

Пастите са няколко вида.
- Шлайф, шлайф +политура, само политура.
Шлайф се делят на много типове в зависимост от колко едри са шлайфащите частици (като шкурките)
Шлайф + политура - всичко в едно но е ПЪЛНА МЪКА да работиш с тях.
Само политури - делят се основно на 2 типа - синтетични и естествени.
Естествената се казва паста с "Карнауба".
Как се прави номера:
Първо решаваш какво искаш да премахнеш, само най външната оксидация или и по дълбоки драскотини , като тези от автомивките.
(Това от автомивките е изключително сложно да се разкара)
Взимаш такава която е само шлайф. Оборудваш се с шлайф машинка, или бормашина с адаптер за дунапренени дискове и космести такива.
Мажеш пастата и шлайфаш до полуда. Ако го правиш на ръка , трябва аспирин и БенГей за обезболяване на ръката с която работиш на другия ден:)
След като всичко си изшлайфал се отказваш да дълбаеш повече щото не му се вижда края и на 10 годишна боя никога не можеш да е направиш точно като заводската. Както и да е все пак се забелязват подобрения по лака. (На места се забелязват много дълбоки драскотини които не можеш да разкараш и на всико отгоре са се запълнили с бяла шлайф паста)
Следваща стъпка да избършеш всичко с МИКРОФИБЪРНА КЪРПА. Иначе остава прах. (Може и да я измиеш пак)
Следва готината част - нанасян на политурата.
Нанася се на много малки участъци в минимално количество. (2кв дециметра) Полираш веднага, не чакаш да изсъхне. Иначе ако изсъхне и си сложил малко повече те очаква здраво търкане.
Препоръчвам тънки памучни тъкани за полирането. Или дунапренена шайба от най меките.
И така около 2-4 часа в зависимост от автомобила. Можеш да повториш с още един слой. Но всичко това е само за синтетични политури. Те докарват огледален блясък. Но не истински блясък.
Истинския се постига с Карнаубовата вакса:))
Почва да блести по слабо но с дълбочина, като че е мокра:)))
Карнаубовата се нанася и се ЧАКА да изсъхне. После се премахва изключително лесно с микрофибърна кърпичка. ... Толкова е лесно че можеш да нанесеш 3-4 пласта само за удоволствие. Проблема е че издържа само 3 месеца. И за целта първо слагаш поне едни слой синтетична.
След това ефекта е такъв че почваш да се чудиш това твойта кола ли беше.
Трябва да се внимава с цветни пасти.. те не са добра идея за металици.
А като марки: (Това не е реклама) За шлайфане - МОТИП, Синтетична политура - Мотип .. или Костенурката (не костенурка кючек

Карнауба - За предпочитане Сонакс - кутийката прилича на много плоска консерва, има си и гъбичка. Има и по готини ама са професионални туби от по 1/2 литър и са скъпи.
Като разходи - шлайф - 9-12лв, синтетика - 9-12 лв, карнаубова - 14-20лв мисля, + 3 дунапренени диска разни други кърпички. Около 100лв. Но ти остават материали поне за още 5години да си шлайфаш и полираш.
За много допилнителна информация.
- Гугъл и търсите Car detailing wax и.т.н.