постъпилия въздух, защото плътността, а от там и тегловния обем на газовете силно зависи от температурата им.

Ламбда-сонда: Това чудо стои на изхода на двигателя (изпускателните колектори) и измерва количеството кислород, което има в изгорелите газове. Целта е да не се допуска прекомерно количество СО в атмосферата.
Изходното ниво на Ламбдата е 2-степенно -> има/няма (0/1)
Т.е. напрежението, което тя подава към контролера постоянно играе м/у минималната и максималната стойност
Минималната стойност обикновено е 0.2V, а максималната- 0.8V. При по-старите модели дава около 5 импулса в секунда. При по-новите май е по-бързичка, но това не го зная.

Ако едно от тези двете чудесии на техниката откажат да работят, контролера замества техните показания с предварително заложени коефициенти, така, че двигателя да бъде способен да продължи да работи за да се прибереш, но вече не говорим за ускорения, равномерна работа, па камо ли икономичност на автомобила.
Дано да съм бил полезен!
Ако греша нещо, моля да бъда поправен!


Brain
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 04 фев 2007 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Brain » Пон 25 юни 2007 7:58


8) Много благодаря ! Имаш една почерпка от мен !


Потребителски аватар
dobbyone
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 8:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dobbyone » Вто 26 юни 2007 10:10


Само да допълня :>
Дебитомера му казват: МAF (Mass Airflow Sensor), Luftmassenmesser
Ламбдата сондата: Oxygen Sensor, Lambdasonde



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта