:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с акумулатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с акумулатора

Мнениеот koziak » Сря 03 окт 2007 17:51


Колеги,в понеделник тръгнах да излизам с колата,качвам се,врътвам ключа - и няма никой.Акумулатора се разредил и стартера не върти.Бутнах и запали,след което вечерта сложих акумулатора да се зарежда.В вторник го сложих пак на колата и палеше.Днес след обед излизам и пак неще да завърти стартера.Въпросът ми е,възможно ли е така изведнъж акумулатора да си замине?Досега не е давал признаци.че си заминава.Проверих алтернатора - зарежда си добре.
Как да проверя.дали нещо не ми хаби акумулатора?Не е плафон в жабката или багажника.
Иначе акумулатора незнам на колко време е,тъй като го взех с колата,и вече при мен кара 2ра година - Искра 44А.




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Сря 03 окт 2007 17:58


Незнам,ама днес питах колко пари е един 55 ампера ИСКРА и жената вика - 100 лева :shock


Потребителски аватар
tskostov
Мнения: 494
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с акумулатора

Мнениеот tskostov » Сря 03 окт 2007 18:03


koziak написа:Колеги,в понеделник тръгнах да излизам с колата,качвам се,врътвам ключа - и няма никой.Акумулатора се разредил и стартера не върти.Бутнах и запали,след което вечерта сложих акумулатора да се зарежда.В вторник го сложих пак на колата и палеше.Днес след обед излизам и пак неще да завърти стартера.Въпросът ми е,възможно ли е така изведнъж акумулатора да си замине?Досега не е давал признаци.че си заминава.Проверих алтернатора - зарежда си добре.
Как да проверя.дали нещо не ми хаби акумулатора?Не е плафон в жабката или багажника.
Иначе акумулатора незнам на колко време е,тъй като го взех с колата,и вече при мен кара 2ра година - Искра 44А.



с къв касетофон си... аз имам същия проблем и тоя проблем се появи след като сложих касетофона :) другата седмица заминавам за 5 дена в чужденеция и ще направя експеримент като откача касетофона...ако акумулатора пак падне ...... отивам в магазина :) все пак е в гаранция все още :)


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Сря 03 окт 2007 18:21


с cd pioneer съм.Самоче то не ми е от скоро,сложих го преди около 8 месеца.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 03 окт 2007 18:30


Най-добре става с амперклещи за прав ток, но не знам дали ще намериш.Провери по акумулатора някъде за щампа или надпис кога е произведен.Ако е на над 4 години е напълно възможно да е умрял.

ПП: и при мен акумулатора умря от веднъж.


Потребителски аватар
plamen032
Мнения: 763
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот plamen032 » Сря 03 окт 2007 18:43


Отиди някаде където продават акумулатори. Обикновенно там имат уреди с който измерват дали имаш утечка, а ако нямаш директно кешираш за нов. Не могат да те излъжат защото ако имаш утечка и земеш от тях акумулатор знаят че ще им създаваш после проблеми :twisted:


Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Re: Проблем с акумулатора

Мнениеот petko5 » Сря 03 окт 2007 19:02


koziak написа:Колеги,в понеделник тръгнах да излизам с колата,качвам се,врътвам ключа - и няма никой.Акумулатора се разредил и стартера не върти.Бутнах и запали,след което вечерта сложих акумулатора да се зарежда.В вторник го сложих пак на колата и палеше.Днес след обед излизам и пак неще да завърти стартера.Въпросът ми е,възможно ли е така изведнъж акумулатора да си замине?Досега не е давал признаци.че си заминава.Проверих алтернатора - зарежда си добре.
Как да проверя.дали нещо не ми хаби акумулатора?Не е плафон в жабката или багажника.
Иначе акумулатора незнам на колко време е,тъй като го взех с колата,и вече при мен кара 2ра година - Искра 44А.


Според мен, трябва да си провериш :
1. Втулките и четките на стартера.
2. Клемите на акумолатора, обикновенно са клеясали и не прават хубав контакт.
3.Чак тогава да си погледнеш и замериш акумолатора и евентуално да го смениш.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 03 окт 2007 19:23


44А/h на 2000 кубика толкова 2,3 години :roll: и нов, но ти замери това онова де.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 03 окт 2007 19:29


Виж там има ли електролит,ала-бала.Ако е свършило аку-то си вземи ново,ама нека да е 60-62 Ah.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Сря 03 окт 2007 19:33


Трябва да се измери гъстотата на електролита.При напълно зареден акумулатор (със зарядно устройство) гъстотата на всички клетки трябва да е към 1.29 (не знам кви са единиците).Необслужваемите не стават обаче за такава преценка.Аз затва не си купувам такива.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 03 окт 2007 19:37


dimitars написа:Трябва да се измери гъстотата на електролита.При напълно зареден акумулатор (със зарядно устройство) гъстотата на всички клетки трябва да е към 1.29 (не знам кви са единиците).Необслужваемите не стават обаче за такава преценка.Аз затва не си купувам такива.

Необслужваем ли? Освен ако не е сух с гел,няма такъв термин необслужваем. И необслужваемите оловно-киселинни се отварят.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Сря 03 окт 2007 19:47


Сигурно си прав...Аз не съм имал до сега много типове акумулатори.Само Монбат и Искра.И двата типа имаха лесен достъп до електролита в клетките.Сегашната ми кола е с Искра,на която премерих гъстотата и съм сигурен,че е читав.На предната беше Монбат.Фен съм на марката щото един такъв ме изкара над 5 г.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 03 окт 2007 20:01


Според мен , ще е добре да си преместиш малко парички в някой по тъмен ъгъл .... че ще допреш до тях ..... и си вземи някой по дебел , че тези А часа в БГ са маалкко по малко от немските ;) ..... тук е в сила номера на китайските уредби - менте - като започната да пишат едни хиляди ватове ;) а като ги пуснеш - ВЕФ ! ( то сега и ВЕФ току се наложи да обяснявам какво е ;) )

моя точно така си отиде ... и плафони търсих , и утечки мерих .... и нов си купих - така миряса :wink:


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Сря 03 окт 2007 20:06


Само се опитах да дам съвет как да се прецени най-точно състоянието на един акумулатор.Извеването на гъстотата на електролита гарантира това.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dimitars » Сря 03 окт 2007 20:08


имах предвид "измерването",съжалявам...Разбира се и напрежението между клемите трябва да е над 12 V



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта