Датчик гориво, делко, бобина или автомат Калашников

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ori
Мнения: 170
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Датчик гориво, делко, бобина или автомат Калашников

Мнениеот ori » Пет 08 фев 2008 14:58


Появи ми се проблем - колата върви, но дави, все едно я карам на 500 оборота, едва като мине 3 хил. оборота се пооправя.

Отидох на комп. диагностика - давало 3 грешки мш вика, единствената сериозна от която за ламбда сондата - много забавено подавала гориво колата и затва давела. Не можа да ми помогне повече и отидох при друг майстор.

Другия майстор вика, че бил прецакан датчика за гориво - той ми намери за 65 кинта да ми го сложи. Отивам на другия ден да си взема колата и той вика - почти идеална е - ще ти върви както преди да се прецака, но пак няма да е на 100%. Що? Щото делкото не било оригинално - Валео с 4 дупки, а трябвало да бъде Бош с 1 дупка. Така падала мощността.

Айде викам, майната й на мощността, 2 години съм я карал така - важното е да върви нормално без да дави. Качвам се в колата и се опулих - пак дави! :shock Майстора тегли една майсторска от сорта на Мама ти дейба цял ден те оправях, кво искаш сега... и тръгна пак да я отпавя.

И настана чудо! Бобината вика ти е прецакана - много бързо прегрява и затова почва да дави. Абе аз вика я пробвах преди 1 час и си работеше идеално! Ми трябва вика да си купиш бобина - към 100 лева вървят.

Та дадох му на майстора 65 кинта за малкия датчик, още толкова за труда да го смени (щото делкото не било оригинално и трудно се махало) и си тръгнах със също толкова прецакана кола оставяйки 130 лева.

Колеги, освен основния въпрос дали да не си купя автомат и да се върна в сервиза, имам и още няколко въпроса към вас:
1 - Възможно ли е нищо да му е нямало на датчика, а всичко да е било от бобината - т.е. да съм дал 130 лева на вятъра?
2 - Може ли този майстор да ми е прецакал бобината?

А и още нещо, което забравих - от посещението на този сервиз на дисплея ми мига OEL - а маслото е на 5000 км.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пет 08 фев 2008 15:51


Сам си виновен ,че си платил за неизвършена услуга.
Потърси читав майстор. Губи мощност,свети масло - не е на хубаво.


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Пет 08 фев 2008 15:52


защо след като си отишъл на компютърна диагностика и там са ти казали какъв е проблема-ламбда сонда си се усъмнил и си отишъл при друг майстор, който изглежда е невероятен мошеник така както го описваш? какво по-вярно може да има от компютърната диагностика? колата ти е напълно възможно да прекъсва и да се дави от ламбда сонда - при мен е така, на бензин прекъсва и не върви много добре, и на компютърната диагностика ми показа ламбда сонда, но тъй като имам газово и карам на газ не съм я сменил.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 фев 2008 0:12


Боже боже... това като че ли си го карал в някой сервиз по бул Източен! :banghead:
Я кажи какъв е кода на двигателя?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик гориво, делко, бобина или автомат Калашников

Мнениеот vaskoto1 » Съб 09 фев 2008 0:17


ori написа:датчика за гориво


ori написа:Валео с 4 дупки, а трябвало да бъде Бош с 1 дупка.


датчика за гориво ще да е регулатора на налягането.
АЕК/АФТ залагам аз. даже повече клоня накъм АФТто... :roll:
купи си калашника...mhihi mhihi mhihi


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 09 фев 2008 0:28


Взривявай :wink: .


Потребителски аватар
ori
Мнения: 170
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ori » Съб 09 фев 2008 14:11


Мда, АЕК/АФТ - първо го бяха определили като АЕК, но впоследствие се оказа, че е АФТ...

И от този датчик ли е в крайна сметка проблема или от бобината?

А и също колко струват такъв датчик, делко и бобина?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 фев 2008 19:43


ori написа:И от този датчик ли е в крайна сметка проблема или от бобината?

Това всъщност не е датчик, а чисто механичен регулатор на налягане.
Като правило, помпата ти падава гориво много повече от необходимото. Тогава реулатора сработва така, че да се подържа константното, необходимо налягане на горивото пред дюзите.
Е, всъщност не е съвсем чисто механичен ;) Намесени са и разни вакууми, но това са подробности. Представлява една мембрана, която се притиска от калибрирана пружина и затваряща щуцера за обратното гориво. Когато бензина ти е в необходимите граници наналягането, този щуцер се затваря.
Ако се счупи пружината, или просто омекне, регулатора не успява да подържа необходимото налягане. Дюзата/те си впръсква за определеното от ЕКУ-то време, но не знае колко е налягането. В резултат на това може да имаш различно количество гориво от необходимото.
Ако налягането е малко- то няма да достига. Ако е голямо- ще дави, ще пуши черно и ще харчи зверски.

Опааааа... ЕДИТ!
Не знам защо свързваш тъй-наречения датчик за горивото с делкото.
Този реулатор на налягането, за който обяснявах е на горивната рейка.
В делкото има датчик, датчика на Хол. Като правило той определя момента на подаване на искрата или поне повечето хора с това го асоциират. Но е вярно, че и момента на впръскване на дюзите определя.


Потребителски аватар
ori
Мнения: 170
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ori » Съб 09 фев 2008 23:15


Аха, именно датчика на Хол бил според едно приятелче, който го видя лично.

Та може ли от този датчик да дави така и струва ли тоя датчик 65 лева?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 10 фев 2008 11:46


даммм.
таман точно. :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 114 госта