Проблем с подкачването на маслото на ДВГ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Проблем с подкачването на маслото на ДВГ

Мнениеот blue_shadow » Съб 24 ное 2007 21:58


Днес се видях в чудо - паля колата, тръгвам и чувам, че клапаните тракат доста, след 200-300 метъра ми светна лампата за маслото и започна да пищи. Отбих веднага, погледнах маслото и всичко беше ОК. Тръгнах и клапаните пак яко чукат, след малко и лампата пак светна. Пак отворих да видя - на щеката маслото ОК :roll: . Мисля, че не подкачваше масло до клапаните. 1вата идея беше да ида да сменя маслото и филтъра евентуално да няма нещо запушено (беше ми на около 7000км старото-мотул 15w40). Направиха ми промивка на двигателя, смениха маслото (10w40), филтър и изглежда всичко се оправи - към 50км пробег нищо не светна и клапаните се поуспокоиха. Само дето майсторите ми казаха, че гарнитурата ми е за смяна :(
Та молбата ми е към колегите с по-голям опит с двигатели, да кажат дали съм решил проблема като съм сменил маслото и филтъра или само съм забавил нещата и пак ще се появи проблема, дали е необходимо веднага да сменя гарнитурата? Дали маслената помпа не е за смяна?
Мерси предварително.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 24 ное 2007 22:04


Най вероятно е било от филтъра или от затлачена цедка на помпата, дано си се разминал само със смяната и промивката. Ако го направи пак обаче отваряй двиг. да видиш от какво е за да не стане по лошо :idea:


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Съб 24 ное 2007 22:10


Тези майстори що не ти измериха налягането на маслото а веднага се хванаха за гарнитури и основни ремонти, мнооооооого ги обичам такива.Моя съвет е да отидеш веднага да ти измерят налягането на маслото, за да видиш дали качва или имаш проблем налягането, мисля че трябваше да е около1.8- 2атм. при 2000оборота, действай щото в големи разходи можеш да се вкараш.


Потребителски аватар
daaed3
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Мнениеот daaed3 » Съб 24 ное 2007 22:10


а може и да е от датчика провери и това


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Съб 24 ное 2007 22:14


daaed3 написа:а може и да е от датчика провери и това

Ако е само датчика, ще ми тракат ли клапаните? Най-кошмарното е маслената помпа да си е отишла, но предполагам, че ако изгори веднъж няма да тръгне пак да работи цели 50км...или греша?


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Съб 24 ное 2007 22:17


Може да е било и от маслото или филтъра но за да спиш спокойно провери си налягането :!:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 24 ное 2007 22:46


сьс сигурност проблема не ти е решен .


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Нед 25 ное 2007 10:42


scruc написа:Може да е било и от маслото или филтъра но за да спиш спокойно провери си налягането :!:

В понеделник веднага отивам да проверят налягането, но вече се съмнявам във тия "майстори" дали дори ако налягането е в нормите няма да се изгаврят (като се има в предвид в какво положение съм) и да кажат, че трябва да сменям част Х...... и да ме вкарат в излишен разход?

мисля че трябваше да е около1.8- 2атм. при 2000оборота

значи това трябва да е налягането?


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Нед 25 ное 2007 11:36


Ами отиваш при някой майстор и се правиш на луд , демек не му казваш че си имал проблем а че просто искаш да си проконтролираш двигателя и освен това докато го мери гледаш манометъра какво показва.Що се отнася до налягането потърси мисля че имаше тема в която се споменаваше при колко оборота колко атм. трябва да е.Успех.


П.С. Забравих да ти кажа да мериш налягането когато колата е добре загряла, имай в предвид че маслото достига работна температура по бавно отколкото антифриза, покарай колата един час за да си сигурен че е загряло.


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Нед 25 ное 2007 18:29


scruc написа:П.С. Забравих да ти кажа да мериш налягането когато колата е добре загряла, имай в предвид че маслото достига работна температура по бавно отколкото антифриза, покарай колата един час за да си сигурен че е загряло.

Мерси колега за всички съвети!


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Пон 26 ное 2007 15:46


Днес мерихме налягането - всичко е ОК дори е малко над 2 при 2000 оборота при загрял двигател. Само сменихме датчика за налягането (1.2-1.6bar 6.70лв.) Монтьора (който също е с 2ка :) ) каза, че всичко е ОК и това е чест проблем при 2ките - или от датчика или от таблото се получава да се включи лампата със зумера.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 26 ное 2007 21:57


blue_shadow написа:Ако е само датчика, ще ми тракат ли клапаните?

Братче, това горното ти сам си го написал....
Ако наистина гарнитурата е свършила, какъв е шанса да е текнала водата баш в маслените магистрали?
Защото това би обяснило проблемите, както и предупреждението на майсторите.
Погледни дали не е пресечено. Дали няма бели парцали.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта