Здравейте колеги,
имам едно питане! Значи ползвах търсачката но след 30 мин ровене не намерих нищо подобно и се изнервих !
Проблема ми е че от 1 седмица като работи перката на радиатора, понякога (2-3 пъти засега) се чува едно странно стържене от нея, сякаш изпада в резонанс! Бръмчи и стърже, но иначе си работи, не и намаляват оборотите! Интересувам се ако някой е разглобявал тази пущиня (знам че се сваля с много главоболия отпред...) да ми каже на лагер ли е, на втулка ли и е оста, даже може ли въобще да се разглоби и смаже евентуално?
Не мога да кажа какъв точно е проблема, помагайте братлета!
Проблем!Странен шум (като резонанс) от перката на радиатора!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Виж дали има луфт назад напред по остта и съответно в остта нагоре надолу. Ако има втулките са разбити - нов, но от морга.
Не прави грешка да купуваш нов от магазин като мен. За 1 год близо поради оргиналналното производство се деформира пластмасата на перката от температурата. тресене и вой и 1 ва степен си отиде. Когато го купувах нямаше никъде по моргите, а бях на зор .
Сега съм с 2 ра неизживяна младост за 35 лв. Бош.
Не прави грешка да купуваш нов от магазин като мен. За 1 год близо поради оргиналналното производство се деформира пластмасата на перката от температурата. тресене и вой и 1 ва степен си отиде. Когато го купувах нямаше никъде по моргите, а бях на зор .
Сега съм с 2 ра неизживяна младост за 35 лв. Бош.
Колега, благодаря за съвета!
Сега си играх малко с перката. Значи има луфт около 1 мм нагора надолу (ляво/дясно) и около 1мм напред назад! Като включа перката на 1-ва, с едно кламерче укасявам, си тръгва нормално без шумове, но като ударя с юмрук по горната част на пластмасата на корпуса и започва да изпада в резонанс и да бръмчи. След 2-ри удар се оправя.
Разгледах отпред ще трябва да махна решетката, бронята и целия радиатор за да стигна до пустата перка.
Въпроса ми е може ли да се демонтира перката от моторчето (да се разделят) за да купя само моторче и да му сложа старата перка?
P.S. Мисля да полея с малко масалце м/у корпуса на мотора и перката докато се върти, да видим дали ще има ефект!
Сега си играх малко с перката. Значи има луфт около 1 мм нагора надолу (ляво/дясно) и около 1мм напред назад! Като включа перката на 1-ва, с едно кламерче укасявам, си тръгва нормално без шумове, но като ударя с юмрук по горната част на пластмасата на корпуса и започва да изпада в резонанс и да бръмчи. След 2-ри удар се оправя.
Разгледах отпред ще трябва да махна решетката, бронята и целия радиатор за да стигна до пустата перка.
Въпроса ми е може ли да се демонтира перката от моторчето (да се разделят) за да купя само моторче и да му сложа старата перка?
P.S. Мисля да полея с малко масалце м/у корпуса на мотора и перката докато се върти, да видим дали ще има ефект!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
toshev написа:. След 2-ри удар се оправя.
Разгледах отпред ще трябва да махна решетката, бронята и целия радиатор за да стигна до пустата перка.
Въпроса ми е може ли да се демонтира перката от моторчето (да се разделят) за да купя само моторче и да му сложа старата перка?
P.S. Мисля да полея с малко масалце м/у корпуса на мотора и перката докато се върти, да видим дали ще има ефект!
Вече насън мога да сменям вентилстора

Маха се решетка, точат се родилни води, откачат се 2 та маркуча на радиатора и куплунга за вкл. на перката. Отвиват се болтовете закрепващи радиатора и той се вади и

По бумаги не се дава да се разглобява- после се центрова трудно. Даже на самата перка има закрепена и балансирана тежещ или тежести .Ако разглобяваш бележи местата на сглобка .Но когато са износени втулките на мотора няма спасение - няма резервни , няма и материал да се правят на струг /почти няма/. И като сумираш разходи - за бронз графитен, за стругар, време за разглобяване и сглобяване , опити на центоване на самата перка за да няма вибриране - остава въпроса дали си заслужава труда и загубеното време ??? за 35-40 лв за вентилатор 2 ра младост.
Извинявам се на колегата , че ще му ползвам темата!
Имам абсолютно същия проблем !!! Хората започнаха да се стряскат по кръстовищата като завърти перката
Колата е Г2 - 1.3 - 88г. - карбуратор
Та сега въпроси :
- Едно или двустепенен ми е мотора за перката
- Пак ли трябва да свалям цялата броня или може и откъм двигателя (на Опел съм правил тази интервенция без да свалям нищо)
- Дали се намира като за моята кола по моргите ?!?
Имам абсолютно същия проблем !!! Хората започнаха да се стряскат по кръстовищата като завърти перката

Колата е Г2 - 1.3 - 88г. - карбуратор
Та сега въпроси :
- Едно или двустепенен ми е мотора за перката
- Пак ли трябва да свалям цялата броня или може и откъм двигателя (на Опел съм правил тази интервенция без да свалям нищо)
- Дали се намира като за моята кола по моргите ?!?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
d00mEr написа:Извинявам се на колегата , че ще му ползвам темата!
Имам абсолютно същия проблем !!! Хората започнаха да се стряскат по кръстовищата като завърти перката![]()
Колата е Г2 - 1.3 - 88г. - карбуратор
Та сега въпроси :
- Едно или двустепенен ми е мотора за перката
- Пак ли трябва да свалям цялата броня или може и откъм двигателя (на Опел съм правил тази интервенция без да свалям нищо)
- Дали се намира като за моята кола по моргите ?!?
На 2 ката няма такива операьции- сваля се отзад - само 3 гайки и куплунга.
Вентилаторът е едностепенен в повечето случаи.
Имам от Г2 свален, работещ - 15 лв и е твой.
Благодаря колеги (особено kris11 за изчерпателния отговор) !
Днес напрвих следното, по идея на IVD
замостих клемата на перката и напръсках обилно (на работеща на 1-ва перка) м/у корпуса на мотора и тялото на перката с WD40 ! Ама яко напръсках, чак от скороста на перката се изпръска предния капак, двигателя, очите ми........ Две минути въртя, после 15 мин почива! След това я карах в града и забелязах че като наближи 98 гр.и вкючи, почти не се чува перката (слизах да се убедя че върти)! Преди беше по шумна дори без стърженето. Мисля да и пръсна и масалце след 1-2 седмици, но ако до тогава не прави проблеми повече!
Може би съм спасил положението за известно време (1-1,5 год.)!
P.S. Проверих, ново моторче+перка=100лв. Честит сбор! Да не говорим колко време ще загубя + доливане при разлят антифриз+дест.вода! А дотогава ........

Днес напрвих следното, по идея на IVD

Може би съм спасил положението за известно време (1-1,5 год.)!
P.S. Проверих, ново моторче+перка=100лв. Честит сбор! Да не говорим колко време ще загубя + доливане при разлят антифриз+дест.вода! А дотогава ........



- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
toshev написа:Благодаря колеги (особено kris11 за изчерпателния отговор) !
Днес напрвих следното, по идея на IVDзамостих клемата на перката и напръсках обилно (на работеща на 1-ва перка) м/у корпуса на мотора и тялото на перката с WD40 ! Ама яко напръсках, чак от скороста на перката се изпръска предния капак, двигателя, очите ми........ Две минути въртя, после 15 мин почива! След това я карах в града и забелязах че като наближи 98 гр.и вкючи, почти не се чува перката (слизах да се убедя че върти)! Преди беше по шумна дори без стърженето. Мисля да и пръсна и масалце след 1-2 седмици, но ако до тогава не прави проблеми повече!
Може би съм спасил положението за известно време (1-1,5 год.)!
P.S. Проверих, ново моторче+перка=100лв. Честит сбор! Да не говорим колко време ще загубя + доливане при разлят антифриз+дест.вода! А дотогава ........![]()
![]()
Радвам се че съм ти бил полезен колега


- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
joker написа:IVD написа:Напръскай в основата на перката със спрей за вериги и нямаш проблеми!
не върши работа!!!Само смяна на вентилатора...40 лв втора ръка....
Точно това никога от морга!!!!!!!!!! Все едно термостат да си купиш от морга

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
абе хора с нов от магазин за 108 лв не искарах и 1 година. Абсолютно менте - пластмасата на перката се изметна от топлината на радиатора.
Взех от морга много запазен вентилатор + радиатор / пълен с антифриз/ без никаква огъната пластинка и монтиран изправен датчик включвател / само тойн магазин струва 25лв/ за 110 лв и подарък помпа за чистачките, дюза за задна чистачка и 2 рамена за пре4дни чистачки.
Взех от морга много запазен вентилатор + радиатор / пълен с антифриз/ без никаква огъната пластинка и монтиран изправен датчик включвател / само тойн магазин струва 25лв/ за 110 лв и подарък помпа за чистачките, дюза за задна чистачка и 2 рамена за пре4дни чистачки.