Проблем!Странен шум (като резонанс) от перката на радиатора!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Проблем!Странен шум (като резонанс) от перката на радиатора!

Мнениеот toshev » Пон 02 юли 2007 19:05


Здравейте колеги,
имам едно питане! Значи ползвах търсачката но след 30 мин ровене не намерих нищо подобно и се изнервих !

Проблема ми е че от 1 седмица като работи перката на радиатора, понякога (2-3 пъти засега) се чува едно странно стържене от нея, сякаш изпада в резонанс! Бръмчи и стърже, но иначе си работи, не и намаляват оборотите! Интересувам се ако някой е разглобявал тази пущиня (знам че се сваля с много главоболия отпред...) да ми каже на лагер ли е, на втулка ли и е оста, даже може ли въобще да се разглоби и смаже евентуално?

Не мога да кажа какъв точно е проблема, помагайте братлета!




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 02 юли 2007 19:13


Виж дали има луфт назад напред по остта и съответно в остта нагоре надолу. Ако има втулките са разбити - нов, но от морга.
Не прави грешка да купуваш нов от магазин като мен. За 1 год близо поради оргиналналното производство се деформира пластмасата на перката от температурата. тресене и вой и 1 ва степен си отиде. Когато го купувах нямаше никъде по моргите, а бях на зор .
Сега съм с 2 ра неизживяна младост за 35 лв. Бош.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Пон 02 юли 2007 19:48


Колега, благодаря за съвета!
Сега си играх малко с перката. Значи има луфт около 1 мм нагора надолу (ляво/дясно) и около 1мм напред назад! Като включа перката на 1-ва, с едно кламерче укасявам, си тръгва нормално без шумове, но като ударя с юмрук по горната част на пластмасата на корпуса и започва да изпада в резонанс и да бръмчи. След 2-ри удар се оправя.
Разгледах отпред ще трябва да махна решетката, бронята и целия радиатор за да стигна до пустата перка.
Въпроса ми е може ли да се демонтира перката от моторчето (да се разделят) за да купя само моторче и да му сложа старата перка?

P.S. Мисля да полея с малко масалце м/у корпуса на мотора и перката докато се върти, да видим дали ще има ефект!


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пон 02 юли 2007 19:55


Напръскай в основата на перката със спрей за вериги и нямаш проблеми!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 02 юли 2007 21:23


toshev написа:. След 2-ри удар се оправя.
Разгледах отпред ще трябва да махна решетката, бронята и целия радиатор за да стигна до пустата перка.
Въпроса ми е може ли да се демонтира перката от моторчето (да се разделят) за да купя само моторче и да му сложа старата перка?

P.S. Мисля да полея с малко масалце м/у корпуса на мотора и перката докато се върти, да видим дали ще има ефект!


Вече насън мога да сменям вентилстора :D .
Маха се решетка, точат се родилни води, откачат се 2 та маркуча на радиатора и куплунга за вкл. на перката. Отвиват се болтовете закрепващи радиатора и той се вади и :shock я вече има достъп до закрепващите болтове на вентилатора. Има 1 малка подробност - има пластмасов "кръг" уж предпазващ радиатора от перката. На щипки е , които без да се счупят няма вадене.После може и да не гоп слагаш, може и да го сложиш и закрепиш с винтове и гайки М4.
По бумаги не се дава да се разглобява- после се центрова трудно. Даже на самата перка има закрепена и балансирана тежещ или тежести .Ако разглобяваш бележи местата на сглобка .Но когато са износени втулките на мотора няма спасение - няма резервни , няма и материал да се правят на струг /почти няма/. И като сумираш разходи - за бронз графитен, за стругар, време за разглобяване и сглобяване , опити на центоване на самата перка за да няма вибриране - остава въпроса дали си заслужава труда и загубеното време ??? за 35-40 лв за вентилатор 2 ра младост.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 02 юли 2007 21:59


IVD написа:Напръскай в основата на перката със спрей за вериги и нямаш проблеми!

не върши работа!!!Само смяна на вентилатора...40 лв втора ръка....


Потребителски аватар
ICE
Мнения: 72
Регистриран на: Сря 09 май 2007 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас

Мнениеот ICE » Вто 03 юли 2007 0:20


Мдааа, цялата предница пада заради пустата перка с мотора....
И аз имах проблем, но при мен липсваще парче от пластмасовата периферия, м/у две витла на перката.
Аз обаче, смених мотора заедно с перката и вече всичко е ОК. Стария мотор със старата перка си ги пазя... :lol:


d00mEr
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 26 апр 2007 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот d00mEr » Вто 03 юли 2007 8:43


Извинявам се на колегата , че ще му ползвам темата!

Имам абсолютно същия проблем !!! Хората започнаха да се стряскат по кръстовищата като завърти перката :oops:

Колата е Г2 - 1.3 - 88г. - карбуратор

Та сега въпроси :
- Едно или двустепенен ми е мотора за перката
- Пак ли трябва да свалям цялата броня или може и откъм двигателя (на Опел съм правил тази интервенция без да свалям нищо)
- Дали се намира като за моята кола по моргите ?!?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 03 юли 2007 10:31


d00mEr написа:Извинявам се на колегата , че ще му ползвам темата!

Имам абсолютно същия проблем !!! Хората започнаха да се стряскат по кръстовищата като завърти перката :oops:

Колата е Г2 - 1.3 - 88г. - карбуратор

Та сега въпроси :
- Едно или двустепенен ми е мотора за перката
- Пак ли трябва да свалям цялата броня или може и откъм двигателя (на Опел съм правил тази интервенция без да свалям нищо)
- Дали се намира като за моята кола по моргите ?!?


На 2 ката няма такива операьции- сваля се отзад - само 3 гайки и куплунга.

Вентилаторът е едностепенен в повечето случаи.

Имам от Г2 свален, работещ - 15 лв и е твой.


Потребителски аватар
toshev
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот toshev » Вто 03 юли 2007 16:28


Благодаря колеги (особено kris11 за изчерпателния отговор) !

Днес напрвих следното, по идея на IVD :ahoy замостих клемата на перката и напръсках обилно (на работеща на 1-ва перка) м/у корпуса на мотора и тялото на перката с WD40 ! Ама яко напръсках, чак от скороста на перката се изпръска предния капак, двигателя, очите ми........ Две минути въртя, после 15 мин почива! След това я карах в града и забелязах че като наближи 98 гр.и вкючи, почти не се чува перката (слизах да се убедя че върти)! Преди беше по шумна дори без стърженето. Мисля да и пръсна и масалце след 1-2 седмици, но ако до тогава не прави проблеми повече!

Може би съм спасил положението за известно време (1-1,5 год.)!

P.S. Проверих, ново моторче+перка=100лв. Честит сбор! Да не говорим колко време ще загубя + доливане при разлят антифриз+дест.вода! А дотогава ........ :BBQ :beer :drive


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Вто 03 юли 2007 17:23


toshev написа:Благодаря колеги (особено kris11 за изчерпателния отговор) !

Днес напрвих следното, по идея на IVD :ahoy замостих клемата на перката и напръсках обилно (на работеща на 1-ва перка) м/у корпуса на мотора и тялото на перката с WD40 ! Ама яко напръсках, чак от скороста на перката се изпръска предния капак, двигателя, очите ми........ Две минути въртя, после 15 мин почива! След това я карах в града и забелязах че като наближи 98 гр.и вкючи, почти не се чува перката (слизах да се убедя че върти)! Преди беше по шумна дори без стърженето. Мисля да и пръсна и масалце след 1-2 седмици, но ако до тогава не прави проблеми повече!

Може би съм спасил положението за известно време (1-1,5 год.)!

P.S. Проверих, ново моторче+перка=100лв. Честит сбор! Да не говорим колко време ще загубя + доливане при разлят антифриз+дест.вода! А дотогава ........ :BBQ :beer :drive


Радвам се че съм ти бил полезен колега :lol: Аз вече 8 месеца карам така и нямам никакви проблеми! За разглобяване не ми се мисли, че имам климатроник :shock и е майка си ....!! Иначе на ABD-то му смених вентилатора миналото лято - 60лв, с две степени, купих го от "Данко"!


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Вто 03 юли 2007 17:27


joker написа:
IVD написа:Напръскай в основата на перката със спрей за вериги и нямаш проблеми!

не върши работа!!!Само смяна на вентилатора...40 лв втора ръка....


Точно това никога от морга!!!!!!!!!! Все едно термостат да си купиш от морга :shock ! Разбирам някоя ламарина, казанче, пластмаса, броням, тас .... да вземеш, но вентилатор, само нов или както беше писал един колега рециклиране на стария!!!


1.8ABS
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1.8ABS » Вто 03 юли 2007 19:03


ако ти я смея някой който си разбира от работата за 2 часа и 100 за перка + работа и си готов


1.8ABS
Мнения: 39
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1.8ABS » Вто 03 юли 2007 19:04


в моргата ми искаше за няква различна 60 лева а като проверих тя нова струва 80 лв


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 04 юли 2007 16:14


абе хора с нов от магазин за 108 лв не искарах и 1 година. Абсолютно менте - пластмасата на перката се изметна от топлината на радиатора.
Взех от морга много запазен вентилатор + радиатор / пълен с антифриз/ без никаква огъната пластинка и монтиран изправен датчик включвател / само тойн магазин струва 25лв/ за 110 лв и подарък помпа за чистачките, дюза за задна чистачка и 2 рамена за пре4дни чистачки.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ktamen, stefan4o и 63 госта