


Пак за празен ход?
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Пак за празен ход?
Въпроса ми е следния. Защо след като извадя въздуховода между "моторчето" за празен ход и въздушния филтър, колата гасне? Не би ли трябвало през "моторчето" да продъжи да си смучи въздух от атмосферата и да продължи да си работи нормално?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пак за празен ход?
musura написа:...въздуховода между "моторчето" за празен ход и въздушния филтър...
Ако малко преди това ти се намира дебитомера- не се учудвай.
Едно, че въздуха идва много, друго, че на напорната клапа на дебитомера няма да има никой, а от там и ще ти затвори клапана за горивото...
Я bobby да обясни най-хубаво! Той го игра тоя мач скоро!
Те го те:

Цялата част отляво на №16 (клапана за празния ход) остава без въздух, а дебитомера ти спира горивото.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Честно казано, не мещо не ми е ясна картинката ...
Малко след кутията на въздушния филтър излиза една тръба за въздух и тя влиза в другия си край в "моторчето" за празен ход. Ако извадя тръбата от "моторчето" - двигателя гасне, все едно съм спрятл тока му
Не виждам по какъв начин това влияе на дебитомера или на нещо друго...
Зора ми е следния - имам 3 моторчета за празен ход. С едното ми държеше много ниски обороти, около 800 и като пусках климатика, колата гаснеше. Смених го с друго. С негов сичко беше ОК месец-два и един ден реши, че ще държи 1500 оборота и не падат по-ниско. Викам си ОК, ще сложа онова с ниските обороти. Слагам го и вместо ниски, оборотите с него постоянно се менят от 1000 до 1500. Махам го и слагам 3-то, което преди време правеше така (играеха оборотите) и с него всичко е ОК
Не мога да си обясня какво толкова им е различното, че и трите се държат по различен начин... Отделно и това с гасненето, когато е извадена тръбата за въздуха от филтъра към моторчето също ми изкара акъла.
Малко след кутията на въздушния филтър излиза една тръба за въздух и тя влиза в другия си край в "моторчето" за празен ход. Ако извадя тръбата от "моторчето" - двигателя гасне, все едно съм спрятл тока му

Зора ми е следния - имам 3 моторчета за празен ход. С едното ми държеше много ниски обороти, около 800 и като пусках климатика, колата гаснеше. Смених го с друго. С негов сичко беше ОК месец-два и един ден реши, че ще държи 1500 оборота и не падат по-ниско. Викам си ОК, ще сложа онова с ниските обороти. Слагам го и вместо ниски, оборотите с него постоянно се менят от 1000 до 1500. Махам го и слагам 3-то, което преди време правеше така (играеха оборотите) и с него всичко е ОК

Не мога да си обясня какво толкова им е различното, че и трите се държат по различен начин... Отделно и това с гасненето, когато е извадена тръбата за въздуха от филтъра към моторчето също ми изкара акъла.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
musura написа:...гасненето, когато е извадена тръбата за въздуха от филтъра към моторчето...
Еее... ми тъй, де! Аз не разбрах, че вадиш моторчето отпреди дроселовата клапа. Мислех, че го махаш изцяло и двг-то смуче въздух след дроселовата. А то било обратно!
Ами нали, като го откачиш дроселовата клапа ти е затворена. В същото време въздуха през моторчето вече идва от атмосфера, въобще не минава през филтър, дебитомер и т.н. Т.е., дебитомера не играе, а от там и разпределителя за горивото.
Ако искаш, направи си следния експеримент- преди да разкачиш моторчето леко отвори дроселовата клапа (примерно-дръпни жилото), след това бързо друпни предварително разхлабената тръбичка, за която говориш и я запуши с пръст. Тогава въздушната струя ще си минава през цялата система, както си му е реда в режим на непразен ход и не би трябвало да огасне.
А защо се държат различно моторчетата...

Мога да разтягам локуми на тема износени щокове, уплътнения и клеасвания, ама...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
musura написа:. Иначе имаш ли идея тези "моторчета" дали подлежат на някакъв ремонт?
Дори не знам как изглежда клапана на KR-а.
Ако съдя по една древна тема (в която и ти имаш участие, наравно с vaskoto), и при теб, както и при мен става въпрос не за "моторче", а наистина за ротационен клапан.
Моя здраво го налях с корисилин, пуснах го на 6V да пощрака извесно време, после изсипах корисилина и повторих операцията няколко пъти.
Резултата беше... нула!
Просто се оказа, че играта на оборотите при мен се е дължала не на клапана, а на замърсен въздушен филтър.
Ако искаш, пробвай да го промиеш с корисилин, а после го пръсни леко с WD-40 или капни малко тънко масълце (например, за шевна машина) на оста. Ако е почнало да клеасва, бии трябвало да се оправи.
А дали се разглабя не зная. Моето е валцовано и не подлежи на разглабяне. По-точно - подлежи, но не и на повторно сглабяне!

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта