Луфт във волана

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mafiacartel
Мнения: 965
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
Двигател: PG
Местоположение: гр.Поморие

Луфт във волана

Мнениеот mafiacartel » Пет 14 сеп 2007 23:14


Колеги вчера цял ден обикаляхме за VW Passat 2 и намерихме един който беше най удачен вариянт. Обаче има една забележка която ме дразни но ми казаха че за тия години било нормално. При изгасен двигател и при наличието на хидравлична рейка има луфт във волана нещо като свободен хот наляво надясно . По принцип такъв луфт съм виждал и на други коли но при запалването той изчезва но при него си остава. От каде може да идва той и проблема сериозен ли е ? И още нещо хидравликата е много по различна от другите в смисъл много по леко се върти волана от на другите Passat-и с хидравлична рейка. :shock




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 14 сеп 2007 23:19


Или кормилни накрайници или рейката се предават.


Потребителски аватар
mafiacartel
Мнения: 965
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
Двигател: PG
Местоположение: гр.Поморие

Мнениеот mafiacartel » Пет 14 сеп 2007 23:55


andro_ написа:Или кормилни накрайници или рейката се предават.



А подлежили на темонт и скъпо ли излиза ?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 15 сеп 2007 6:48


Накрайниците са лесни - 10-15 лв за брой и то за качествени,след смяната стенд и готово.
Ако е рейката,то вътре в нея се появявва луфт между един назъбен гребен и едно зъбно колело.Доколкото знам може да се обере този луфт,има си настройка,но трябва да го прави майстор,за да не се затегне много.
Закарайте колата на канал,всичко ще си каже.


Потребителски аватар
bboikov
Мнения: 499
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот bboikov » Съб 15 сеп 2007 8:13


По-вероятно е да са накрайниците, не мисля, че това е сериозен проблем. Не са скъпи и лесно се сменят. Едва ли е рейката, тъй като тя е хидравлична, не е лошо да видиш да ли тече някъде. Ако няма течове, то не е от нея, няма начин. Принципа на работа на хидравличните е съвсем различен от принципа на работа на механичните.

Лекото въртене на волана е нормално, но ако навиеш волана до край в една посока и след това го завъртиш в обратна посока и той достига до другото крайно положение сам, то това означава, че хидравличната течност преминава много бързо - причина - главата на рейката е за ремонт.

Горе-долу това са възможностите. по принцип хидравликата на волана на Пасат ІІ, ІІІ и Голф ІІ, ІІІ са слабо място на тези модели.

Последна промяна от bboikov на Съб 15 сеп 2007 8:19, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 15 сеп 2007 8:18


bboikov написа:Принципа на работа на хидравличните е съвсем различен от принципа на работа на механичните.

Сигурен ли си?


Потребителски аватар
bboikov
Мнения: 499
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот bboikov » Съб 15 сеп 2007 8:21


Патил съм, та ми се наложи да изясня някой детайли. :lol: :lol:

Забравих! Има още един вариант - не се вижда теч, но губи хидравлична течност. Просто следиш нивото по казанчето, ако пада ясна работата... има едни уплътнения които трябва да се сменят, мисля, че бяха 3 на брой.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта