Дюза: Дозирането на горивото , което се впръсква в смукателния колектор на двигателя , се извършва от електромагнитни дюзи.Те са монтирани пред смукателните клапани
Дюзата се състои от:
-Корпус
- Иглен клапан
- Пружина
- Котва
- Електромагнитна намотка
- Куплунг
- Филтер
В състояние на покой игления клапан се притиска от прожината към леглото, а се отваря с помоща на електромагнита и котвата.Когато от ЕКУ (контролера) постъпят импулси напрежение, в намотката на електромагнита се създава магнитно поле, котвата се придърпва, игленият клапан се отваря от леглото и горивото се разпръсква под налягане през калибрирания отвор
Количеството впръскано гориво зависи единствено от продължителността на отваряне на дюзите, която се определя от контролера въз основа на информацията , получавана от датчика.
Дюзите впръскват гориво по два пъти на всеки оборот на коляновия вал,с други думи , еднократно се впръсква само половината количество гориво, необходимо за един работен ход
Затродненията при запалване, невъзможността да бъде запален двигателят и неостойчивата работа на празен ход са причини за евентоална неизправност на дюзите
Които има да добавя нещо или да сподели още знания и опит нека да пише !!!!
