Ту зарежда,ту-не.Пак същия Голф2-PB
Ту зарежда,ту-не.Пак същия Голф2-PB
Не мога да разбера какво се случва с тия токове,а вече почвам да побеснявам
Замерихме оня ден зареждането на голфа и се оказа,че не зарежда.Да,ама като се прибрах откачих клемата на акумулатора при работещ двигател и тя не угаснааа
Сякаш зарежда,когато му е кеф,като пусна фар или габарит,забелязвам че контролната зелена лампичка за габарита съвсем леко премигва,сякаш ту и идва нормален ток,ту слаб.Въпросният колега ми обяснява,че заминал диод на динамото,ама тогава нали няма да зарежда постоянно?Помагайте,че и преди малко бутахме като луди с един приятел,той горкия вече на заплата трябва да го взема с тия тоци...
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Vito написа:Ми той един алтернатор 2-ра ръка е около 50лв.,ама бих я купил щото не знам на какво попадам следващия път.Въпроса ми е мога ли сам да установя дали е диод?
Само след разглобяване на алтернатора и разпояване на намотки на статора за да може да се измери, диодите са 6 + 3
Ето да се ориентираш:
6 са мощните изправителни диоди за основното захранване , другите три са по 3А за подмагнитване доста по-слаби.
Eй, приятел, тука си се вкарал в голям филм. Преди време моя голф ми го правеше тоя номер със зареждането. Взех дори назаем един акумулатор и го зареждах, като тоя с който карам през деня го сменям и го слагам да се зарежда. И така всяка вечер. Откачвам клемите на акумулатора - колата работи. Меря напрежението на клемите - 14.4 волта. Диода за зареждането не свети, абе всичко е слънчак:) Да ама акумулатора пада и това си е. И какво открих накрая съвсем случайно - покрай мотора кабелите от динамото минават през един гумен маркуч. На едно място се беше протрил, протрила се и изолацията на кабелите и те нагорели, направо се ронеха като юфка, т.е. по тях минава ток, ама толкова, колкото диода да не отчита проблем със зареждането. Смених ги и сега съм ОК.
Не твърдя че и при теб това е проблема, ама провери.
Успех:)
Не твърдя че и при теб това е проблема, ама провери.
Успех:)
Много е възможно да е от кабелите,понеже преди бяхс друг алтернатор с разбити лагери(едно виене,едно стържене),та и при него имаше това премигване,като го отдавах на лагерите(лоша връзка с четките),ама сега с тоя е същото
.Утре пробвам с кабелите.А възможно ли е да е от нагорели контакти на ключа за запалването,щото и такива съмнения имам?
Много е възможно да е от кабелите,понеже преди бяхс друг алтернатор с разбити лагери(едно виене,едно стържене),та и при него имаше това премигване,като го отдавах на лагерите(лоша връзка с четките),ама сега с тоя е същото
.Утре пробвам с кабелите.А възможно ли е да е от нагорели контакти на ключа за запалването,щото и такива съмнения имам?
Много е възможно да е от кабелите,понеже преди бяхс друг алтернатор с разбити лагери(едно виене,едно стържене),та и при него имаше това премигване,като го отдавах на лагерите(лоша връзка с четките),ама сега с тоя е същото
.Утре пробвам с кабелите.А възможно ли е да е от нагорели контакти на ключа за запалването,щото и такива съмнения имам?
Не. Виж силовия кабел между акумулатора, минаващ през стартера и стигащ до алтернатора. Между стартера и алтернатора е напъхан в един маркуч и може да не се вижда прекъсване, а да го има. Почисти и клемите от двете страни. Само ВНИМАВАЙ с клемата на стартера, че в основата и е бакелит и ако я напънеш рязко с ключа се троши много лесно. Ако е клеясал болта, напръскай го с WD 40 или със спирачна течност.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта