Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Чет 23 авг 2007 9:39


Tinko написа:Колега поне при палене не повишава ли оборотите, не се ли опитва да запали, или като въртиш е едно и също...??? :roll:


опитва се, да, дори на два пъти успяхме да запалим, но след 1-2 минути угасна сама на място.

набавили сме си вече цяло моно, сега търсим за проба и работеща бобина, помпата ще си я свалим, не е проблем. аз се надявам на бащата за съдействие за сервизи, морги и прочие.

стискайте палци да се оправим бързо и ефективно, че после трябва на риба да се ходи :) . а накрая ще докладвам какъв е бил всъщност проблема. само да се оправи...




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 23 авг 2007 10:59


На нещо по горивото ми мирише, според мен е или помпа или нещо в инжекциона. Не разбирам от инжекции, проблемите може да са от много неща. Желая ти по бързо да ги намериш, и колкото се може по евтино да ти излезе. ;)


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Нед 26 авг 2007 0:48


благодаря за помощта на всички! днес, по метода проба-грешка-грешка-проба и изключвайки всички възможни варианти един по един установихме, че проблемацията е в датчика на Хол ;) гадината с гадина не искаше да храни с ток... измъчихме се в жегата... с цяло делко за 50 кинта от морга (на отбивката за село Чавеите до Габрово - съобщавам за хората от региона) отново съм в джаза! :twisted:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 27 авг 2007 11:03


Боб.Баев написа:днес, по метода проба-грешка-грешка-проба и изключвайки всички възможни варианти един по един установихме, че проблемацията е в датчика на Хол ;)

vasstop написа:Според мен е прецакан датчика на Хол...

;)


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пон 27 авг 2007 13:11


Там цените биват - засега... Иначе - само датчика е 60 лв. Бош, а и смяната му е малко по-пипкава, отколкото направо да смениш цялото делко... Оглеждай за омасляване /най-вероятно не си сложил нов О-пръстен :) / и си носи старите палец и капачка за вс. случай... Радвам се, че сте се оправили, дано не сте се "пекли" твърде дълго, докато стигнете до датчика... :)


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Пон 27 авг 2007 15:50


vasstop написа:
Боб.Баев написа:днес, по метода проба-грешка-грешка-проба и изключвайки всички възможни варианти един по един установихме, че проблемацията е в датчика на Хол ;)

vasstop написа:Според мен е прецакан датчика на Хол...

;)


умното си е умно :lol:

@коко
аз въобще изключих за О-пръстена... добре че ме подсети...
опекохме се яката... слънчасах май... неделя цял ден ме боля главата...


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re:

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Вто 17 мар 2020 19:48


radotom написа:Обсъждано с vaskoto1
синичкото са неговите коментари ;)
radotom написа:
Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

Според мен си или за бобина, или централния кабел от бобината до капачката (най-вероятно!)



Здравей.Ако може да попитам а имам следният проблем.Колата е СЕАТ КОРДОБА 1,6 75 к.с. 94 година.При мен се получи следното нещо както си карах и колата угасна(повече неиска да запали).Викнах човек който уж разбира и той ми каза че бубината ми е заминала.Днес купих нова смених я и пак неикска да запали.На главният кабел които излиза от от бубината и утива към дистрибуторната капачка няма ток(искра).На кабела който захранва бубината показва на мултицета че има. На кабела който е за хол-датчика показа че има (мерих с пробна лампа-светна).Та въпросат ми е възможно ли е да ми е изгоряло делко-то или проблемът е някъда другаде? Бих се радвал ако дадеш някой полезен съвет.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19559
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот radotom » Вто 17 мар 2020 20:11


Разкачаш централния кабел от дистрибуторната капачка, бодваш някаква свещ там (да опира резбата й към двигателя! ), вадиш буксата от делкото (под дистрибуторната капачка) и си приготвяш един кламер или тънък едножилен проводник.
Бодваш кламера в средния пин на буксата (тази част с кабелите).
Даваш колата на контакт, отиваш отпред и с боднатия кламер почваш да цъкаш по корпуса на двигателя.
Трябва да се случват 2 неща - при всяко цъкване на кламера, да цъква и искра на свещта и в същото време да се чуе и дюзата да 'плюе'. Вероятно и стъпковото моторче на дросела ще се раздвижи.
Ако пак няма искра на свещта, а дюзата се чува - или има проблем и с новата бобина, или със захранването до нея.
Ако има искра вече трябва да се провери дали и при въртене на стартер има напрежение до бобината.
Ако отговора и на двата въпроса е ДА - вероятно хол-датчика е загинал геройски


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Вто 17 мар 2020 20:30


Благодаря но утре ще пробвам, че сега вече се мръкна и ще пиша дали съм си оправил проблема или е някъде другаде.


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Сря 18 мар 2020 14:56


Здравейте пробвах метода на radotom и даде искра.Премерих и кабела на бубината при въртене на двигателя и там покаа че има(мерих с лампа понеже неносех мултицет)По всичко личи че е Хол-датчика.Обадих се да поръчам нов (ЗАРАДИ КОРОНАВИРУСА ВСИЧКИ ФИРМИ ЗА АВТОЧАСТИ РАБОТЯТ САМО ОНЛАЙН) но ми казаха че трябва да си намеря електричар понеже новият датчик идвал с кабели и трябвало да се запоява.Та въпросат ми е вярно ли че се запоява и лесно ли се сменя това чудо?


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот 4i4o-dido » Сря 18 мар 2020 18:55


Зависи от делкото.
Аз съм с АЕА/код на мотора/ и датчика ми е без кабели-излизат 3 пластини към буксата.
Откъде си ?
Датчика на Хол е труден за ''хващане''. Трябва да направиш светодиоден пробник , да видиш веднага има ли импулс от датчика.
На обикновен светодиод запояваш съпротивление 1ком. Пробваш за светене на акумулатора. Ако не свети разменяш + и -.
И си ги бележиш.
Откачваш буксата с 3 пина от бобината. Слагаш минусовия кабел от светодиода на средния пин. Той е импулс от Хол.
Плюсовия на + на акумулатора. Даваш на контакт и въртиш на стартер. Диода трябва да мига ако Хол е изправен.
Дано съм го обяснил разбираемо.


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Сря 18 мар 2020 19:02


От плевен.като гледам и моето е без кабели от вътре но немога да извадя щифта за да мога да махна старият хол-датчик и да слагам новият


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Вто 07 апр 2020 18:45


Здравейте отново.Искам да попитам понеже повече разбирате от мен смених хол-датчика и колата запали.Но докато е студен двигателя си работи идеално(с леки прекъсвания,държи на 1100 оборота).след 3-4 мин като загрее двигателя и започва вече много да прекъсва( неравномерни обороти и прекъсвания)Принципно преди да ми замине датчика колата държеше 900 оборота на ниските а сега направо си гасне.Какъв може да е проблема и как да го разреша (Немога да я закарам на сервиз понеже гасне много) Данеби тази част която съм купил и сложил не е зацепена или ?


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот 4i4o-dido » Вто 07 апр 2020 20:28


Пробвай с леко завъртане на делкото. Предполагам не си белязал корпуса при свалянето.


Потребителски аватар
Мартин.Кирилов1
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 17 мар 2020 19:32
Автомобил: toyota corolla verso
Двигател: 2 2 D4D 136

Re: Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Мартин.Кирилов1 » Вто 07 апр 2020 20:55


писах ти на лично



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgivw, Google [Bot], nikname и 105 госта