IAT сензор ?
- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
IAT сензор ?
Здравейте. Тръся си IAT сензор (датчик за температурата на входящият въздух) за VW Vento 1.8 ABS. Някаква информация колко струв нов и колко на старо. Освен това някой да му знае номера по ЕТКА-та, че аз не успях да го намеря. Мерси предварително.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Колега, аз също известно време търсих такъв датчик, за ABS мотор, 1.8 но на Пасат. Нали датчика е монтиран на пластмасовата капачка, която притиска дюзата? Моят беше прекъснал някъде вътре в пластмасата. В Юнитрейд ми сервираха цена към 180 лв. Отсвирих ги със съответните изрази наум. Потърсих и по моргите. Намерих два точно като моя, но те също бяха прекъснали. След това се заех и си закърпих моя. Запоих по една жичка от всяка страна на термосъпротивлението, увих ги надеждно около пластмасовото ушенце, за да не ги търся в някой цилиндър и след това ги свързах за съответните жички в куплунга. За мое учудване работата стана. Карам така вече около година, да чукам на дърво, проблем за сега няма.
- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
GVG написа:Колега, аз също известно време търсих такъв датчик, за ABS мотор, 1.8 но на Пасат. Нали датчика е монтиран на пластмасовата капачка, която притиска дюзата? Моят беше прекъснал някъде вътре в пластмасата. В Юнитрейд ми сервираха цена към 180 лв. Отсвирих ги със съответните изрази наум. Потърсих и по моргите. Намерих два точно като моя, но те също бяха прекъснали. След това се заех и си закърпих моя. Запоих по една жичка от всяка страна на термосъпротивлението, увих ги надеждно около пластмасовото ушенце, за да не ги търся в някой цилиндър и след това ги свързах за съответните жички в куплунга. За мое учудване работата стана. Карам така вече около година, да чукам на дърво, проблем за сега няма.
Датчиците трябва да са абсолютно еднакви и на двете коли.
Мерси за идеята. В аутодата-та са дадени стойностите които трябва да дава при разчлините температури, така че наистина може да се измайстори нещо.
При мен не е много е фатален проблема защото карам предимно на газ. На бензин само паля. Но пък Джетспарка не ми работи като хората и мисял, че може да е от този датчик. Прекалено много аванс дава и може да се получава така заради това, че компютъра се опитва допълнително да компенсира студеният въздух който отчита заради неработещият датчик. Ще видя дали мога да си намеря нещо по моргите.
Ако някой знае още нещо нека да сподели

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
GVG написа:Само бих искал да допълня, че двигателят ми претрисаше на празен ход. Тогава проверявах де що има датчик и открих прекъсването на този. Причината за проблема беше друга е се оправи лесно. Искам да подчертая, че след ремонта на този датчик не усетих промяна в работата на двигателя, нито в разхода.
и как го оправи че ме заинтересува и аз имам леко претрисане
- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ivo123 написа:само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.
Центровката е на 7-8 градуса...при форсиране на място скача до към 40, а с джета отива на 15 на ниски ... и при форсиране на 50... но тогава дефакто не притропва аванса. Това става само по време на товар т.е. когато карам. Газта е направена да резетва компа при гасене.
Принципно джета мести предварението на празен ход с 7-8 градуса по спецификация. Интересно е, че на студена кола джета работи перфектно, но загрее ли почват проблемите. От там си правя изводите, че е възможно компютъра да се опитва да коригира нещата заради някой крив показател.
В момента при при тестване компютъра отчита, че IAT датчика не работи и за него дава -57 градуса. Така, че даже и над 20 градуса да не играе роля при мен тези -57 е проблем.
Разбира се всичко това са догатки и докато не се смени датчика няма да се разбере дали проблема с джета е точно там.
Само да вметна, че съм от Пловдив и магазините в София кажи речи няма как да ги проверя в момента. Все пак някой да има представа колко точно му искат на нов датчик?
И още един крив проблем напоследък. Колата взе да пали все по трудно и трудно. 7-8 врътки на стартера и не пали. Чак на 2-3 опит успява да запали и то малко критично. След това си работи добре на ниските и високите. Като я загася малко след като е поработила и пали от раз без значение на бензин или на газ. Тези дни ако намеря време ще я оставя на един сервиз да видят какво става. Най кривото при тези проблеми, е че може там всичко да работи ок... Ще видим.
И накрая за капак напоследък при топло време след гасене колата продължава да се тресе и двигателя да работи. Спирам я на скорост+спирачка, но все пак дразни проблема. Същото го имах миналата година за малко през лятото. През зимата не се сещам да го е правила.
Ще съм благодарен на всякакви идеии

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
spa написа:ivo123 написа:само да добавя, че IAT по руските сайтове пише че работи до +20 градуса а след това не се следи сигнала на този датчик.
При загряла кола ако Джетспарка ти дава голямо предварение мисля, че проблема е другаде.
А центровката на самото делко на колко градуса е?
Да не е повече от 6 и като включиш ТАП-а да дава много предварение.
Можеш да пробваш със съпротивление на мястото на IAT около 700-800 ома, което е приблизително 50-на градуса.
Центровката е на 7-8 градуса...при форсиране на място скача до към 40, а с джета отива на 15 на ниски ... и при форсиране на 50... но тогава дефакто не притропва аванса. Това става само по време на товар т.е. когато карам. Газта е направена да резетва компа при гасене.
Принципно джета мести предварението на празен ход с 7-8 градуса по спецификация. Интересно е, че на студена кола джета работи перфектно, но загрее ли почват проблемите. От там си правя изводите, че е възможно компютъра да се опитва да коригира нещата заради някой крив показател.
В момента при при тестване компютъра отчита, че IAT датчика не работи и за него дава -57 градуса. Така, че даже и над 20 градуса да не играе роля при мен тези -57 е проблем.
Разбира се всичко това са догатки и докато не се смени датчика няма да се разбере дали проблема с джета е точно там.
Само да вметна, че съм от Пловдив и магазините в София кажи речи няма как да ги проверя в момента. Все пак някой да има представа колко точно му искат на нов датчик?
И още един крив проблем напоследък. Колата взе да пали все по трудно и трудно. 7-8 врътки на стартера и не пали. Чак на 2-3 опит успява да запали и то малко критично. След това си работи добре на ниските и високите. Като я загася малко след като е поработила и пали от раз без значение на бензин или на газ. Тези дни ако намеря време ще я оставя на един сервиз да видят какво става. Най кривото при тези проблеми, е че може там всичко да работи ок... Ще видим.
И накрая за капак напоследък при топло време след гасене колата продължава да се тресе и двигателя да работи. Спирам я на скорост+спирачка, но все пак дразни проблема. Същото го имах миналата година за малко през лятото. През зимата не се сещам да го е правила.
Ще съм благодарен на всякакви идеии
това описание насочва към два фактора даващи подобни последствия
1.Работа с преобогатена смес(тук сигурно си играе и датчикът за температурата на въздуха!)
2.Прекалено голямо закъснение.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
определено при показания -57 градуса е възможно да обогатява във всички режими на работа сместа на бензин и оттам да има проблеми - руснаците говорят доста за този датчик и има снимки със монтиран датчик /преработен от този който е за компа/
а за този датчик казват че при студено време удължава времето на отваряне на дюзата и когато показва такива стойности вероято постоянно обогатява. Разбира се това са само догатки, но можеш да пробваш с резистор да видиш дали ще отшумее проблема, преди да взимаш нов IAT.
а за този датчик казват че при студено време удължава времето на отваряне на дюзата и когато показва такива стойности вероято постоянно обогатява. Разбира се това са само догатки, но можеш да пробваш с резистор да видиш дали ще отшумее проблема, преди да взимаш нов IAT.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта