:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Не мога да извадя задния спирачен барабан ??? - Помооощ !!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Не мога да извадя задния спирачен барабан ??? - Помооощ !!!

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Сря 13 юни 2007 6:51


Та махнах външния лагер значи и се опитах да извадя барабана... ОБАЧЕ НЕ ЩЕ И НЕ ЩЕ!!! - голямо дърпане му направих... :(
Някакъв майстор ми каза, че от вътрешната страна барабана е износен от накладките и трябвало да бръкна някъде с отверката и да освободя някакво лостче???

[color=red]Колеги, някой знае ли КЪДЕ и КАК да бръкна с тая отверка???[/color]




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 13 юни 2007 6:53


По челото на барабана трябва да има по някоя друга дупка.Бъркай оттам и гледай да върнеш малко поне едната челюст.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 13 юни 2007 8:31


Дано ти стане ясно до къде трябва да се докопаш:
Изображение
Изображение
Това е щифта дето трябва да мине на горе и да освободи спирачките.
Изображение

Снимките са за друга тема но се надявам да се ориентираш.


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Мнениеот Filcho » Сря 13 юни 2007 9:01


Трябва да бръкнеш с плоска отвертка през една от дупките в барабана в която се завива болта на джантата и да бутнеш показанато на снимките лостче/клинче нагоре (подхващаш го точно където е закачена пружината, която го тегли надолу т.е. пружината трябва да се разпъне).Това лостче/клинче е разположено винаги на предната челюст.Като бутнеш лостчето/клинче нагоре основните пружини на челюстите ги прибират и ги отделят от барабана и тогава можеш да го свалиш без проблеми.
Това лостче/клинче служи за обиране хлабината между челюстите и барабана когато се износват челюстите, обаче когато на барабана се образува ръб не може да се свали.


Потребителски аватар
FIRE
Мнения: 79
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот FIRE » Сря 13 юни 2007 10:41


колега по добре преди да бъркаш с каквото и да било си охлаби ръчната защото когато е натегната челюстите са по близко до барабана с охлабване ще излезне без бъркане с отверки.
Поне при мен беше така направил ръб и се мъчих с какво ли не, а то си имало начин :)


katri71
Мнения: 163
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот katri71 » Сря 13 юни 2007 12:19


Точно така колега,ама тя ако е вдигната ръчната квото и да правите нямя да можете да изкарате барабана.Предполагам,че колегата не е чак толкова бос,че да се мъчи да свали барабана при натегната ръчна спирачка :)


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Сря 13 юни 2007 12:43


FIRE написа:колега по добре преди да бъркаш с каквото и да било си охлаби ръчната защото когато е натегната челюстите са по близко до барабана с охлабване ще излезне без бъркане с отверки.
Поне при мен беше така направил ръб и се мъчих с какво ли не, а то си имало начин :)



:idea: :idea: :idea:

Е тва е! трябва да охлабиш жилата на ръчната :wink: при отпуснато положение развиваш гайките на жилата :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 13 юни 2007 13:08


Jerom написа: трябва да охлабиш жилата на ръчната

Джероме, мисля, че и да я отхлабиш ръчната, лостчето, дето го е показал Вассето трябва да си го бутнеш!
То не позволява на накладките да се върнат, независимо от това, че челюстите не са вече натегнати.
Препоръчвам на колегата да си светне с нещо в прорезите и ще види лостчето (аз за целта си държа една празна запалка, но с работещ бял светодиод в колата)
Впрочем, за ориентация, намира се на 10.30 часа като завъртиш барабана да попадне прореза.


Потребителски аватар
stanislav_s
Мнения: 579
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот stanislav_s » Сря 13 юни 2007 13:09


Колега, ако не разхлабиш жилото/жилата на ръчната може и цял ден да си дърпаш :wink:


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Сря 13 юни 2007 14:06


radotom написа:
Jerom написа: трябва да охлабиш жилата на ръчната

Джероме, мисля, че и да я отхлабиш ръчната, лостчето, дето го е показал Вассето трябва да си го бутнеш!
То не позволява на накладките да се върнат, независимо от това, че челюстите не са вече натегнати.
Препоръчвам на колегата да си светне с нещо в прорезите и ще види лостчето (аз за целта си държа една празна запалка, но с работещ бял светодиод в колата)
Впрочем, за ориентация, намира се на 10.30 часа като завъртиш барабана да попадне прореза.


Б* ли го...на голфа си излизат само като Олабиш жилата :roll: (поне на моя е така)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 13 юни 2007 14:48


Jerom написа:Б* ли го...на голфа си излизат само като Олабиш жилата :roll: (поне на моя е така)

Миии... :dontknow: казвам го, щото и аз имах Г2 с барабани отзад и въпреки, че тогава жилото на ръчната беше директно скъсано ( за това отварях), се наложи да го ръчна това лостче.
Да не би при теб просто да изпуска механизма?


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Чет 14 юни 2007 6:48


Благодаря на всички за мненията!!!
Като гледам какво сте написали (и приложените картинки)- ще се въоръжа с отверка, фенерче, часовник (10:30), среден по големина чук (за всеки случай :lol: ) и ще пробвам през уйкенда...
Резултатите - следващата седмица...
Чао за сега и да сте живи и здрави!!!


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Пон 18 юни 2007 15:52


Та значи, направих си аз ремонта и препоръките (както обещах) които мога Ви да дам са следните:

1. Намерете си фенерче с тънък лъч светлина (може и от запалка както препоръча вече колегата).
2. Освобождавате ръчната спирачка!
3. Феродото да е от “мекото”.
4. Искам да уточня нещо за местоположението на прословутия клин (който се опъва от една малка пружинка – виж снимките на колегата по-горе) който се повдига нагоре (с отверка през някоя от резбите за захващане на джантата) за да се освободят (свиват навътре) спирачките: Заставате срещу барабана – клина е от страната на на шофьорското място (не е винаги е от лявата страна)!!! “Часът” е от 9:30 часа до 10:30.
5. Запазвате старите лагери, за да им използувате черупките като набивате новите (в случай, че нямате подходящи тръби).

Приятна работа (ама да знаете, че си е бая голяма “кушия”)!!!

Още веднъж благодаря на всички за помоща и мненията!!!


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Вто 19 юни 2007 6:47


Честно казано още не съм пробвал лагерите дали греят - ще трябва първо да мина около 30 км...

Обаче като пробвах шайбата под гайката - не се върти?! - имам чувството, че непрекъснато ми се отплесва (пързаля се) отверката - дали пък не е от греста?!

Центровах лагерите по следния начин: затегнах гайката до края, след това започнах да я развивам докато се появи луфт. После започвам да натягам гайката съвсем бавно - завъртам рамото на ключа с около не повече от 2-3 градуса и след всяко такова минимално завъртане разклащам силно джантата да видя как е луфта. В момента в който усетя, че луфта е изчезнал слагам шплента и затварям с капачката.

Какво ще кажеш за този начин???


Потребителски аватар
dimpex_01
Мнения: 51
Регистриран на: Пон 23 авг 2004 8:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Барабани

Мнениеот dimpex_01 » Вто 19 юни 2007 10:25


Здрасти зимата имах проблен с ръчната и ми сваляха задните барабани. Майстораги свали много лесно като предварително:
1. вдигна колата и без да сваля гумата свали лагера.
И всичко необходимо.
2. После както е с гумата разклати барабана и той излезе много лесно гледано отстрани. Защото заедно с гумата е по-голямо рамото.
3. след това си свали барабана и т.н.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: predator4o и 61 госта