
Реших да почистя системата за отвеждане на картерните газове.Много колеги се оплакаха във форума , че при тези минусови температури се получава замръзване на конденз и мръсотии по тази система, което води до изхвърляне на масло през щеката за измерване количеството на маслото в двигателя.
Свалих маркуча/оказа се спукан/ свързващ картера с тавата на въздушния филтър.
ВЪПРОСИ:
1. Как се сваля онази част , която е между картера и маркуча/пластмасов цилиндричен детаил / ф40 и дължина 50 мм/, който навярно представлява някакъв филтър, или клапан, или не знам какво/? Развива ли се, дърпа ли се, завърта се на някакви градуси и се натиска или дърпа?
2. Кой е правилният начин за почистване на тази система ?
3. Може ли голямото количество конденз/пресечено масло-бяла каша/ от вътрешната страна на капака на клапаните, да е в резултат на спукания маркуч за отвеждането на картерните газове?
Пояснявам двигателя е с масло ТОТАL 10W40 на 1000 км.
Благодаря предварително !!!!