Настройка на заден мост?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
hhh
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Настройка на заден мост?

Мнениеот hhh » Чет 16 юни 2005 13:13


Задния мост е с барабани и гумата има аксиално биене, което може да се премахне с натягнане на конусния лагер. Но ми казаха че било нормално да има малко биене понеже в движенение лагера се нагрявал и разширявал!
Та въпросчето ми е: Трябва ли да има такова биене? и ако да колко е допустимо ?




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 16 юни 2005 14:38


след като има биене първо провери баланса на гумата,след това провери джантата за изкривяване и най-накрая лагера.
лагерите могат да се натегнат,но не трябва да се натягат до скъсване.
биене не трябва да има.
п.с.с ляти джанти ли си?
и ако е така,имаш ли подходящите втулки?


hhh
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот hhh » Чет 16 юни 2005 15:41


може би не съм се изразил правилно - след като я вдигна на крик барабана(главата) има луфт спрямо остта усеща се чрез разклащане та за този луфт ми е въпроса ( а и гумите се изтриват неравномерно - повече отвътрешната страна)
а иначе джантите са стоманени и балансирани.


Потребителски аватар
Scirocco GT II
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 10 юни 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scirocco GT II » Чет 16 юни 2005 17:22


hhh написа:...има луфт спрямо остта усеща се чрез разклащане та за този луфт ми е въпроса ( а и гумите се изтриват неравномерно - повече отвътрешната страна)...


:No Не трябва да има луфт колега.Извади външния конусен лагер и го провери визуално-ролките и гривната в главината, ако има промяна в цвета и шуплички там където са лагерували ролките значи си е заминал лагера (циментацията) и дори и да го регулираш пак няма да има ефект за дълго.Купи си комплект лагери за главината и грес и ги смени.И внимавай с регулировката на новите!


hhh
Мнения: 19
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот hhh » Пет 17 юни 2005 7:54


Ролките на лагера са леко пожълтели в средата - както казва "Scirocco GT II" циментацията явно я няма и ще трябва да ги сменям та питането ми беше и за необходимата регулировка?
Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?


Потребителски аватар
Harakiri1
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 13:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Harakiri1 » Пет 17 юни 2005 10:10


hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?


САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пет 17 юни 2005 11:35


spam Съжалявам за спама в темата на колегата, но няма смисъл да се отваря нова тема! Та по въпроса възможно ли е да се кара с отишъл лагер около 500 км и ще има ли много вредни последици? Благодаря предварително! Колата е Г2


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Пет 17 юни 2005 11:38


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 13:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 17 юни 2005 13:10


w_smith написа:... Та по въпроса възможно ли е да се кара с отишъл лагер около 500 км и ще има ли много вредни последици? Благодаря предварително! Колата е Г2

Колега, смени си сега лагера за да не сменяш после лагер и главина. Както ти каза Мемфиса можеш да го сринеш и след 50 метра.
Патил съм от това, недей да патиш и ти :) (много е неприятно да се срине лагера на магистралата :( )


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пет 17 юни 2005 13:58


:oops: Ще ви послушам момчета. Благодаря отново!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 17 юни 2005 23:12


Harakiri1 написа:
hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?


САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.


приятелю-недей дава такива съвети когато не си абсолютно сигурен какво приказваш...подвеждат се хората и патят след това...
не се заяждам-с добри чуства ти правя тая забележка защото си много далече от истината.
ако искаш да поспориме градивно-пиши ми лично и ще обмениме опит. :D


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 19 юни 2005 10:54


vaskoto1 написа:
Harakiri1 написа:
hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?


САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.


приятелю-недей дава такива съвети когато не си абсолютно сигурен какво приказваш...подвеждат се хората и патят след това...
не се заяждам-с добри чуства ти правя тая забележка защото си много далече от истината.
ако искаш да поспориме градивно-пиши ми лично и ще обмениме опит. :D

VW Golf Jetta 2 - :
След като се смени уплътнението се монтират греисраните нови лагери.След като сложите предпазната шайба така,че зъбът и да влезе в жлеба затегнете гайката с 20Нм.Завъртете няколко пъти за да се наместят лагерите.Отвийте гайката на половин оборот и след това бавно я затегнете.За да се провери точно хлабината на лагерите монтирайте колелото.След като постигнете нормална хлабина м/у лагеритр,и барабанът се върти леко се спира затягането на гайката.Поставя се коронният предпазител , грес на капачката,набиване на капачката.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 19 юни 2005 11:03


kris11 написа: VW Golf Jetta 2 - :
След като се смени уплътнението се монтират греисраните нови лагери.След като сложите предпазната шайба така,че зъбът и да влезе в жлеба затегнете гайката с 20Нм.Завъртете няколко пъти за да се наместят лагерите.Отвийте гайката на половин оборот и след това бавно я затегнете.За да се провери точно хлабината на лагерите монтирайте колелото.След като постигнете нормална хлабина м/у лагеритр,и барабанът се върти леко се спира затягането на гайката.Поставя се коронният предпазител , грес на капачката,набиване на капачката.


без колелото! имаш с него много голямо рамо (радиуса на колелото) и не усещаш кога си ги претегнал!
само на барабан/диск!

без грес в капачката! това е = на прегресиране-лагера си изхвърля излишната грес напред (в кухината между двата) и назад (в капачката) вътрешния няма назад заради семеринга и само напред към кухината се изхвърля оттам. в капачката трябва да има място да изхвърля лагера греста=никаква грес там при монтажа.

за другото-точно така е!

всички лагери се профилактират през известно време = изваждат се (в случая малкия е достатъчно показателен тъй като е по натоварен от двата), преглеждат се, гресират се наново и се поставят. живота им се удължава неимоверно!

Последна промяна от vaskoto1 на Нед 19 юни 2005 11:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Harakiri1
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 13:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Harakiri1 » Нед 19 юни 2005 11:42


приятелю-недей дава такива съвети когато не си абсолютно сигурен какво приказваш...подвеждат се хората и патят след това...

Взимам си белешка :oops: и тичам да си оправя лагерите на задня мост.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 19 юни 2005 14:12


без колелото! имаш с него много голямо рамо (радиуса на колелото) и не усещаш кога си ги претегнал!
само на барабан/диск!

без грес в капачката! това е = на прегресиране-лагера си изхвърля излишната грес напред (в кухината между двата) и назад (в капачката) вътрешния няма назад заради семеринга и само напред към кухината се изхвърля оттам. в капачката трябва да има място да изхвърля лагера греста=никаква грес там при монтажа.
quote]
Прав си за рамото, ама аз пробвам с гумата, после пак махам и пак пробвам / като 100 пъте мери и един път режи/, но беше дълго за писане. А за греста не пълня капачката, а слагам съвсем малко да си има.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта