Странна причина да се откачи долния маркуч на радиатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Странна причина да се откачи долния маркуч на радиатора

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 9:05


Колеги, в събота както си карах колата къв 8 и30 вечерта, градусите на таблото буквално за 5 метра "подскочиха" от 90 на 95-6. Веднага спрях и какво да видя - отдолу откъм радиатора тече антифриз много. Помислих че се е спукал радиатора, но като отворих капака, какво да видя - долния маркуч на радиатора се извадил! Доста се учудих как може да се е извадил, при положение че е стегнат с оригиналната стоманена много здрава скоба (не от тези, които се навиват с винт). Че и нямах такива широки клещи да я сложа пак на мястото и, добре че наблизо живеят едни приятели и ми помогнаха с такива клещи, долях си концентрат и дестилирана вода и си продължих. А каква е странната вероятна причина според мен (изключвам налягане в системата, тъй като не надува маркучите и няма симптоми за такова нещо, а и съм я проверявал) - както бях писал и преди тук, в двигателя ми постоянно влизат котки и се качват, лягат и спят по маркучите. Та най-вероятно те са ми направили тази беля, особено ако и скобата с годините или поради небрежност на собственика преди мен се е разместила. Добре че бях в града, а не някъде на дълъг път, че не ми се мисли как щях да се оправям тогава.
Още откакто я имам тази кола, всяка сутрин си проверявам масло, антифриз, кабели, сега вече и маркучите ще трябва да проверявам. Сериозно ще се замисля какво мога да направя за да предотвратя тези влизания на котките в двигателя.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 12 фев 2008 9:52


едва ли котката ще спомогне за изкарването на маркуча...
човек без инструменти не може да го извади, камо ли котка.
огледа ли гърлото на радиатора?
самия маркуч за накъсано и т.н.
няма логично обяснение според мене ако никой не е бърникал по двигателя.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 12 фев 2008 9:57


скобите хващат много здраво...аз спокойствие му навий още една скоба на винт и готоо...едва ли някой ще намеро логично обяснение...


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 10:12


само за това се сещам като възможна причина, радиатора откакто е в мен колата не е пипан, нито маркучите. иначе самия маркуч като го огледах е здрав, няма признаци за износване, не е напукан. странна работа наистина


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 10:39


а за варианта да ти надува от гарнитура на главата мислил ли си?


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 11:12


да, но няма обичайните признаци за това, най-явния от които казват, е твърдите маркучи, няма го и бълбукането в казанчето


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Вто 12 фев 2008 11:26


Тоя маркуч НИКОГА не може да излезе сам.Огледай добре за счупен,спукан,деформиран накрайник на радиатора,счупена,разширена...скоба или кофти маркуч нещо...
Ако не - просто не е бил сложен добре преди...и сега му дошло времето да излезне,или пък някой му е помогнал да излезе...


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Вто 12 фев 2008 11:43


Намирисва ми на "МИСТЕРИЯ"-не се майтапя!Сменял съм радиатор на 1,4 АБД и видях много зор точно с тоя маркуч(ДОЛНИЯ),свалях го 2 пъти и се изважда(слага) МНОГО трудно!!Според мен не е бил сложен хубаво(набит до край) преди!!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 11:46


jerrry написа:Тоя маркуч НИКОГА не може да излезе сам.Огледай добре за счупен,спукан,деформиран накрайник на радиатора,счупена,разширена...скоба или кофти маркуч нещо...
Ако не - просто не е бил сложен добре преди...и сега му дошло времето да излезне,или пък някой му е помогнал да излезе...

Може.....при издухана гарнитура...така мой познат си блокира ДВг на път от Германия за България....докато усети,че колата вдига температура от издухана гаринтура(карал е със 160 по магистралата) точно този маркуч се е изстрелял и водата е изхвърчала за секунди....резултата - бързо повишаване на температурата в ДВГ....и ЗАПЕК!....нови бутала и т.н......


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 11:53


много е странно наистина. пълна мистерия........................


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 12:02


Damian01 написа:много е странно наистина. пълна мистерия........................

гледам те с ДВГ 1.6 ABU си.....пак провери за гарнитура!


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 13:03


добре joker, но как, има ли друг начин по който да проверя, освен тези симптоми (които при мен категорично ги няма) за които казах по-горе? двигателя в никакъв случай няма да отворя, по-скоро бих го блокирал отколкото да го дам в ръцете на "майстори", без да искам да обидя някой.
един колега сега ме посъветва да си проверя капачката на разширителното казанче, която играела ролята (чрез клапана си) на изравнител на налягането.


Потребителски аватар
cvetelingeorgiev
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот cvetelingeorgiev » Вто 12 фев 2008 13:05


що се касае до капачката именно тя държи определно нагягане има си тя един клапан( май паровъздъшен)


milenhp
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот milenhp » Вто 12 фев 2008 13:13


При аналоги4ен на твоя слу4аи се указа некоректно работе6т термустат.


Потребителски аватар
cvetelingeorgiev
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот cvetelingeorgiev » Вто 12 фев 2008 13:15


какво имаш предвид по некоректно работещ термостат



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта