Отново за климатиците

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Jan_Franko
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Отново за климатиците

Мнениеот Jan_Franko » Пет 06 юли 2007 1:43


Имам Г3 АЕК 1,6. Отскоро ми е и още не му чувам много...
Забелязах, че климатика ми се вкл. и изкл. странно. Когато е на ниски обороти тръгва и спира, а като карам извънградско няма проблеми.Обаче усещам и загуба на мощност на двигателя при пуснат климатик. Чува се ромолене от компресора.

След като изчетох доста неща из форума, все още не мога да разбера къде да търся повредата. Проверих го за фреон - ОК. Техника каза че се съмнява, че не се вкл. перката на охлаждането. Аз се питам тя какво общо има с климатика. А за компресора каза, че някой лагер може скоро да се спомине.

Ако някой може да ме насочи ще съм благодарен, 4е е жешко, а и кинтите трябват.... :)




Потребителски аватар
slavcata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 18:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот slavcata » Пет 06 юли 2007 6:53


Не се знае има ли масло във фреона.А мойе да е и лагер.Ако скоро си си купил колата по-добре сложи нов фреон и масло.


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pit » Пет 06 юли 2007 9:46


Колега, аз съм със същия мотор но на Пасат Б4. АЕК 1,6 101к.с.
Климатика при мен се включва от втора степен на парното нагоре, на първа не работи изобщо.При втора степен дори съм го хващал че при дълго работене,примерно на дълъг път, също се изкл./вкл. :wink: сам.При трета степен и нагоре, не се вкл./изключва сам

...Да, губи мощност осезаемо... все пак е 1,6 ...с климатик :lol: .


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 06 юли 2007 10:06


Техника каза че се съмнява, че не се вкл. перката на охлаждането

Перката се включва винаги когато се включи и климатика. Ако не се включва фреона не може да се охлади достатъчно, вдига налягане и изключва компресора. Това особено ако се кара в града защото няма въздушна струя която да охлажда радиатора(кондензера).


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пет 06 юли 2007 16:58


dandan написа:
Техника каза че се съмнява, че не се вкл. перката на охлаждането

Перката се включва винаги когато се включи и климатика. Ако не се включва фреона не може да се охлади достатъчно, вдига налягане и изключва компресора. Това особено ако се кара в града защото няма въздушна струя която да охлажда радиатора(кондензера).

това за постоянно работеща перка зависи от климатика, мойта се включва и изключва периодично, в самия компресор има датчик на налягане :lol:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 06 юли 2007 17:23


TURL написа:
dandan написа:
Техника каза че се съмнява, че не се вкл. перката на охлаждането

Перката се включва винаги когато се включи и климатика. Ако не се включва фреона не може да се охлади достатъчно, вдига налягане и изключва компресора. Това особено ако се кара в града защото няма въздушна струя която да охлажда радиатора(кондензера).

това за постоянно работеща перка зависи от климатика, мойта се включва и изключва периодично, в самия компресор има датчик на налягане :lol:

Първата степен на перката на радиатора работи винаги! И през зимата.Поне при мен (троник).


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Пет 06 юли 2007 17:56


andro_ написа:
TURL написа:
dandan написа:
Техника каза че се съмнява, че не се вкл. перката на охлаждането

Перката се включва винаги когато се включи и климатика. Ако не се включва фреона не може да се охлади достатъчно, вдига налягане и изключва компресора. Това особено ако се кара в града защото няма въздушна струя която да охлажда радиатора(кондензера).

това за постоянно работеща перка зависи от климатика, мойта се включва и изключва периодично, в самия компресор има датчик на налягане :lol:

Първата степен на перката на радиатора работи винаги! И през зимата.Поне при мен (троник).

моя е допалнително поставян и се вкл./изкл. периодично, и аз мислех, че перката работи нонстоп, но майстора каза, че самия модел на компресора е такъв :roll:


Jan_Franko
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Jan_Franko » Вто 10 юли 2007 9:45


slavcata написа:Не се знае има ли масло във фреона.А мойе да е и лагер.Ако скоро си си купил колата по-добре сложи нов фреон и масло.

Това не е лоша идея. Ще питам майстора.
А за перките се оказа, че не е от датчика, а нещо по инсталацията. Довечера еладжиите ще ме светнат...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 10 юли 2007 18:51


първа степен включва след около 2-3 сек.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 10 юли 2007 22:08


Най-вероятно ромоленето идва от лагера на шайбата на компресора.Нов лагер е от порядъка на 40 - 50 лв.За да си на 100 % сигурен откачи ремъка и завърти шайбата на ръка.Ще усетиш ако е от нея.Лагера на оста на компресора (този зад семеринга му) е иглен и не ми се вярва да е от него.Ако има поне малко пространство пред компресора на климатика смяната може и да стане без неговото сваляне ( ако някой майстор се навие ).Другия вариант е вадене на фреон и сваляне на компресора.Ако го сваляш му смени маслото ( има пробка на него и може да се изцеди до капка).Предполагам ще го правиш в сервиз и там ще си имат скобите за вадене на съединитела и шайбата.Цената за труда обаче не знам как варира по другата България :).


Jan_Franko
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Jan_Franko » Съб 05 яну 2008 21:34


Забравих да кажа какво му беше на климатика..., макар че сега нямам нужда от него :) (зима е). Бяха му се прецакали релетата и не искаше да пуска перката. Оказа се и че датчика за водата на радиатора е заминал (само 1-вата степен). Смениха ми ги и си изкарах безпроблемно лятото. Явно и заради това е ручал, като е вдигал налягане, защото след това не се чуваше. Абе с една дума ми се размина.... Ремонта ми струваше 50 лева. Не с оригиналните части разбира се :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта