Смяна на танпони на носач,може ли да стане така? Решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Смяна на танпони на носач,може ли да стане така? Решено

Мнениеот aicberg » Пет 02 ное 2007 12:45


Здравейте,прочетох всичко кето намерих за предстоящата ми смяна на тампоните на носачите,но не открих точно това което ме интересува.А то е:при смяната на тампоните,мога ли да ги охладя и същевремено да нагрея носача?Дали ще стане както трябва описаната от мен процедура? Голф3 1.4 92г.Тампоните са с алуминиева периферия.Благодаря ви предварително.
mod edit: vasstop




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Пет 02 ное 2007 13:30


Добре дошъл първо,

То това е технология за такива неща но в случея не е желателно да нагряваш носача все пак е от жизнено важно значение за колат. Тамоните се набиват най-лесно на преса, ако нямаш преса с дорник и чук.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 02 ное 2007 21:00


само преса беце :roll: нямя начин


Потребителски аватар
dido_golfa
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот dido_golfa » Пет 02 ное 2007 21:19


аз лично сум ги сменял с една газова лампа нагрях самия танпон,,докато тонпона не се запали и остане само аломиниевия прустен и после гоизбих а новия говкарах с менгеме малко е голям зор ама става със сигорност лично сум го пробвал успех в начинанието


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пет 02 ное 2007 21:22


колегата го е казал - топло требе за старите а не репресиране - носача отива у космоса с преса ако е по-ръждив................. топло и после аут пръстена / железото/ от тампона и новите ги стокваш в носача!


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пет 02 ное 2007 23:07


Метала в тампона а и в носача е много малко така че при охлаждане и загряване на съответните места няма да се получи изискуемото свиване и разширение достатъчно за да ги монтираш без зор.Но нищо не пречи опита - тампоните да ги вкараш във фризера през ноща преди смяната и да ги извадиш от там приди монтажа а на носача нищо няма да му стане ако го вкараш във фурната и го нагрееш до да речем 150-200 градуса аз бих предпочел долната стойност за всеки случай.Това едва ли ще ти помогне но няма да ти навреди в никакъв случай.
Успехи в начинанието.И да не забравиш да пишеш дали тази процедура става за нещо.


Потребителски аватар
Cyberloner
Мнения: 470
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cyberloner » Съб 03 ное 2007 11:25


не те разбрах на което викаш тампон, но сега ти обяснявам за N10207803 което е предния тампон

смисъл от нагряване, охлаждане, рязане, дъвчене, хвърляне на боб и палене на огън реално няма НЯМА :)

1. пръскаш смазка по стария тампон да проникне между него и носача
2. на менгемето слагаш 1 голяма коронка за да обхване гнездото на носача и една по-малка да натисне тампона да излезне върти се малко по-трудно но не е проблем
3. почистваш хубаво гнездото на носача от смазката че все пак не е ясно как ще се отрази на гумата на новия тампон
4. новия тампон, преди да го сложиш му мацваш малко течен сапун, който действа като смазка
5. за да набиеш новия тампон в носача пак ползваш голямата коронка, но този път взимаш един болт и 1-2 шайби, като блота е 1мм по-малък от втулката на носача а шайбите гледаш да са от големите
6. стягаш на менгемето и си готов :wink:

метода е аналогичен и при задния тампон дето някои хора му викат втулка(то си е втулка де ама съм го срещал и като заден тампон :) ) само там разликата е че новия се набива с коронка, която да опре в металния пръстен :wink:


П.П. не ти препоръчвам да нагряваш каквото и било по колата защото 100% има някаква степен на закалка, да не говорим че може да скапеш и антикорозионното покритие


aicberg
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот aicberg » Пон 12 ное 2007 8:55


Най накрая ми остана време и смених тампоните.Не съм нагрявал,защото прочетох мненията ви и прецених че наистина няма смисъл.Операцията мина успешно за 2ч.Само много се учудих на болтовете 18 :shock Благодаря ви.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта