ПАК за ТЕРМОСТАТА на AFT

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
nikigada
Мнения: 119
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стамболийски

ПАК за ТЕРМОСТАТА на AFT

Мнениеот nikigada » Чет 27 дек 2007 12:50


здравейте днес направих няколко замервания на температурите в разш. казанче и установих че термостата и датчика на Т. не работят нормално но все пак малко консултация не е излишна! Двигателя е AFT измерванията са с живачен термометър при загряване на колата долния маркуч започна да се затопля към 70 градуса това не е нормално нали? През това време Т. по табло беше 80 градуса при работа на място колата си дигна 90 градуса и така си ги държеше!!! Изключих вентилатора на радиатора и нарочно загрях до 100 градуса по термометър в казанчето но на таблото си остана на 90 градуса! Според вас и двете неща ли са за смяна и термостата и датчика? Какъв датчик да търся за този двигател гледам че е с жълт пластмасов пръстен такъв ли трябва да взема пак? И термостата на каква темп. трябва да е според каталога на 87 градуса! Така ли е?

Благодаря!




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 27 дек 2007 14:47


Не забравяй,че може би заради стабилизатора датчикът за температурата има известна инетртност....установих го лично...отчита реалната температура около 30 сек по-късно от достгигането и ....и при загряване и при охлаждане стрелката се движи с 30 сек закъснение...мисля,че е нормално


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10433
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Чет 27 дек 2007 19:25


термостата е на 87 градуса, датчика трябва да е с жълт пръстен.незнам до колко са ти верни измерванията защото охладителната система работи под налягане, а при отворена капачка на разширителния съд няма необходимото налягане.защо си правил тези измервания, от какво се оплакваш?


nikigada
Мнения: 119
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стамболийски

Мнениеот nikigada » Чет 27 дек 2007 22:26


Когато се спускам по нанадолнище с работещ вентилатор на парното температурата спада до под 70 градуса от известно време температуратаварира извънградско 80 градуса градско 90 и т.н. това според мен не е нормално!!!! На предишния ми голф които беше 1.6Д като загрее темп не мърда при всякакви условия а на този варира може би термостата като за начало е за смяна според мен!!!!

Благодаря!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 28 дек 2007 7:40


nikigada написа:Когато се спускам по нанадолнище с работещ вентилатор на парното температурата спада до под 70 градуса от известно време температурата варира извънградско 80 градуса градско 90 и т.н. това според мен не е нормално!!!! На предишния ми голф които беше 1.6Д като загрее темп не мърда при всякакви условия а на този варира може би термостата като за начало е за смяна според мен!!!!

Благодаря!

Нормално е.....аз съм карал 1 час натоварено градско без вентилатор на радиатора и само с вентилатора на парното ...при 35 градуса външна температура.....вентилаторана парното беше абсолютно достатъчен за да поддържа нормалната температура на ДВг недависимо от горещините.така,че парното когато е с добро радиаторче(не е запушено) доста добре охлажда...
не прави парелел между работните температури дизел и бензин......
аз не бих пипал термостата..можеш да си докараш повече неприятности с някое менте....


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 28 дек 2007 11:29


Няма надолнище,няма нагорнище,няма парно/без парно.Стрелката трябва да е в средата и лято и зима и есен и пролет.Ако не е там - има някакъв проблем с водните истории.
АФТ го слагат след 1995,таблата там са уж по-модерни,изцяло електронизирани,но това не пречи на стабилизатора да е изпаткал.Води го на лекар.
По принцип Моторад термостатите за VW са 3 вида - за студен климат,за горещ климат и за нормален,оттам има и 3 вида термостати на различни градуси.
На някои марки и модели дават само един вид термостат,ама на Голфетите обикновено са 3 бичима,според който си избереш.87-88 е добра темп.


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Пет 28 дек 2007 11:30


-

Последна промяна от jims на Пон 16 юни 2025 12:53, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 28 дек 2007 11:32


jims написа:
nikigada написа: .... от известно време температуратаварира извънградско 80 градуса градско 90 ....


Същият проблем, само че на мен повече от 70-75 градуса извънградско не ми загряваше. След смяна на термостата всичко се оправи, НО както каза по-горе колегата joker можеш да си докараш много неприятности с някое менте.
Още повече, че термостата е заврян на такова хубаво място че нямам думи просто... :?

Че какво му е.Разкачаш помпата на хидравликата и действаш.


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Пет 28 дек 2007 11:39


-

Последна промяна от jims на Пон 16 юни 2025 12:53, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 28 дек 2007 11:43


jims написа:Така е няма спор, обаче ако не знаеш кое точно да свалиш си е .... :?
Честно казано пак не бих се пробвал сам да си сменя термостата.

Има нещо вярно,защото са много болтове,трябва да внимаваш кои отвиваш,за да не отвиеш някой болт от помпата и после :evil:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 28 дек 2007 13:51


andro_ написа:Няма надолнище,няма нагорнище,няма парно/без парно.Стрелката трябва да е в средата и лято и зима и есен и пролет.Ако не е там - има някакъв проблем с водните истории.
АФТ го слагат след 1995,таблата там са уж по-модерни,изцяло електронизирани,но това не пречи на стабилизатора да е изпаткал.Води го на лекар.
По принцип Моторад термостатите за VW са 3 вида - за студен климат,за горещ климат и за нормален,оттам има и 3 вида термостати на различни градуси.На някои марки и модели дават само един вид термостат,ама на Голфетите обикновено са 3 бичима,според който си избереш.87-88 е добра темп.

А бе Андро ти си печен ,че и двойно препечен.....ама този път ще оспоря мнението ти.
1.Не може температурата да е една и съща при спускане на принудителен празен ход(без горене и без подгряване) и особено с пуснато парно(сиреч повишено топлотдаване!)и при повишено топлообразуване(повече газ,каране в градско с намалено топлотдаване и т.н.)..ако стрелката не мърда значи и датчика има проблем или просто има т.н инерция за която вече писах.
2.Няма термостати за различен климат...това вече е обсъждано във форума .......-.
термостатът (поне за моя ДВГ) е за 87 градуса(има и за 92,ама само магазинерът ми го каза това...никъде в литературата не го пише)...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 28 дек 2007 15:53


Джокер и ти пекан ама...инжекцията при ППХ като усети,че става ладно пуска бензин и при ППХ.Дори и при зимни спускания на Троян-Кърнаре и Шипка температуромерача не ми е мърдал под средата.Може да ме лъже.Знам,че има някъде около 10 градуса толеранс,който не се отбелязва от стрелката.
Има за различен климат,поне според Motorad.Като избираш термостат с ТекДок те пита на колко градуса го искаш.На AFT специално повечето марки дават само 87 градуса.Febi дава както 80,така и 87.Meyle дава и 87 и 92.Triscan дава 87 и 91.Vemo 82 и 87.Другите марки дават само 87.Моторад със сигурност дава за 3 вида климат.
Това е то. :beer

П.С.Няма значение на колко работи.Важното е да имаш яко парно зимата и да не прегряваш лятото.
А,да сетих се и за нещо друго - Фордът ми на спускания+парно изстиваше,но той беше моно с някаква Фордовска система на впръскване (CVH мотор).


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10433
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Пет 28 дек 2007 19:41


и при мен загрее ли веднъж на 90 градуса (средата на скалата), не зависимо дали спускам или катеря температурата си е една и съща и не мърда от там.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пет 28 дек 2007 20:56


joker написа:Не забравяй,че може би заради стабилизатора датчикът за температурата има известна инетртност....установих го лично...отчита реалната температура около 30 сек по-късно от достгигането и ....и при загряване и при охлаждане стрелката се движи с 30 сек закъснение...мисля,че е нормално
Едва ли е стабилизатора за 10 волта, той захранва и бензиномера, а инертността се прави нарочно от ония "паяци" дето са на платката, целта е да не се кламбучкат като метрономи стрелките при промяна на обороти и наклони.Иначе това с "плаващата" температура обикновено си е "функция" на тъпия термостат, който не реагира своевременно на промени в температурата, малко мудничък идва..



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt и 52 госта