здравейте, искам да попитам няколко неща които не са ми съвсем ясни.
1. течността на хидравликата и спирачната течност сменят ли се и ако да на колко време/км ?
2. на колко километра се сменя маслото на двигателя? Някои казват на 7500 е най добре, някои на 10000, и маслото 10в40 синтетично добре ли е за този двигател? Маслото е МДХ и присъства номера на фолксваген - нещо с нули и 5тици беше. Какво масло ще ми препоръчате за този двигател с оглед на това че не съм милионер но пък и много си обичам колата и искам най-доброто за двигателя.
3. голям проблем ли е че в охладителната система на двигателя не съм сипал дестилирана вода? когато слагах антифриз не знаех че се допълва с дестилирана вода.
4. относно карането, в какви обороти се кара този двигател? вреден диапазон? критична граница? когато ми я даде брат ми ми каза че няма причина този двигател да минава над 3000, до колко споделяте това мнение? Вредно ли е за двигателя когато работи в диапазона 1300-1800 ?
5. предложиха ми чип тунинг който ще повижи мощността на двигатела с до 33%, въпроса ми е за сметка на какво ще се увеличи мощността? не било за сметка на разход ами на какво тогава? по-бързо износване да турбо компресора/двигателя, повече пушене или друго?
6. изгоряла ли ми е лампата за горивото или дози мотор няма такава? само червена зона на стрелката за горивото?
7. брат ми с колата ми подари и резервна турбина, къде мога да отида на една диагностика да ми кажат в какво състояние е и дали мога да разчитам на нея в случай на повреда на моята?
8. какво означава това ин002 което ми свети на таблото всеки път като паля ?
искрено ще съм ви благодарен ако ме просветлите за тези неща.
поздрави
Няколко въпроса за голф3 1.9 тди 90
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
значи за маслото първо според мен го сменяй когато поискаш но да не е много по късно от 10000км.
Според мен не си заслужава за чипа - от него ще ти пуши доста повече а и смятам че ще ти се намали ресурса на двигателя и другите компоненти. Ако го караш от 1300 до 1800- единственото което ще стане е да ти дава по нисък разход. По този начин не вредиш но двигателя. А и все пак 1.9 тди 90 кс смятам че върви доста прилично, така че ако не си някоя спортна натура, не го пипай дзверо
Според мен не си заслужава за чипа - от него ще ти пуши доста повече а и смятам че ще ти се намали ресурса на двигателя и другите компоненти. Ако го караш от 1300 до 1800- единственото което ще стане е да ти дава по нисък разход. По този начин не вредиш но двигателя. А и все пак 1.9 тди 90 кс смятам че върви доста прилично, така че ако не си някоя спортна натура, не го пипай дзверо

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
1. Спирачна течност е хубаво на 2-3 години да се сменя, хидравличната няма нужда.
2. На 10 000 е нормално, за това какво масло зависи от мотора в какво състояние е, но 10в40 е добър избор. /Аз примерно на моя мотор 1.9ТДИ му слагам 5в40 Мотул и съм много доволен/
3. Не е голям проблем, а пък ако си с червен антифриз пък не е никакъв защото той трябва да е с антикорозионни добавки.
4. Аз моя го карам между 1800 и 4000 и не му е никакъв проблем. Най често е около 2300-2500. Ниските обороти на висока предавка не се отразяват добре на нито един мотор.
5. Те тука никаква идея.
6. Няма лампа за горивото.
7. За диагностика на турбинката - Реал Турбо на околовръстното.
8. Сервизна индикация е това има писано по темата как се нулира.
2. На 10 000 е нормално, за това какво масло зависи от мотора в какво състояние е, но 10в40 е добър избор. /Аз примерно на моя мотор 1.9ТДИ му слагам 5в40 Мотул и съм много доволен/
3. Не е голям проблем, а пък ако си с червен антифриз пък не е никакъв защото той трябва да е с антикорозионни добавки.
4. Аз моя го карам между 1800 и 4000 и не му е никакъв проблем. Най често е около 2300-2500. Ниските обороти на висока предавка не се отразяват добре на нито един мотор.
5. Те тука никаква идея.
6. Няма лампа за горивото.
7. За диагностика на турбинката - Реал Турбо на околовръстното.
8. Сервизна индикация е това има писано по темата как се нулира.
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 9:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
°niksi° написа:1. Спирачна течност е хубаво на 2-3 години да се сменя, хидравличната няма нужда.
2. На 10 000 е нормално, за това какво масло зависи от мотора в какво състояние е, но 10в40 е добър избор. /Аз примерно на моя мотор 1.9ТДИ му слагам 5в40 Мотул и съм много доволен/
3. Не е голям проблем, а пък ако си с червен антифриз пък не е никакъв защото той трябва да е с антикорозионни добавки.
4. Аз моя го карам между 1800 и 4000 и не му е никакъв проблем. Най често е около 2300-2500. Ниските обороти на висока предавка не се отразяват добре на нито един мотор.
5. Те тука никаква идея.
6. Няма лампа за горивото.
7. За диагностика на турбинката - Реал Турбо на околовръстното.
8. Сервизна индикация е това има писано по темата как се нулира.
хиляди благодарности!
- Legolas
- Мнения: 152
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:59
- Автомобил: GOLF 4 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София и провинцията
Да ти помогна и аз малко, че като гледам няма голяма разлика между твоят двигател и моят.Значи аз карам Сеат Ибиза 1,9 ТДИ 97".Масло за двигател използвам TITAN FUCHS 5w40 Super Sync Plus High Performans, което е за високи натоварвания.Може да е малко рядко, но пък не ми го гори.По каталог за този двигател ми изкараха, че му дават пълна синтетика.Колата за 10 000 км не беше изгорила и 100 грама от него защото го следя в седмицата по 3 пати и не му давам да диша.Но мисля сега да мина и аз на 10W40, че двигателят може да не е каран много, но си е вече на годинки и частите имат хлабини.За марката не бих минал на друга по каквато и да е причина.Маслото е Немско и няма ментета от него.Цената на маслото е 20лв. за литър.За ниско обороти на висока предавка не е препоръчително, така са ми казвали експерти.Иначе със 50км/ч и аз съм карал на 5-та, само че без никаква газ.За чип и аз горещо се интересувам от рискове главно с турбината предполагам, че са свързани.Ичетох почти цялата тема за силов тунинг тук, но щом на атмосферен двигател качва мощноста с 8-10% а на турбиниран със 30-35%, явно чипа надува турбината, но ако може да ми се скапе турбината заради тая простотия, ще си карам така, че и сега върви и не се удържа представям си с още 30 коня какво ще стане(май не мога да си представя)...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта