Kакво масло за 4GTI

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Kакво масло за 4GTI

Мнениеот leonardo_vd » Пон 19 ное 2007 19:13


С риск да ми изтриете темата искам да попитам специалистите, коя марка масло е най-подходяща за голфарата ми и евентуално какъв тип масло?
Благодаря на всички отзовали се.. СПЕШНО ми е до утре сутринта трябва да реша.




Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Пон 19 ное 2007 20:09


Ами не знам коя е най-подходящата но ще ти кажа аз със какво карам.
Aral tronic 0w40.


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 11:05


Бземи си 10W40:)Това е полусинтетично!:)


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Вто 20 ное 2007 11:26


Пълна синтетика на Тотал ;)


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 11:51


Не мога да разбера защо е нужно да се набутвате за пълна синтетика бе хора???????Пълната синтетика е за двигатели до 60000км?????Защо???Кой ви каза и от каде на каде? :screwy Кому е нужно?


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 20 ное 2007 11:52


IHT написа:Не мога да разбера защо е нужно да се набутвате за пълна синтетика бе хора???????Пълната синтетика е за двигатели до 60000км?????Защо???Кой ви каза и от каде на каде? :screwy Кому е нужно?


Ха ха ха ха !
Сега сериозно.
Вземи пълна синтетика 0W40


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 12:20


Добре сериозно!!!Отговори защо пълна синтетика колега?Защо ???Нали го препоръчваш!ЗАЩО!!!! :D


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 12:29


Защо не например 5W40 или 10W40?или.....?обясни на човека защо с тъкъв вискозитет колега brabus!!!Защото виждам че явно разбираш доста обясни му!!!Пак и аз мога да науча нещо ново! :D


Потребителски аватар
invitorgen
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот invitorgen » Вто 20 ное 2007 12:43


IHT написа:Защо не например 5W40 или 10W40?или.....?обясни на човека защо с тъкъв вискозитет колега brabus!!!Защото виждам че явно разбираш доста обясни му!!!Пак и аз мога да науча нещо ново! :D


A полусинтетитата до колко километра се слага? Казват ми 4е над 150000 трябва минерално масло...


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 12:54


Да по принцип след сто и педесет хиляди в дебелите книги дават15W40! :D То вече е мъсло с по голяма гъстота!Се пак двигателите имат износване и затова мъслото е по" дебело" ако мога така да се изразя! :D


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 20 ное 2007 12:59


За фв никой никъде не дава 15/40 масло, или ако дава е тапет :wink: Може да става, не не се препоръчва, тва е минерално масло все пак. 0/40 се слага на турбо коли, за да може при студен старт (В България има зими по -20) маслото да не е на грес и да отиде бързо-бързо до турбинката, преди да е сдухала. Ако си рацер обаче, и си обичаш колата и я държиш на топло в гараж зимата ти препоръчвам 10/60 масло за тая турбина, че си топли :wink: IHT кво се дървиш на брабуса, ти като много знаеш кажи защо според теб НЕ трябва да се слага 0/40???


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 13:14


Причините са доста първо да сложи масло 0W40 на кола която е 200000км не е много раумно защото е прекълено тънко масло и има опасност да започне да трака да го харчи не казвам да си сложи 15W40 но например ако изка по тънко масло да сложи 5W40 или 10W40 ето примерно една извадка от каталог на ELF http://www.didi94.com/oils/elf/table/elf_table.pdf :D


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 20 ное 2007 13:34


Ама тая първата цифра е само какво е маслото при палене и студено време...0/40 е перфектно за зимата за градско често палене...5/40 също е добре, аз карам с 10/40, ама 15 не е за фв...рена глупости да, ама тука маслото е по-важничко...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 20 ное 2007 14:20


Pour Point ASTM D97 °C -33 това е за 10W40
Pour Point ASTM D97 °C -55 това е за 0W40


Значи първото масло губи течливостта си пи -33 гр. Сега се замисли какви студове имаме в нашата родина! Че доста пъти става под -20 гр. и едва ли искаш 5 клапанов двигател и то с турбо да го оставиш без мазане докато загрее.
Това, че старите мотори искат гъсти масла са ГЛУПОСТИ. В работна температура, когато се гледа горния индекс, с какво 10W40 е по-"гъсто" от 0W40???
Ако двигателят е наред няма значение на колко км пробег е, за да избираш маслото спрямо това.
Ако имаш по 1 мм луфт м/у сегменти и цилиндър или гумичките на клапанита са станали на кокал...ами тогава търси 80W90 направо.


Потребителски аватар
IHT
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IHT » Вто 20 ное 2007 15:34


Ето нещо полезно за всичкини!!! :D Маслата се разделят на 10 визкозитетни класа:6 зимни обозначени с W и цифрите 0W,5W,10W,20W,25W и четири летни означени с 20,30,40 и 50.Критериите за принадлежност към зимния клас са:Динамичен вискозитет определен от специална апаратура,симулираща въртенето на коляновия вал в лагерите и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване!температурите в който се извършва това са различни но всичките са отрицателни!Например за масло 5W те са -25 градуса и минус 30градуса за 15W което е най използвано в България тенпературите са -15;-20 градуса по целзий!Това узначава че при тези тенператури нормалния динамичен визкозитет гарантира оптимално съпротивление при началното завъртане на коляновия вал,както и че е гарантирано бързото изпомпване на маслото при тези тенператури! :D Общо взето числото от пред показва минусувата тенпература а числото след W летния визкозитет! :D [/url][/quote]



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта