Задния мост е с барабани и гумата има аксиално биене, което може да се премахне с натягнане на конусния лагер. Но ми казаха че било нормално да има малко биене понеже в движенение лагера се нагрявал и разширявал!
Та въпросчето ми е: Трябва ли да има такова биене? и ако да колко е допустимо ?
Настройка на заден мост?
- Scirocco GT II
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 10 юни 2005 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
hhh написа:...има луфт спрямо остта усеща се чрез разклащане та за този луфт ми е въпроса ( а и гумите се изтриват неравномерно - повече отвътрешната страна)...

-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ролките на лагера са леко пожълтели в средата - както казва "Scirocco GT II" циментацията явно я няма и ще трябва да ги сменям та питането ми беше и за необходимата регулировка?
Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?
Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?
- Harakiri1
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 13:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?
САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 13:12, променено общо 1 път.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
w_smith написа:... Та по въпроса възможно ли е да се кара с отишъл лагер около 500 км и ще има ли много вредни последици? Благодаря предварително! Колата е Г2
Колега, смени си сега лагера за да не сменяш после лагер и главина. Както ти каза Мемфиса можеш да го сринеш и след 50 метра.
Патил съм от това, недей да патиш и ти


- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Harakiri1 написа:hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?
САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.
приятелю-недей дава такива съвети когато не си абсолютно сигурен какво приказваш...подвеждат се хората и патят след това...
не се заяждам-с добри чуства ти правя тая забележка защото си много далече от истината.
ако искаш да поспориме градивно-пиши ми лично и ще обмениме опит.

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
vaskoto1 написа:Harakiri1 написа:hhh написа:Само на ръка ли се навива гайката за натягане на конусния лагер (така ми каза един познат) или се навива докато луфта се обере?
САМО НА РЪКА СЕ НАВИВА ГАЙКАТ. Штото ако стягаш с ключ ще затегнеш лагера ще се нагрява повече от нормалното и си заминава - пак ще има смяна ! Разбира се не трябва да оставяш луфт но на ръка.
приятелю-недей дава такива съвети когато не си абсолютно сигурен какво приказваш...подвеждат се хората и патят след това...
не се заяждам-с добри чуства ти правя тая забележка защото си много далече от истината.
ако искаш да поспориме градивно-пиши ми лично и ще обмениме опит.
VW Golf Jetta 2 - :
След като се смени уплътнението се монтират греисраните нови лагери.След като сложите предпазната шайба така,че зъбът и да влезе в жлеба затегнете гайката с 20Нм.Завъртете няколко пъти за да се наместят лагерите.Отвийте гайката на половин оборот и след това бавно я затегнете.За да се провери точно хлабината на лагерите монтирайте колелото.След като постигнете нормална хлабина м/у лагеритр,и барабанът се върти леко се спира затягането на гайката.Поставя се коронният предпазител , грес на капачката,набиване на капачката.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kris11 написа: VW Golf Jetta 2 - :
След като се смени уплътнението се монтират греисраните нови лагери.След като сложите предпазната шайба така,че зъбът и да влезе в жлеба затегнете гайката с 20Нм.Завъртете няколко пъти за да се наместят лагерите.Отвийте гайката на половин оборот и след това бавно я затегнете.За да се провери точно хлабината на лагерите монтирайте колелото.След като постигнете нормална хлабина м/у лагеритр,и барабанът се върти леко се спира затягането на гайката.Поставя се коронният предпазител , грес на капачката,набиване на капачката.
без колелото! имаш с него много голямо рамо (радиуса на колелото) и не усещаш кога си ги претегнал!
само на барабан/диск!
без грес в капачката! това е = на прегресиране-лагера си изхвърля излишната грес напред (в кухината между двата) и назад (в капачката) вътрешния няма назад заради семеринга и само напред към кухината се изхвърля оттам. в капачката трябва да има място да изхвърля лагера греста=никаква грес там при монтажа.
за другото-точно така е!
всички лагери се профилактират през известно време = изваждат се (в случая малкия е достатъчно показателен тъй като е по натоварен от двата), преглеждат се, гресират се наново и се поставят. живота им се удължава неимоверно!
Последна промяна от vaskoto1 на Нед 19 юни 2005 11:54, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
без колелото! имаш с него много голямо рамо (радиуса на колелото) и не усещаш кога си ги претегнал!
само на барабан/диск!
без грес в капачката! това е = на прегресиране-лагера си изхвърля излишната грес напред (в кухината между двата) и назад (в капачката) вътрешния няма назад заради семеринга и само напред към кухината се изхвърля оттам. в капачката трябва да има място да изхвърля лагера греста=никаква грес там при монтажа.
quote]
Прав си за рамото, ама аз пробвам с гумата, после пак махам и пак пробвам / като 100 пъте мери и един път режи/, но беше дълго за писане. А за греста не пълня капачката, а слагам съвсем малко да си има.
само на барабан/диск!
без грес в капачката! това е = на прегресиране-лагера си изхвърля излишната грес напред (в кухината между двата) и назад (в капачката) вътрешния няма назад заради семеринга и само напред към кухината се изхвърля оттам. в капачката трябва да има място да изхвърля лагера греста=никаква грес там при монтажа.
quote]
Прав си за рамото, ама аз пробвам с гумата, после пак махам и пак пробвам / като 100 пъте мери и един път режи/, но беше дълго за писане. А за греста не пълня капачката, а слагам съвсем малко да си има.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта