Що е то гърнета, генерация и катализатор!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
КАПС
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Що е то гърнета, генерация и катализатор!

Мнениеот КАПС » Вто 19 фев 2008 18:24


Леле, заболяме главата от толкова четене тия дни във Форума. Моля да ми помогнете. Жена съм и това се сещате е още по-голям проблем. Имам Г3 Синхро бензин 1.8 66 KW, с ABS произведена е 04.08.1997г. И съм доволна от него. Е разходът си е разход еле пък в София на градско. Да ама от известно време гърми та трещи. Ходих на майстори и се наслушах. Изгорели ми били разни там гърнета и се почва - това ще свалим и ще заварим тръбичка, ама и това ти е за смяна и ...... та даже и за меката връзка от двигателя (една такава оплетена ) ми измрънкаха нещо. Един приятел ми вика "Няма да им даваш да ти свалят катализатора". В тази връзка да кажа, че не съм състезател и не съм качвала обороти над 3000-3500 и нас 140 км. Върви колицата не чади и беше тихичка като коте. Ама сега трещи.
Та на въпроса може ли накой да ми метне някоя схемичка - та да се ориентирам кое е предно, средно и задно гърне и кое е катализатор ( та да ми го не свалят )и за тая пуста мека връзка да ми стане ясно щото много ме напъват за нея. Втората молба ми е да ми кажете като са ми изгнили гърнетата кво да ги правя, ама да си спася катализатора ???? Много четох и се не се убеждавам, че сваляйки го няма да будя комшиите. Имам и още много въпроси, а и горчив опит вече та ще се радвам на мнения на други собственици на Синхро.
mod edit: dobrinb




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 19 фев 2008 18:39


Здравей :welcome_to_group
Това че е синхро няма отношение по въпроса за гърнетата :wink:
Та първо ако ти е запушен катализатора първо се усеща по намаляване на мощността и увеличен разход. Също така от това заминава и така наречената мека връзка защото е преди катал. и най много страда от повишеното налягане в генерацията. А колкото до другите две гърнета то се познава дали са за смяна по повишения шум и ръмжене което идва от тях няма как да го збъркаш :wink: Дано си ме разбрала :wink:


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Вто 19 фев 2008 19:00


Изображение
(отвори на "цял екран")

12 изпускателен колектор(излиза от двигателя.)
14 катализатор
6 средно гърне
2 крайно гърне
1 танпони (те захващат всички тези неща към купето)

Най добре е ако има изгнили гърнета или тръби да се подменят с нови,може да се позакърпят,но това ще е временно решение на проблема,за катализатора може да се поспори,според мен трябва да се махне или истърбуши,защото той отдавна вече не върши никаква работа,а само пречи.


:wink:


Надявам се да съм бил полезен и нещата да са ти се изяснили,поне малко.

п.п Тези на твойта кола може да са малко по различни,но разликата не е голяма.


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Вто 19 фев 2008 19:39


според мене отиди в сервиза за гърнета на М-комплект
http://bgmaps.com/map.asp?sid=e4ec34baeebf07b8cbb437c1fa3de363&city=sofia&str=&num=&grid=m5k&nType=49&oName=&oType=49&Map26_29.x=5&Map26_29.y=169
има и в дружба някъде, но не знам адреса. много добре работят, хубави гърнета и добри цени! Нека и други колеги да си кажат мнението :)


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 19 фев 2008 19:46


[quote="stancorotax"]според мене отиди в сервиза за гърнета на М-комплект
    Това е може би едно от малкото положителни мнения за Ем-комплект във форума. Лично мое мнение е че предлагат изключително некачествени части тип-битак и то на доста високи цени :twisted:


Потребителски аватар
kalin_as
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kalin_as » Вто 19 фев 2008 21:38


Щом бръмчи най-възможно е да е от една връзка с три болта която съединява тръбите преди катализатора май беше - трябва да се натегнат болтовете.
А другата причина за бръмченето може да е изгнило гърне или направо отлепена част някъде.
Ако има разлепена тръба или дупки някъде по системата лесно ще видиш като дадеш гас на място и ще видиш откъде излиза пушек и дими.
А катализатора сигурно е позаминал вече


Потребителски аватар
КАПС
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КАПС » Сря 20 фев 2008 0:27


ще проверя препоръките ви и ви благодаря. По отношение на М-комплект и моето мнение не е добро. Препоръчайте ми какви точно гърнета да си взема та да поиздържат по-дълго. Един път вече разкачах от лошите пътища май предното гърне и катализатора или между катализатора и преден ауспух - до степен че се влачиха по земята докато стигна до сервиз. И ако имате предложения за качествен сервиз моля да ме насочите.
Не знам какъв е двигателя и какви гарнета са подходящи, ако все пак реша да махна катализатора за да не се усили шума ? Помагайте !!!!


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 20 фев 2008 2:06


Теодор написа:
stancorotax написа:според мене отиди в сервиза за гърнета на М-комплект
    Това е може би едно от малкото положителни мнения за Ем-комплект във форума. Лично мое мнение е че предлагат изключително некачествени части тип-битак и то на доста високи цени :twisted:


Аз съм чувал само положителни неща за М-комплект. Мога само да ги препоръчам, там именно смениха меката връзка при мен съвсем наскоро - чудесно европейско обслужване, качество и бързина. Специално за генерация - това е мястото! В други отношения не знам как са но от край време поддържам там генерация и съм много доволен! Искрено ги препоръчвам поне що се касае до това.


PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PitkataJoe » Сря 20 фев 2008 8:40


И аз да се намеся - преди година и нещо си смених средно и задно гърне в Kraft - 2 пъти после ходих, че изпускаха връзките. Преди 2 седмици ми падна средното, както си карах, като вдигнахме колата задното беше направо финалист. И това за 1.5 години. Сега сменях в М комплект - гледах ги докато работят и съм доволен, та не препоръчвам на колежката Крафт. Мой колега също изпати от тях.


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Чет 28 фев 2008 15:40


Колежке, малко късно се включвам с няколко думи ...... copy paste разбира се :D
Тук има и добро обяснение за тази мека връзка която толкова те тормози.

Ауспуховите системи включват няколко основни елемента. Предкатализаторът достига по-бързо работна температура поради близостта си до двигателя и започва разграждането на вредните вещества почти веднага. Основният катализатор или филтърът за твърди частици (при дизеловите двигатели) служат за пречистване на отработилите газове. Еластичното свързващо звено (меката връзка) предотвратява предаването на вибрации от двигателя към изпускателната уредба, които биха довели до постепенното й разрушаване. За сметка на това от време на време се къса самото звено и трябва да бъде подменено с ново. Предшумозаглушителят успокоява пулсиращите отработили газове, гасейки главно нискочестотните вибрации. Филтърът за твърди частици отскоро също се предлага за допълнително вграждане и служи за очистване на отработилите газове от твърди частици (сажди). Крайният шумозаглушител поглъща основно шумовете на изхода от инсталацията, както и високите честоти. Спортният ауспух може да бъде не само стилистична, но и ценова алтернатива, защото често пъти може да се окаже по-евтин от оригиналното резервно ауспухово гърне


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Чет 28 фев 2008 19:27


Теодор написа:Здравей :welcome_to_group
Това че е синхро няма отношение по въпроса за гърнетата :wink:
Та първо ако ти е запушен катализатора първо се усеща по намаляване на мощността и увеличен разход. Също така от това заминава и така наречената мека връзка защото е преди катал. и най много страда от повишеното налягане в генерацията. А колкото до другите две гърнета то се познава дали са за смяна по повишения шум и ръмжене което идва от тях няма как да го збъркаш :wink: Дано си ме разбрала :wink:

Хмм,лошата новина в случая май е че има...цялата изпускателна система при синхрото е двойна след меката връзка :roll: За пасат съм сигурен,за голфа мисля че четох някъде...ааааа и :welcome_to_group



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], ktamen, stefan4o и 78 госта