Обратен съединител на г3?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Обратен съединител на г3?

Мнениеот Vito » Вто 04 дек 2007 15:27


Ще сменяме съединител на Голф 3,2Е мотор,ако не се лъжа('93,гти 115к.с),та ходихме при един майстор(без колата) за малко инфо и той разправя,че на тоя модел съединителя бил различен и много трудно се сменял,нещо от сорта на това,че бил "обратен" :shock Искам да знам толкова ли е непосилно сменянето,понеже мислим да го сменим в домашни условия.Thanks предварително :)




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 04 дек 2007 15:33


Съединителят е 1:1 с този на колата от гаража ти. Наистина е така наречен обратен, защото вилката на съединителя натиска пластината, която играе ролята и на лагер посредством една ос. Но не виждам какво толкова трудно има.
Е, не е като на Опел Вектра, където не се свалят скоростите.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Вто 04 дек 2007 15:48


brabus написа:Съединителят е 1:1 с този на колата от гаража ти. Наистина е така наречен обратен, защото вилката на съединителя натиска пластината, която играе ролята и на лагер посредством една ос. Но не виждам какво толкова трудно има.
Е, не е като на Опел Вектра, където не се свалят скоростите.

Еми ОК,тогава освен да почваме утре и квот сабя покаже :roll:
Обаче въпроса още е Дали сами да го сменим или да ходим при майстор?Некви идеи за цени и свестни майстори?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Вто 04 дек 2007 22:12


VITO,за смяната взимат 80-100 лв труд, останалото до 300 и кусур е цена на съединителя (комплект).Ако нямате опит бихте ли рискували, имайте впредвид, че е голямо разглабяне , хамалогията е малкия проблем[/i]


Потребителски аватар
iurimil
Мнения: 244
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот iurimil » Сря 05 дек 2007 18:58


За пръв път свалих скоростна кутия с цел смяна на съединител на моя Golf.Никакъв проблем не е,нито е супер сложно защото е обратен съединителя.
Осигури добре двигателя(връзване отгоре или подпиране отдолу)защото остава само на един тампон и провисва.Внимавай да не подпреш масления филтър че моя го укривих.Не е лошо и да разкачиш водните съединения към купето.
Може би най-сложното е самото вадене на кутията-трябва да се завърти почти на 90градуса по оста си(диференциала да дойде почти на една равнина с двигателя)тогава и само тогава прескача маховика.Същия ред и при монтажа.При положение че не разполагаш с подемна техника и всичко е на ръце наистина е това са най-тежките моменти.

Ако пък нямаш условия,не ти се студува и занимава намери някой майсор,но запомни че няма никакво значение дали е прав или обратен съединителя за това колко е сложна смяната му.
8) Успех.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 05 дек 2007 19:01


Да си вземеш класна марка и дано не е фалшификат.
Вземи си цял комплект,а не да ти събират от отделни компоненти.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Сря 05 дек 2007 20:43


Iurimil,огромни благодарности за информацията,май утре ще го почваме :roll: Дайте някоя свестна марка,място и ориентировъчни цени,ако може...


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Сря 05 дек 2007 21:25


Ей тея по сервизите като лъжат нямат равни като лъжат. Обратният съединител се сменя дори по лесно от нормалния (няма нужда от дорник за центроване на диска). Както е казал колегата по горе подпрете мотора развиват се и двете полуоски (лявата {шофьорската} се изважда изцяло за да не пречи) сваляте кутията развиват се болтовете на маховика сваля се със него излиза и феродовият диск, маха се зегерката и тарелката. Развиват се 6-те болта на притискателя(който е хванат на коляновият вал) слага се новият притискател(споко не може да се завърти болтовете са така рзположени че не позволяват :idea: Слага се тарелката,зегерката,диска и се монтира маховикът ( :!: нагласете го да влезе на пасовете {едни чопове има канали за тях на маховика} ако не го сложите както трябва няма да завърти стартера :!: ) . Монтирате кутията,полуоските,след като вече сте сглобили всичко идва най важният момент :!: :!: :!: ПОЧЕРПКАТА :beer :drunk :BBQ


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Сря 05 дек 2007 21:28


Vito написа:Iurimil,огромни благодарности за информацията,май утре ще го почваме :roll: Дайте някоя свестна марка,място и ориентировъчни цени,ако може...

LUK е марката (цена качество са оправдани) а ако искаш скъп SACHS или BOGE :D


Потребителски аватар
iurimil
Мнения: 244
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот iurimil » Сря 05 дек 2007 21:56


За дорник мисля че е добре да има защото феродовия се движи между претискателя и маховика и все пак е нужно да се подведе правилно защото после голямо дигане ще падне а и няма никога да влезе вала на кутията.Лично моя го слагахме с дорник ама се оказа къс и го донаместих на око.
Огледайте маншоните на всички карета така и така са свалени полуоските.
Шесте болта на прретискателя са яко стегнати-трябва ХУБАВ ключ или камък + голямо рамо(тръба).Контра се държи с гайката на шайбата на коляновия вал от другата страна на двигателя.Стягането е по същия начин с усилие 80Nm., а маховика към притискателя с 20Nm.

Още нещо при монтажа на кутията задължително демонтирайте тампона на скоростната кутия който е откъм купето(отзад),че се прайх на тарикат да не го свалям и видяхме зор.


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Сря 05 дек 2007 22:08


Пичове,много съм благодарен за отделеното внимание :D Утре ще почваме и ако има нещо ще разчитам пак.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 06 дек 2007 0:05


Vito написа:Пичове,много съм благодарен за отделеното внимание :D Утре ще почваме и ако има нещо ще разчитам пак.

Ако решите че нема се оправите може да ми я домъкнете да го сменим :lol: :lol:
За 80-100 лв ше се потрошите. :lol: :lol: :lol: /майтапим се/

Болтовете се стягат с 100 Nm



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта