Спукан радиатор.. може би?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Спукан радиатор.. може би?

Мнениеот Muncho » Сря 19 дек 2007 22:18


Вчера като проверявах дали ми работи термостата забелязах една локвичка антифриз по гредата под радиатора.
Днес в студа разглобявах и ето какво видях

ИзображениеИзображениеИзображение

Като гледах на място ми се стори че ми тече от не добре уплътняващ маркуч.. ама сега като гледам снимките и ми става лошо :(.

Вчера когато забелязах това, в казанчето антифризът беше почти на МАКС. Като го отворих имаше и налягане. Днес на студен двигател изфорсирах да видя дали ще булбука ( евентуално да надува и да е избило ) ама не видях балончета. Капачката я навивам съвсем леко ( но не знам как да проверя дали винтилът сработва ). Антифризът съм го сменял преди година и месец. Мисля че тогава го гласихме до към -22-25 градуса. Днес локвичката върху гредата не беше замръзнала така че не ми се вярва да е станал на буца и да е сцепил радиатора.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Сря 19 дек 2007 22:28


това са доста стари радиатори все пак.първото нещо което смених по колата бе радиатор.беше се пукнал в горния край и решихме да го ремонтират.но докато го свалях до толкова беше спекла пластмасата на мястото където показваш че при свалянето на маркуча се откъсна раздадката и остана в маркуча.има и друго.там за гредата където се захваща радиатора трябва да има гумени пръстени за уплътнение да обират вибрациите .ако ги няма може да се е удрял и да се е пукнал .


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Чет 20 дек 2007 6:43


Като гледам пак снимките може да се окаже и връзката... което ще е по-добрият вариант :).
Въпросът ми сега е дали може да източа антифриза по такъв начин че после пак да го ползвам? Не ми се дават отново 35-40 кинта за нов предвид факта че този не е за смяна.


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Чет 20 дек 2007 7:34


Muncho написа:Като гледам пак снимките може да се окаже и връзката... което ще е по-добрият вариант :).
Въпросът ми сега е дали може да източа антифриза по такъв начин че после пак да го ползвам? Не ми се дават отново 35-40 кинта за нов предвид факта че този не е за смяна.


Слагаш някакав съд и източваш антифриза.
Проверяваш радиотара и съединението, каквото има да сменяваш, го сменяваш и пак си слагаш стария антифриз, но трябва да го прецедиш.
Успех :)

П.С.
Аз си взех български антифриз концентрат 5л. за 15лв издържащ до -60гр.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Чет 20 дек 2007 9:03


после с един чорапогащник прецеждаш и пак наливаш.а този антифриз за толкоз пара разхода ли ти намаля? :shock


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 23 дек 2007 20:09


Така.. ъпдейт.

На загрял двигател като отворя казанчето и антифриза започна да прелива. Това нормано ли е?
Загасих и лека полека спадна нивото. След това като изфорсирах пак започна да прелива. Балончета не видях.. само нещо като много тънък слой пяна ( да речем като каймак на кафе).

На колко градуса трябва да отваря термостата? При мен след второто деление ( първото след "бялата зона" ) и започва да пуска към радиатора. Температурата е около 60*-70* ( премерих я с мултицет с термосонда така че не знам до колко може да му се вярва ).

Бтв... имам чувството че тоя антифриз вместо да намалява се увеличава... баси.. хем тече хем като е загряла колата седи над максимума. На загасена е някъде по средата.

Понеже в момента нямам нито условията, нито желанието, нито настроението да свалям радиатора, да източвам антифриза и т.н. си взех добавка на Нигрнн за течове. Сипах две капачки и ще гледам тия дни как е хавата.
Като цяло това което ме притеснява най-много е да не ми надува от някъде и заради това да избива през най-слабото място :(.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Вто 25 дек 2007 10:32


Мунчо може да е и радиатора а не връзката.
На пасата беше същия проблем мокра е гредата а видимо отникъде не тече презатегнах връзките,не тече Свалих радиатора напълних го с вода пуснах му налягане от около половин бар - никъде видимо няма мокро теч или овлажняване. И стана така че си взех един запазен 2ра ръка за 40 лева промих го и сега си карам с него
А за проблема стигам до извода че някъде по радиатора има малка пукнатина която от температурата на водата се разширява и тогава протича.


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Съб 29 дек 2007 15:41


Muncho написа:Така.. ъпдейт.

На загрял двигател като отворя казанчето и антифриза започна да прелива. Това нормано ли е?
Загасих и лека полека спадна нивото. След това като изфорсирах пак започна да прелива. Балончета не видях.. само нещо като много тънък слой пяна ( да речем като каймак на кафе)......


Нормално е да започва да прелива от разширителния съд.
Антифриза, след загряване, повишава налягането и температурата в системата и търси място да излезне на атмосфера.
Тъйкато ти си му направил изход, тоест отворил си капака на разширителния съд и той излиза .
Относно пяната, това е нормално.
Антифриза, след кипене, прави пяна.

П.С.
Оправи си радиотара и не си купувай тези химий-добавки :wink:


Потребителски аватар
koew
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 29 дек 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Провери и това ...

Мнениеот koew » Съб 29 дек 2007 18:25


:lol: Имах подобен проблем ... и все си мислех /след обмяна на мнения с колеги/ че имам проблем със системата за охлаждане, с капачката или не знам още с какво ... ходене по майстори....мъка.. Оказа се накрая че е има пробив на гарнитурата на главата при първи цилиндър.След смяната й всичко вече е наред. Предлагам ти да провериш свещите и ако видиш че някоя има кафяво-ръждив цвят обърни бнимание на този цилиндър. Колкото до преливането на казанчето на охл. с-ма това е нормално само при пълно форсиране ... или поне при мене е така. Надявам се че съм бил поне малко полезен.


Потребителски аватар
koew
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 29 дек 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Още.....

Мнениеот koew » Съб 29 дек 2007 18:44


:oops:
"На колко градуса трябва да отваря термостата? При мен след второто деление ( първото след "бялата зона" ) и започва да пуска към радиатора. Температурата е около 60*-70* ( премерих я с мултицет с термосонда така че не знам до колко може да му се вярва ). "
На всички Голфове които съм търкалял ... долу-горе е така нормалния температурен режим е след белия сектор до второто деление, след второто деление трябва да се отвори термостата , а малко след това да се включи и вентилатора (към средата на делението). Когато проби гарнитура ... температурата стигаше към третото деление (въпреки че губеше малко течност) ..... Успех


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 29 дек 2007 20:06


petko5 написа:Аз си взех български антифриз концентрат 5л. за 15лв издържащ до -60гр.


Ей това горното нещо ме притеснява .
Смени си радиатора


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Нед 30 дек 2007 18:34


kris11 написа:
petko5 написа:Аз си взех български антифриз концентрат 5л. за 15лв издържащ до -60гр.


Ей това горното нещо ме притеснява .
Смени си радиатора


Кое те притеснява ?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 30 дек 2007 19:02


petko5 написа:
kris11 написа:
petko5 написа:Аз си взех български антифриз концентрат 5л. за 15лв издържащ до -60гр.


Ей това горното нещо ме притеснява .
Смени си радиатора


Кое те притеснява ?

5lза 15 лв - Motoks ли е?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 30 дек 2007 19:37


Muncho бате сменяй радиатора и карай спокойно. Недей с тия добавки, че ебават цялата система /аз на времето слагах, спря теча, но после имах други проблеми заради добавката/
Един радиатор нов е под 100 лв.

А този антифриз българския дето е за -60 някой пробвал ли е да го мери реално на колко е, защото аз мерих един такъв концентрат и ми излезе около -42, -44, а примерно антифриз от А+ дето е концентрат и го дават -70 ми излезе почи толкова /около -68 някъде/
Преди време обиколих половин София за да си взема читав антифриз /преди 1-2 години беше/ и навсякъде имаше само български и руски по 3-4 лв литъра. Накрая намерих един Арал дето беше към 11 лв литъра, но пък беше много читав.


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Нед 30 дек 2007 19:44


kris11 написа:5lза 15 лв - Motoks ли е?


Ми не го знам :roll:
Бившата ми маздата, беше с такъв антифриз и не съм имал никакви проблеми :)
Голфа два месеца с този антифриз и за сега няма проблеми :roll:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi0804 и 62 госта