Пак за празен ход?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Пак за празен ход?

Мнениеот musura » Вто 17 юли 2007 22:58


Въпроса ми е следния. Защо след като извадя въздуховода между "моторчето" за празен ход и въздушния филтър, колата гасне? Не би ли трябвало през "моторчето" да продъжи да си смучи въздух от атмосферата и да продължи да си работи нормално?




Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Вто 17 юли 2007 23:18


Нетрябва да гасне двигателя!!! Може въздуха да му идва в повечко :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пак за празен ход?

Мнениеот radotom » Вто 17 юли 2007 23:51


musura написа:...въздуховода между "моторчето" за празен ход и въздушния филтър...

Ако малко преди това ти се намира дебитомера- не се учудвай.
Едно, че въздуха идва много, друго, че на напорната клапа на дебитомера няма да има никой, а от там и ще ти затвори клапана за горивото...
Я bobby да обясни най-хубаво! Той го игра тоя мач скоро!
Те го те:
Изображение
Цялата част отляво на №16 (клапана за празния ход) остава без въздух, а дебитомера ти спира горивото.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 18 юли 2007 18:16


Честно казано, не мещо не ми е ясна картинката ...

Малко след кутията на въздушния филтър излиза една тръба за въздух и тя влиза в другия си край в "моторчето" за празен ход. Ако извадя тръбата от "моторчето" - двигателя гасне, все едно съм спрятл тока му :?: Не виждам по какъв начин това влияе на дебитомера или на нещо друго...

Зора ми е следния - имам 3 моторчета за празен ход. С едното ми държеше много ниски обороти, около 800 и като пусках климатика, колата гаснеше. Смених го с друго. С негов сичко беше ОК месец-два и един ден реши, че ще държи 1500 оборота и не падат по-ниско. Викам си ОК, ще сложа онова с ниските обороти. Слагам го и вместо ниски, оборотите с него постоянно се менят от 1000 до 1500. Махам го и слагам 3-то, което преди време правеше така (играеха оборотите) и с него всичко е ОК :shock

Не мога да си обясня какво толкова им е различното, че и трите се държат по различен начин... Отделно и това с гасненето, когато е извадена тръбата за въздуха от филтъра към моторчето също ми изкара акъла.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 юли 2007 22:21


musura написа:...гасненето, когато е извадена тръбата за въздуха от филтъра към моторчето...

Еее... ми тъй, де! Аз не разбрах, че вадиш моторчето отпреди дроселовата клапа. Мислех, че го махаш изцяло и двг-то смуче въздух след дроселовата. А то било обратно!
Ами нали, като го откачиш дроселовата клапа ти е затворена. В същото време въздуха през моторчето вече идва от атмосфера, въобще не минава през филтър, дебитомер и т.н. Т.е., дебитомера не играе, а от там и разпределителя за горивото.
Ако искаш, направи си следния експеримент- преди да разкачиш моторчето леко отвори дроселовата клапа (примерно-дръпни жилото), след това бързо друпни предварително разхлабената тръбичка, за която говориш и я запуши с пръст. Тогава въздушната струя ще си минава през цялата система, както си му е реда в режим на непразен ход и не би трябвало да огасне.
А защо се държат различно моторчетата... :dontknow: ... както вика един човек от форума 'балига...'.
Мога да разтягам локуми на тема износени щокове, уплътнения и клеасвания, ама...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 18 юли 2007 22:59


radotom написа:...


Този път стоплих вече причините за гасненето :wink: Мерси за което. Иначе имаш ли идея тези "моторчета" дали подлежат на някакъв ремонт? Две от трите ми се струва, че могат да се разглобят и евентуално да ги почистя нещо, дали ще има ефект?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 19 юли 2007 2:17


musura написа:. Иначе имаш ли идея тези "моторчета" дали подлежат на някакъв ремонт?

Дори не знам как изглежда клапана на KR-а.
Ако съдя по една древна тема (в която и ти имаш участие, наравно с vaskoto), и при теб, както и при мен става въпрос не за "моторче", а наистина за ротационен клапан.
Моя здраво го налях с корисилин, пуснах го на 6V да пощрака извесно време, после изсипах корисилина и повторих операцията няколко пъти.
Резултата беше... нула!
Просто се оказа, че играта на оборотите при мен се е дължала не на клапана, а на замърсен въздушен филтър.
Ако искаш, пробвай да го промиеш с корисилин, а после го пръсни леко с WD-40 или капни малко тънко масълце (например, за шевна машина) на оста. Ако е почнало да клеасва, бии трябвало да се оправи.
А дали се разглабя не зная. Моето е валцовано и не подлежи на разглабяне. По-точно - подлежи, но не и на повторно сглабяне! :lol:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 19 юли 2007 17:41


Ще пробвам да промия и ще кажа резултат евенуално :wink:
Иначе наистина си е клапан :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта