По-дълга 5-та? Смяна на зъбните колела?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

По-дълга 5-та? Смяна на зъбните колела?

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 04 май 2005 11:25


Колеги от известно време си мисля дали не може да се сложи по-дълга 5-та на моята скоростна кутия ATH(020).
Предавателното число в момента на 5-та предавка ми е 0.75.
Доколкото виждам няма по-дълга 5-та при скорости с код(020).Или пък поне по-бързоходен диференциал(моя е 3.67).
Ама забелязах че при скоростните кутии с FF,FH,FN,7D 5-тата предавка е с число 0.71.Не помня кода на тези скоростни кутии но се слагат май на голф 1 и 2.
Та питането ми е може ли да се вземат зъбните колела(5-тата) от тези скорости и да ги сложа на моята.С калкулатора на сайта на scirocco.org изчислих, че така ще взема още 7км/ч което горе-долу бива.Питах и в сайта Vwvortex в раздела за скоростни кутии.Там казаха че става без никакви проблеми.Ама аз искам да си попитам дали някой е отварял и гледал подобни кутии.Какво му е мнението, за тази операция.
Искам да го направя това щото така и така ще сменям съединител, ще отворим и скорстите щото 2-ра и 3-та вият.




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 04 май 2005 17:12


Да, и на мен ми се ще да направя такова нещо. Интересно дали може да се смени направо диференциала, защото така или иначе в момента 1-ва ми е твърде къса, а на 5-а със 125 км/ч съм вече на 3500 оборота :?
Edit: Моята скоростна кутия е 4S.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Сря 04 май 2005 20:12


Мен ме интересуваше преди време, но си продадох голфа и все пак мисля, че ще е по-добре ако се смени само комплект 5-та. Иначе няма да има същото ускорение колата, а със смяната единствено може да се постигне малка икономия на гориво, но не съм сигурен, защото и мощността на мотора е от значение в такъв случай може да се получи иобратен ефект.


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Чет 05 май 2005 4:05


Мен ако питате стоите си на ... и не се занимавайте с глупости. Ако нямате подобрения по двигателя няма какво да сменяте тай като предавките са изчислени неслучайно с тези предавателни числа. Съотношение тегло на автомобила (нормално натоварен 2 лица + багаж) + ваздушно съпротивление срещу мошност на двигателя в дадени обороти. Тъй като ДВГ то с 8 клапана има максимално КПД между 2000-3000 оборота хората са сметнали всяка скорост :)
Ако сте си сложили турбо например и си палните оборотомера на 5-а по добре сменете деференциала с по дълаг от колкото да пипате 5-а тай като нейната забчатка е най-оязвима на натоварване штото е най маничка и се сещате че моге и да не издаржи трансмисията :)
Ако сте с 75 коня и си направите 5-а с 20-30 км отгоре като я вкарате и ще си иска пак 4-та :)) няма кои да бута колата с 120 км като двигателя е на 1800 оборота примерно
аз поне така си мисля


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Чет 05 май 2005 9:17


Съгласен съм с теб че хората са си преценили скоростите за определения двигател, но защо на Audi 80 със същия двигател като моя 1,8 (90HP) се монтира скоростна кутия с доста по-дълги скорости.

Пример:
- 2-ра предавка Audi - 98км/ч и изключва инжекцията, при Golf-а - 79км/ч.
- 5-та предавка при 120км/ч Audi - 3000 оборота, Golf-a - 3500, при по висока скорост разликата в оборотите достига и 1000
- максимална скорост - Audi - 210км/ч, Golf-a - 190км/ч (на една и съща отсечка)


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Чет 05 май 2005 13:26


По какви надолнища вдигаш тези скорости с този мотор?
Ако скоростите на голфа са по къси то е защото може би са искали да го направят да се ускорява по добре, то така не става хем да върви хем да е на тихи обороти да харчи малко. А колкото до Ауди-то купето му е тежко и е по безопасно за движение с по високи скорости, пак и него не го броят за то4илка макар че всеки пич тука с пове4е от 60 HP двигател си мисли 4е кара самолет и че вдига 200 km/h


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 05 май 2005 14:03


Пипането на скорости ако ме питате мен се прави само ако ще си ползвате колата за състезателни цели..... дифове, зъбчатки сменяй колко искаш тогава......не са ни толкова мощни колите че да търсим вариант да изтискаш няколко км/ч повече или по малко.... и какво ще се засили и после някой като изреже ще се чудите "що не бех с мало по къси да го резна" ..... няма смисъл, ако на някой му се сменя скорости направо да сменя кутията цяла..... 8)


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Съб 07 май 2005 21:13


А има ли разлика м/у скоростната на стандартен Golf III и Golf III GTi?


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 07 май 2005 21:47


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:38, променено общо 1 път.


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Съб 07 май 2005 23:15


А някой може ли да обясни каква?


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 07 май 2005 23:19


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:38, променено общо 1 път.


stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Нед 08 май 2005 10:33


От миналата година имам проблем с един лагер на скоростната кутия, тази седмица пак ще се сменя. Искам да знам коя е с най-дълги скорости и да си потърся такава втора употреба.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 08 май 2005 15:48


Разгледай това и можеш да намериш решение на това което търсиш:

http://www.vwclub-bg.org/articles.php?id=5&page=3


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 09 май 2005 11:44


майката му е дълги скорости колеги.
Лощото е че скоростни кутии с код ASD и CTN(ей тва са скоростите) са мисля с помпа за съединителя, а мойта както и пове4ето други голф/венто са с жило.
На TDI(голф3/венто) моторите скоростните кутии са с помпа.
При CTN на 3000 оборота е с 140 а при ASD при 3000 е с 150.
Еми това е работа...........не да излезнеш на магистралта и да реве със 120 :x
Нашата служебна фабиика е SDI 68 коня ама с дълги скорости и какво.....набира и върви като луда а на магистралта пере със 160


Mihas
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Поморие

Мнениеот Mihas » Съб 18 юни 2005 15:45


Не че тука му е мястото,но мислех да сменям и аз скоростната кутия,ама като прочетох какво пишете тук се разколебах.Golf-a ми е 1.6 с 4 скорости и имам кутия от дизел 1.6 Голф.Моля даите ми съвет,в момента не помня номерата на кутията,само знам че на 5-та предавка е с 113км/ч



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 77 госта