IAT сензор ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

IAT сензор ?

Мнениеот spa » Вто 10 юли 2007 15:58


Здравейте. Тръся си IAT сензор (датчик за температурата на входящият въздух) за VW Vento 1.8 ABS. Някаква информация колко струв нов и колко на старо. Освен това някой да му знае номера по ЕТКА-та, че аз не успях да го намеря. Мерси предварително.




GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 юли 2007 16:11


Колега, аз също известно време търсих такъв датчик, за ABS мотор, 1.8 но на Пасат. Нали датчика е монтиран на пластмасовата капачка, която притиска дюзата? Моят беше прекъснал някъде вътре в пластмасата. В Юнитрейд ми сервираха цена към 180 лв. Отсвирих ги със съответните изрази наум. Потърсих и по моргите. Намерих два точно като моя, но те също бяха прекъснали. След това се заех и си закърпих моя. Запоих по една жичка от всяка страна на термосъпротивлението, увих ги надеждно около пластмасовото ушенце, за да не ги търся в някой цилиндър и след това ги свързах за съответните жички в куплунга. За мое учудване работата стана. Карам така вече около година, да чукам на дърво, проблем за сега няма.


Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spa » Вто 10 юли 2007 16:38


GVG написа:Колега, аз също известно време търсих такъв датчик, за ABS мотор, 1.8 но на Пасат. Нали датчика е монтиран на пластмасовата капачка, която притиска дюзата? Моят беше прекъснал някъде вътре в пластмасата. В Юнитрейд ми сервираха цена към 180 лв. Отсвирих ги със съответните изрази наум. Потърсих и по моргите. Намерих два точно като моя, но те също бяха прекъснали. След това се заех и си закърпих моя. Запоих по една жичка от всяка страна на термосъпротивлението, увих ги надеждно около пластмасовото ушенце, за да не ги търся в някой цилиндър и след това ги свързах за съответните жички в куплунга. За мое учудване работата стана. Карам така вече около година, да чукам на дърво, проблем за сега няма.


Датчиците трябва да са абсолютно еднакви и на двете коли.

Мерси за идеята. В аутодата-та са дадени стойностите които трябва да дава при разчлините температури, така че наистина може да се измайстори нещо.

При мен не е много е фатален проблема защото карам предимно на газ. На бензин само паля. Но пък Джетспарка не ми работи като хората и мисял, че може да е от този датчик. Прекалено много аванс дава и може да се получава така заради това, че компютъра се опитва допълнително да компенсира студеният въздух който отчита заради неработещият датчик. Ще видя дали мога да си намеря нещо по моргите.

Ако някой знае още нещо нека да сподели :)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 юли 2007 16:43


Само бих искал да допълня, че двигателят ми претрисаше на празен ход. Тогава проверявах де що има датчик и открих прекъсването на този. Причината за проблема беше друга е се оправи лесно. Искам да подчертая, че след ремонта на този датчик не усетих промяна в работата на двигателя, нито в разхода.


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VeilSide » Вто 10 юли 2007 20:22


ходи в Евро07 до централна автогара, на Априлов или Левски. Има такива каквито ти трябва


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 10 юли 2007 20:31


Аз бих си взел от Юни-то или Порше БГ.Тия по магазините са едни никакви - я работи правилно,я не:?


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VeilSide » Вто 10 юли 2007 20:58


andro_ написа:Аз бих си взел от Юни-то или Порше БГ.Тия по магазините са едни никакви - я работи правилно,я не:?


въпрос на избор


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 10 юли 2007 21:43


само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 10 юли 2007 21:43


GVG написа:Само бих искал да допълня, че двигателят ми претрисаше на празен ход. Тогава проверявах де що има датчик и открих прекъсването на този. Причината за проблема беше друга е се оправи лесно. Искам да подчертая, че след ремонта на този датчик не усетих промяна в работата на двигателя, нито в разхода.

и как го оправи че ме заинтересува и аз имам леко претрисане


Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spa » Вто 10 юли 2007 23:09


ivo123 написа:само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.


Центровката е на 7-8 градуса...при форсиране на място скача до към 40, а с джета отива на 15 на ниски ... и при форсиране на 50... но тогава дефакто не притропва аванса. Това става само по време на товар т.е. когато карам. Газта е направена да резетва компа при гасене.

Принципно джета мести предварението на празен ход с 7-8 градуса по спецификация. Интересно е, че на студена кола джета работи перфектно, но загрее ли почват проблемите. От там си правя изводите, че е възможно компютъра да се опитва да коригира нещата заради някой крив показател.

В момента при при тестване компютъра отчита, че IAT датчика не работи и за него дава -57 градуса. Така, че даже и над 20 градуса да не играе роля при мен тези -57 е проблем.

Разбира се всичко това са догатки и докато не се смени датчика няма да се разбере дали проблема с джета е точно там.

Само да вметна, че съм от Пловдив и магазините в София кажи речи няма как да ги проверя в момента. Все пак някой да има представа колко точно му искат на нов датчик?

И още един крив проблем напоследък. Колата взе да пали все по трудно и трудно. 7-8 врътки на стартера и не пали. Чак на 2-3 опит успява да запали и то малко критично. След това си работи добре на ниските и високите. Като я загася малко след като е поработила и пали от раз без значение на бензин или на газ. Тези дни ако намеря време ще я оставя на един сервиз да видят какво става. Най кривото при тези проблеми, е че може там всичко да работи ок... Ще видим.

И накрая за капак напоследък при топло време след гасене колата продължава да се тресе и двигателя да работи. Спирам я на скорост+спирачка, но все пак дразни проблема. Същото го имах миналата година за малко през лятото. През зимата не се сещам да го е правила.

Ще съм благодарен на всякакви идеии :)


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VeilSide » Вто 10 юли 2007 23:22


между другото така имаше един "измислен" тунинг с които се слага резистор на самия сензор


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 11 юли 2007 9:08


spa написа:
ivo123 написа:само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.


Центровката е на 7-8 градуса...при форсиране на място скача до към 40, а с джета отива на 15 на ниски ... и при форсиране на 50... но тогава дефакто не притропва аванса. Това става само по време на товар т.е. когато карам. Газта е направена да резетва компа при гасене.

Принципно джета мести предварението на празен ход с 7-8 градуса по спецификация. Интересно е, че на студена кола джета работи перфектно, но загрее ли почват проблемите. От там си правя изводите, че е възможно компютъра да се опитва да коригира нещата заради някой крив показател.

В момента при при тестване компютъра отчита, че IAT датчика не работи и за него дава -57 градуса. Така, че даже и над 20 градуса да не играе роля при мен тези -57 е проблем.

Разбира се всичко това са догатки и докато не се смени датчика няма да се разбере дали проблема с джета е точно там.

Само да вметна, че съм от Пловдив и магазините в София кажи речи няма как да ги проверя в момента. Все пак някой да има представа колко точно му искат на нов датчик?

И още един крив проблем напоследък. Колата взе да пали все по трудно и трудно. 7-8 врътки на стартера и не пали. Чак на 2-3 опит успява да запали и то малко критично. След това си работи добре на ниските и високите. Като я загася малко след като е поработила и пали от раз без значение на бензин или на газ. Тези дни ако намеря време ще я оставя на един сервиз да видят какво става. Най кривото при тези проблеми, е че може там всичко да работи ок... Ще видим.

И накрая за капак напоследък при топло време след гасене колата продължава да се тресе и двигателя да работи. Спирам я на скорост+спирачка, но все пак дразни проблема. Същото го имах миналата година за малко през лятото. През зимата не се сещам да го е правила.

Ще съм благодарен на всякакви идеии :)

това описание насочва към два фактора даващи подобни последствия
1.Работа с преобогатена смес(тук сигурно си играе и датчикът за температурата на въздуха!)
2.Прекалено голямо закъснение.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 11 юли 2007 16:23


определено при показания -57 градуса е възможно да обогатява във всички режими на работа сместа на бензин и оттам да има проблеми - руснаците говорят доста за този датчик и има снимки със монтиран датчик /преработен от този който е за компа/
а за този датчик казват че при студено време удължава времето на отваряне на дюзата и когато показва такива стойности вероято постоянно обогатява. Разбира се това са само догатки, но можеш да пробваш с резистор да видиш дали ще отшумее проблема, преди да взимаш нов IAT.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 11 юли 2007 17:15


ввааааа искам и аз дачтчик дето ми показва -60 градуса


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 11 юли 2007 17:20


Имам въпрос:МФА-то в сервизния режим ми показва една температура от -47 градуса,там където по принцип показва външната темп,НО аз съм с троник и заради това тази функция по принцип не ми работи (прескача я,при нормален режим).Та,да не би това да е показание от IAT-a? :?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта