термодатчик ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Vio
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 18 апр 2005 12:32
Автомобил:
Двигател:

термодатчик ?

Мнениеот Vio » Пон 13 юни 2005 15:36


Нещо не бачка термодатчика (стрелката си седи долу независимо колко съм я карал ) . Моля ви кажете къде може да е проблема , какво да погледна (Golf 3)




Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Пон 13 юни 2005 16:00


Датчика първо, след това виж да не ти се е откачил кабела на таблото, защото при мен имаше такъв проблем.
И напиши поне какъв ти е двигателя.


Потребителски аватар
venc_i
Мнения: 51
Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот venc_i » Вто 14 юни 2005 21:30


малко инфо мога да ти дам за този датчик, ако можеш да си го прожериш, незнам само с какъв двигател си, ти си прецени...

Датчика по същност е променливо съпротивление,докато двигателя е студен, съпротивлението е много високо.Когато започне да затопля,съпротивлението започва да нямалява стойността си.
Към копютъра постъпва променящо се напрежение което съответства на температурата на двигателя.Сигнала е около 1.0 до 1.5 волта при температура около 20С, и намалява на 0.2 до 0.5 при нормална работа 80-100С. Датчика се захранва с напрежение 5 волта.


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Вто 14 юни 2005 21:34


Много често от вибрациите на ДВГ контактните клейми спират да контактуват. преди да правиш каквото и да е ги провери за да няма после :banghead:


Потребителски аватар
venc_i
Мнения: 51
Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот venc_i » Вто 14 юни 2005 21:56


това последното е много добра идея, извади го куплунга, ако трябва почисти го и опитай пак


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Съб 02 юли 2005 13:02


Ехх този термодатичик... и аз имам проблем, който може би се дължи именно на него.

Много ще съм ви благодарен ако ми кажете къде точно се намира, лесно ли се сменя (т.е. мога ли сам да си го сменя) и горе долу какво представлява? Благодаря ви предварително!!

А!! да не забравя колата е Голф 3 ГТИ!


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Чет 14 юли 2005 17:37


Колеги няма ли кой да помогне? Всички теми изчетох и не намерих подробна информация къде се намира и как изглежда този прословут датчи. :( :(


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Чет 14 юли 2005 22:11


стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта :D
ако не стане вече има описани интервенции по нататък - :arrow:


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Чет 14 юли 2005 23:17


M4r1qn написа:стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта :D
ако не стане вече има описани интервенции по нататък - :arrow:
Той не пита ли за датчика дето отчита температурата? :roll:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 14 юли 2005 23:26


M4r1qn написа:стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта :D
ако не стане вече има описани интервенции по нататък - :arrow:


Ти говориш за датчика който включва перката на радиатора.

Датчика за температурата на охлаждащата течност от който се взима инфо за контролния уред се намира /само да не се издъня/: като погледнеш радиатора трябва да има 2 дебели маркуча, проследяваш къде отива горния маркуч и там трябва да е датчика, само че мисля че са 2 датчиците единия май беше за контролния уред на таблото а другия за CPU-to


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 15 юли 2005 15:02


и пръскаш вътре в клемите с контактен спрей :lol:


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Пет 15 юли 2005 18:40


Много Благодаря на всички, които помогнаха за откриването на въпросния датчик и най-вече потвърдиха местоположението му, тъй като се оказа, че температурните датчици са не един не два, а три на брой.

За да бъде полезна тази тема и на останалите потребители във форума, които не дай си боже се сблъскат с този проблем ще се опитам да нахвърлям набързо всички дани, които събрах за този датчик.

Ето какво казват колегите от един друг форум:

There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.

The colours are ....

Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.

There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.

The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.

The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.

А ето и най-полезното нещо:

Изображение

Както се досещате търсения датичик е под номер 5 на снимката!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта