термодатчик ?
термодатчик ?
Нещо не бачка термодатчика (стрелката си седи долу независимо колко съм я карал ) . Моля ви кажете къде може да е проблема , какво да погледна (Golf 3)
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- venc_i
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
малко инфо мога да ти дам за този датчик, ако можеш да си го прожериш, незнам само с какъв двигател си, ти си прецени...
Датчика по същност е променливо съпротивление,докато двигателя е студен, съпротивлението е много високо.Когато започне да затопля,съпротивлението започва да нямалява стойността си.
Към копютъра постъпва променящо се напрежение което съответства на температурата на двигателя.Сигнала е около 1.0 до 1.5 волта при температура около 20С, и намалява на 0.2 до 0.5 при нормална работа 80-100С. Датчика се захранва с напрежение 5 волта.
Датчика по същност е променливо съпротивление,докато двигателя е студен, съпротивлението е много високо.Когато започне да затопля,съпротивлението започва да нямалява стойността си.
Към копютъра постъпва променящо се напрежение което съответства на температурата на двигателя.Сигнала е около 1.0 до 1.5 волта при температура около 20С, и намалява на 0.2 до 0.5 при нормална работа 80-100С. Датчика се захранва с напрежение 5 волта.
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта
ако не стане вече има описани интервенции по нататък -
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта

ако не стане вече има описани интервенции по нататък -

- Jerom
- Мнения: 2711
- Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
- Автомобил: Golf II
- Двигател: RF
- Местоположение: София
- Контакти:
Той не пита ли за датчика дето отчита температурата?M4r1qn написа:стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта![]()
ако не стане вече има описани интервенции по нататък -

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
M4r1qn написа:стъпка №1 - вдигаш капака
стъпка №2 - навеждаш се леко напред
стъпка №3 - поглеждаш радиатора от задната му част и доколкото позволява погледа в дясно долу
стъпка №4 - протягаш ръка/ръце и изваждаш стърчащия куплунг
стъпка №5 - използваш взетата по рано тънка отверка - почистваш доколкото позволява ситуацията - издухваш всякакви видими и невидими замърсители -
стъпка №6 - повтаряш стъпка №5 само че на буксата на радиатора
стъпка №7 - възобновяваш първоначалното състояние на куплунга отпреди стъпка №5
стъпка №8 - палиш и наблюдаваш резултатите на контролното табло
ако стане .... ами това беше целта![]()
ако не стане вече има описани интервенции по нататък -
Ти говориш за датчика който включва перката на радиатора.
Датчика за температурата на охлаждащата течност от който се взима инфо за контролния уред се намира /само да не се издъня/: като погледнеш радиатора трябва да има 2 дебели маркуча, проследяваш къде отива горния маркуч и там трябва да е датчика, само че мисля че са 2 датчиците единия май беше за контролния уред на таблото а другия за CPU-to
Много Благодаря на всички, които помогнаха за откриването на въпросния датчик и най-вече потвърдиха местоположението му, тъй като се оказа, че температурните датчици са не един не два, а три на брой.
За да бъде полезна тази тема и на останалите потребители във форума, които не дай си боже се сблъскат с този проблем ще се опитам да нахвърлям набързо всички дани, които събрах за този датчик.
Ето какво казват колегите от един друг форум:
There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.
The colours are ....
Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.
There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.
The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.
The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.
А ето и най-полезното нещо:
Както се досещате търсения датичик е под номер 5 на снимката!
За да бъде полезна тази тема и на останалите потребители във форума, които не дай си боже се сблъскат с този проблем ще се опитам да нахвърлям набързо всички дани, които събрах за този датчик.
Ето какво казват колегите от един друг форум:
There should be 3 temperature sensors in the right hand side of the head, below the dizzy. All 3 sensors are identical. One runs the temp gauge on the dash, one runs the ignition ECU and one runs the Idle Control ECU.
The colours are ....
Blue/White - Ignition ECU.
Green/White - Idle Control.
Yellow/Red - Temp Gauge on Dash.
There is also an oil temperature sensor in the back of the head on the right hand side above the exhaust, it sends the temp to the MFA on the dash. The wire connecting to this is Green/Black.
The water temp sensors have straight spades sticking straight out of the head. All should be connected.
The oil temp sensor is a pin-head type connection but a spade still attatches to it.
А ето и най-полезното нещо:

Както се досещате търсения датичик е под номер 5 на снимката!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта