TPS gti 2.0

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

TPS gti 2.0

Мнениеот asen0v » Съб 26 яну 2008 4:02


Първо здравейте на всички.Преди няколко дни се сдобих с golf gti-edition 2.0 1995.Много съм доволен от автомобила,защото досега карах пежо 306 и разликата в качеството и удобството е от земята до луната :) .Всичко хубаво,но вече се натъкнах на първия проблем.Сложих доста слаб акумулатор и при опит да запаля ми светна лампата на аербега и автомобила спря да държи обороти на празен ход.Ходих при един майстор,който ми каза,че аербега бил чувствителен към слабо напрежение,но се чудеше защо не държи обороти.След разни замервания предположи ,че е от TPS-a.Взехме на заем от една морга същата дроселова клапа с tps и я сложихме на автомобила.Оправи се на момента.Върнахме моята обратно и чудо.И тя си работи без проблем.Колата държи обороти и не гасне.Дадох 30 лева и си заминах.На следващия ден обаче с хубав акумулатор реших да давам ток с кабели на един познат и пак същя проблем.Отново и лампата на аербега и пак не държи обороти без да и подавам гас.Откачах буксата и никаква промяна.Пак ходих при майстора направихме същия номер и всичко отново ОК.Добре обаче днес паля и пак направи същия номер.Ходих при един друг в бош,който попринцип нищо не разбира според много хора,но ми беше трудно да я закарам по-далеч в това състояние.Човека каза,че е от тпс-а и трябвало да си купувам нов.Включва я на компютъра бъзика нещо с едно ШИЛО :shock ,пусна и някакви настройки през еси троника и пак се оправи.Малко по късно пак паля и същата работа.Не мога да разбера защо като отида и ми сложат здравата част и върнат после моята се оправя на момента.Ако е повредена не трябва ли като откаже веднъж напълно повече да не тръгне?Ходих по моргите ,но под 200 лв клапа не намерих,а в момента такива цифри немам и май ще трябва дълго да и се радвам само през прозореца :).Доста четох и тук при вас и разбирам,за някакви начини да се почистват пътечките на самия потенциометър ако съм разбрал правилно.Бихте ли ми казали как точно става това.Аз си го обяснявам,че трябва да я разглобя до това положение
Изображение
и да намажа докъдето мога със спирт или почистващ спрей и после да я раздвижа.Това ли е правилния начин?Вие ще ми препоръчате ли нещо друго?Намерих също и това обяснение за почистване и изкривяване на самите контактни пластинки http://www.boompa.com/guide/throttle-po ... nd-fix/113 ,но за съжаление това не е моя модел,иначе изглежда лесно.Искам да подчертая,че не разбирам много и се надявам да не звуча смешно :) Интересно ми е също не може ли да закупя само тпс-а без цялата клапа и ако да къде точно да го направя във Варна.Разбрах също ,че имало такива с 4 пина и такива с 6.Ама аз като гледам при мене на буксата има 7?Или тези пинове не се отнасят за тпс ,а за стъпковото моторче?Имало и значение някакви цветове дали ще са зелени или червени.Ми при мене май всичко си е черно :) Много ви моля да ми помогнете с някакви отговори,че като тръгна утре по майстори и по морги да знам какво да правя.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 26 яну 2008 7:57


провери си масата(-) на купето


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Съб 26 яну 2008 15:46


ifidik написа:провери си масата(-) на купето


Ами проверих я както ми каза,макар че не разбирам какво общо може да има.Замерих с мултицета.Единия край го сложих на плюса на акумулатора,а другия го упрях в купето и имам маса.Това ли имаше в предвид да проверя?


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Съб 26 яну 2008 17:00


Айде бе хора помогнете малко на новия съфорумец :)


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Съб 26 яну 2008 20:50


Преди малко замерих потенциометъра с мултицета.Всички замервания са в нормата която е посочена в autodata.Мерих и при постепенно завъртане да не би да има някъде прекъсване ,но и такова не открих.Съпротивлението се покачва и спада съвсем плавно според въртенето му.Дайте някакви други предложения моля ви.Озадачава ме това,че след като монтирам друга клапа всичко се оправя на момента и после като върна моята вече и тя си работи без проблем,докато не направи същия номер,който става винаги още при запалването,но не при всяко запалване,а когато му скимне.Направи ли го веднъж оправия няма.Няма ли тука някой който да им разбира на тея системи бе?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 26 яну 2008 21:37


когато пак излезе проблема измери напрежението между + и купето и между + и двигателя както и между двигателя и купето дали има някакви показания.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 26 яну 2008 21:50


В препоръката на колегата ifidik има доста разон!
Щом проблема ти се появява само при запалване, то голям шанс има да се губи напрежение (маса) към купето.
Провери, почисти и стегни клемите, нищо, че когато е без товар не се забелязва пад на напрежение към акумулатора.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Съб 26 яну 2008 22:36


Още утре ще го направя и ще пиша пак.Благодаря за съветите до момента :)


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Нед 27 яну 2008 23:40


Проблема се реши като почистих клапата и потенциометъра в нея доколкото е възможно.Радостта ми беше едва няколко часа защото сега пък друго стана.Изобщо не идва ток до разпределителната капачка и съответно до свещите,но ще го гледам утре.Ако нещо не мога да се справя,ще пиша нова тема за помощ от вас :) Благодаря на всички които ми помогнаха със съвети :)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Нед 27 яну 2008 23:46


:офф

Тва за айрбега истина ли е? И моя светна при слабо акуму, ама все си мислих че няма връзка...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 28 яну 2008 0:09


asen0v написа:Изобщо не идва ток до разпределителната капачка и съответно до свещите,но ще го гледам утре.

Гадно!
Това съм го обсъждал с vaskoto1.
Дано помогне ;)
radotom написа:Писах, писах и все не ми харесва нещо... а това е трета редакция вече! :(

Ето го;


Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

В синьо са неговите коментари


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Пон 28 яну 2008 19:31


Дамм и аз днес правих подобни измервания които гледах от аутодатата,но нямах светодиоден пробник,а и вече беше тъмно,затова утре ще продължавам с мултицета и ще пробвам и това което ми е написал radotom.Иначе това което забелязох днес като нередно е това,че според аутодата между първото краче на буксата за бубината и масата(купето) трябва да има нула ома съпротивление,а при мен изобщо няма верига или с две думи при мен съпротивлението е безкрайно.Още сега ще си направя светодиодния пробник и утре ще да е голямото замерване :) Ще ви информирам за резултата :)

А за chefito ще кажа,че наистина се получава грешка за аербега от слабо напрежение или слаб ток и аз не знам точно.Явно това е често срещано явление не само при нашата марка а изобщо аербега като цяло е чувствителен в това отношение.Отиди при някой да ти изтрие грешката и трябва да изгасне :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 28 яну 2008 22:06


asen0v написа:...според аутодата между първото краче на буксата за бубината и масата(купето) трябва да има нула ома съпротивление,а при мен изобщо няма верига или с две думи при мен съпротивлението е безкрайно....

Задръж за секунда... Имам чувството, че знаеш как се мери с мултицет, че даже и от коя страна се държи поялника знаеш, ама... да си питам ;)
Ти на разкачена букса, на самото перо на комутатора ли мериш спрямо маса?
Ако да, в грешка си! Мисля, че масата не е на корпус на комутатора. Взема се от съответното пинче на куплунга, по кабела.
Ако на кабелите няма маса- сваляй пластмасовата кора под пасажерската чистачка. Там отдолу ти е филтъра за входящия въздух и компютъра на двигателя. Виж да няма мизерии по куплунга на компа (окиси) и си почисти тоновете листа, клечици и др. боклучета около филтъра, защото се запушват дренажните отвори и става малко езерце около компа


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот asen0v » Вто 29 яну 2008 18:59


Значи и този проблем отпадна.Излезе,че бобината е здала багажа,а явно снощи в тъмното толкова и съм замерил :) Взех една от моргата за 40 лв и се оправи.Сега не ми харесва,само че като запаля за десетина секунди стои на 1500 оборота и след това се връща на нормалните 850,но явно стъпковото моторче или тпс-а си отиват колкото и да ги чистя.Благодаря ви за помощта :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта